griekenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sarahfreely, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    wij willen graag dit jaar op vakantie naar griekenland. wie is daar weleens geweest en weet een mooie bestemming voor ons?
    Wij gaan met ons dochtertje die dan bijna 3 is! Het liefst dicht bij het strand en centrum! :)

2. boogschutter78

boogschutter78 Actief lid

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    Wij gaan al bijna 10 jaar naar Kos, dus mijn mening over dit eiland is niet zo moeilijk! :)

Verder ben ik ook op Corfu geweest en dat was ook wel een mooi eiland, maar erg gericht op Duitsers en Engelsen (althans 5 jaar geleden)

3. boogschutter78

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    Of bedoelde je het vaste land ?

4. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    maakt mij niets uit!
    ga je altijd ergens anders heen op kos?
    Appartement?
    wat raad je me daar aan?

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zeg maar één ding: ga in ieder geval NIET naar Chersonissos (Kreta) :thumbdown:

6. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    bedankt mikki. volgens mij is het daar enorm toeristisch. en ik hou wel van kleine gezellige haventjes of centrums!

7. boogschutter78

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    wij hebben tot nu toe nog steeds in een ander hotel/app gezeten. In principe zijn de grieken een zeer kindvriendelijk volk. Ook zijn er natuurlijk volop all inclusive accomodaties, maar daar moet je van houden

8. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    zelf houden we van logie/ontbijt
    welk appartement raad jij aan?
    ga ik meteen kijken op reiswijzer!

9. boogschutter78

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    app angela in kos stad kan ik wel aanraden, redelijk dicht bij stad en zee/strand en het heeft een zwembad. Succes !

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar Vakantie.
    Elmo

11. Niet heengaan, alleen maar ontzettend veel jeugd die op scootertjes het hele dorp onveilig maken!

Wij hebben in Sissi gezeten, een paar dorpjes verder en dat was helemaal geweldig!
    Dit jaar gaan we daar weer heen, nu met onze kleine!

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar Stalis op Kreta.
    Het is een plekje naast Chersonissos, veel rustiger.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup zou daar ook niet naartoe gaan... Veel te druk!

Wij zijn afgelopen augustus ook op Kreta geweest, naar agios nikolaos. Is ook wel gericht op engelsen, maar echt leuk! Leuk stadje/dorpje en wij zaten met ons hotel 10 meter van zee af.

14. pinkellotje

pinkellotje Actief lid

19 sep 2006
    100
    0
    0
    Wij gaan voor de 3e keer naar kreta
    en voor de 2e keer naar stalis
    is ons heel goed bevallen
    we gaan in een appartement, ook dezelfde als toen
    en dit jaar gaat de kleine ook mee.
    even weg bij de drukte van chersonissos
    en als je zin hebt om erheen te gaan, dan per busje

dicht aan het strand en gezellig centrum

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb afgelopen zomer in Rethymnon (kreta) vertoefd, klinkt zoals de andere meiden het al zeiden een beetje als Chersonissos..
    Ik moet zeggen dat het alleen op de boulevard druk was, en de straten daarachter heel rustig. Aanrader van hotel: Castello Bianco, afrader hotel konstantin.. erg onaardige mensen die alleen op je geld uit waren..

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    He we zijn ook naar app. angela geweest maar wel in mei dus lekker rustig, zomers heb ik begrepen dat het heel druk is en veel jongeren.

Je kan makkelijk een auto huren of fietsen dus misschien niet te dichtbij strand zodat je wel je rust heb 's nachts.

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Ik ben vroeger ook een paar keer naar Kos geweest, in m'n middelbare school periode. Kos is best toeristisch en veel op de jongeren gericht.

Rhodos is ook best leuk, alleen moet je daar in de oude stad rhodos zitten, niet in het nieuwe gedeelte/centrum.

Als je een klein, maar prachtig eiland wil bezoeken, moet je naar Santorini gaan.

Samos is ook erg mooi.

Ik denk dat je op elk eiland wel een kindvriendelijke lokatie kan vinden, je moet alleen ook informeren naar loopafstand naar het centrum voor de winkels en eettentjes. Wij zijn er ook nog niet uit...

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben op Kos, Rhodos, Zakinthos en Corfu geweest.

Kos was mooi, alleen VEEL kiezelstranden.
    (au aan de pootjes)

Rhodos was erg leuk, maar ook veel engelsen.

Zakinthos was SUPERMOOI. (aanrader!)

Corfu was bagger... Leuke mensen, mooie stranden, maar die bergen! Mijn god zeg!
    Levensgevaarlijk en doodvermoeiend.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben inmiddels op Zakynthos, Lesbos, Lefkas en Corfu geweest. En wij hebben ons hart verpand aan de eilanden groep met Zakynthos, Lefkas, Corfu en nog enkele eilanden. Helemaal in west griekenland. Deze eilanden zijn erg groen en de zee loopt op de meesten plekken erg ondiep in.
    Vooral op zakynthos was dat heerlijk. Zelfs een kleintje kon daar tientallen meters de zee in, zonder dat het diep werd.
    Het is wel erg gericht op engelsen, maar persoonlijk vind ik dat ook wel weer gemakkelijk.. Engels lees en versta ik toch iets beter dan grieks ;)

20. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik ben zelf half Grieks en kom er al jaren dus! Ik (wij) gaan bijna altijd naar Samos omdat daar familie e.d woont maar hebben ook Rhodos, Kreta, Zakynthos en het vaste land bezocht..

Tevens zijn we naar Santorini geweest.. dit was echt super mooi! :D

We gaan dit jaar weer.. voor het eerst met onze kleine spruit..

Deel Deze Pagina