Leeftijd naar buiten zonder buggy

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ninast8, Jul 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ninast8

Ninast8 Lid

Apr 27, 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vanaf welke leeftijd ging jullie kindje mee naar buiten zonder kinderwagen? Dan bedoel ik kleine stukjes lopen om bijvoorbeeld boodschappen te doen. Mijn zoontje is 1,5 en heb het vandaag geprobeerd maar hij loopt voortdurend de andere kant op. Iemand verder nog tips?

2. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van toen net een jaar ging af en toe al aan het handje mee een boodschapje halen. We wonen heel dichtbij de winkels en dat ging goed. Bij de supermarkt ging ze in het wagentje. Zo steeds verder uitgebreid. of naast de buggy lopen als ik die wel meenam voor grotere afstanden. Ik heb wel een heel makkelijk kindje moet ik zeggen. Geen weglopertje.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    1,5 en dan 1000x achter haar aan rennen om te zorgen dat ze bij me blijft ;) Nu is ze bijna 2 en loopt goed met me mee, maar nog regelmatig gaat ze de verkeerde kant op ;) Nu is het verplicht mijn hand vaat te houden als we bv langs een weg lopen of oversteken, luistert ze niet? Dan til ik haar op. Haar grootste nachtmerrie want ze wil zelf lopen! Dus nu is een 'even m'n hand vasthouden he' vaak al genoeg.

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    bij de oudste zodra ze goed lopen kon..
    de wagen ging alleen voor de langere stukken nog mee

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,127
    405
    83
    Vanaf 1,5 gaan oefenen met kleine stukjes. Eerst nog met de buggy erbij met als consequentie dat hij daar in moest bij niet luisteren/weglopen.
    Wel een kwestie van geduld hebben en heel veel herhalen/oefenen want de concentratieboog is nog zeer kort en de wereld is ook mega interessant natuurlijk:)

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Sinds ze vlot kan stappen doen we dat afentoe. Als we de stad in gaan, of hier het blokje om wandelen, mag ze een stukje zelf wandelen. Dat vind ze geweldig, maar vaak loopt ze in de foute richting :)

En als we haar terug in de buggy willen of haar willen oppakken, is dat een ramp, want ze moét en zal stappen

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier pas sinds kort. Voor die tijd kon hij totaal niet luisteren, liep inderdaad alleen maar de verkeerde kant op en wilde nooit een handje geven. We hebben hier een paar maanden aan gewerkt en inmiddels kan hij alles netjes meelopen en wil momenteel zelfs niet lopen zonder een handje te geven.;)
    Neem echter nog wel vaak de buggy mee omdat een ritje supermarkt anders wel erg lang duurt en ik daar niet altijd tijd voor heb. Meneer ziet van alles onderweg en staat steeds stil, heel anders dan een half jaar terug, toen kon hij alleen maar (weg)rennen.:p

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,996
    4,008
    113
    Nu soms op korte stukjes, als we geen haast hebben ;)

In de supermarkt gaat hij in het karretje.

Laatst mocht hij 'los' mee de oudste van de gym ophalen, is 100 m lopen van parkeerterrein naar de ingang van de sporthal. Dat ging prima, maar binnen was ik hem constant kwijt omdat ik dochter moest helpen aankleden.... Volgende meer dus maar weer gewoon in de buggy!

Ik ga eigenlijk niet vaak ergens heen waar ze ver moeten lopen of waar ik de buggy nodig heb dus gebeurt niet vaak. Heel af en toe even wat winkels dan gaat hij in de buggy maar hij vindt dat ook geen probleem, dat scheelt wel.

Oefenen met wandelen en langere stukken lopen doe ik wel thuis (straat op en neer bijv )

Edit; zie dat mijn ticker het niet meer doet, 'hij' is nu 21 mnd

9. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Eigenlijk pas sinds kort.
    Ik heb een late loper, pas met 20 maanden liep hij los. Hij gaat sindsdien wel zonder wagen mee naar de supermarkt: 50 meter lopen en daar mag hij een karretje. Die houd ik dan weer vast.

Sinds een paar weken/maand loopt hij langere stukken ook zelf. Ik neem nog wel vaak de buggy mee voor als hij het halverwege zat is. Vandaag 1 kilometer meegelopen en een halve in de buggy.

10. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Hier doen we het ook soms vanaf dat ze 1 is. Ze liep een paar weken voor haar eerste verjaardag.
    Als we bijvoorbeeld op de fiets gaan neem ik nooit een buggy mee, maar dan gaan we weleens naar de stad of iets dergelijks.
    Wel ziet ze vanalles waar ze naartoe wil, dus ik leer aan om aan het handje te lopen of ik wijs de kant waar we naartoe gaan. Meestal luistert ze wel :)

11. Mijnklaver4

Jun 18, 2016
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nooit een buggy of wagen mee :p
    Ze word vanaf baby zijnde in de draagdoek of drager meegenomen.
    dus ze is de buggy niet gewend.

de doek of drager gaat altijd mee.
    zodat als.ze moe is lekker word gedragen tegen mamma of pappa aan.

ze is 19 mnd oud nu.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Bij kleine stukjes (minder dan een kwartier lopen) gaat mn dochter sinds ze ongeveer een maand of 14 is regelmatig mee zonder buggy. Het luisteren en geen stoute dingen doen is soms nog steeds een issue, maar daarom vinden we het ook belangrijk om het te blijven oefenen. Tegenwoordig laat ik haar in de AH altijd zo'n peuterkarretje duwen. Dit biedt wat afleiding, wat de kans op vallende potten en hapjes uit appels en stokbroden aanzienlijk verkleint ;).

Heel soms als ze goed uitgeslapen heeft en ik veel tijd heb mag ze ook langere stukken mee zonder buggy. Laatst ben ik in een ander deel van de stad met haar wezen lunchen en heeft ze ruim 45 minuten gelopen. Ook dan is het aan afwisseling van braaf aan het handje of loslopen en mama die als een idioot achter haar aanrent, wanneer ze bedacht heeft dat er iets spannenders is een eindje verderop.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Hier sinds kort, ze loopt heel goed los. En ja ze loopt overal heen en luistert niet altijd maar dat leert ze vanzelf. Goed voor mn conditie :D

14. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,804
    7,400
    113
    Bij de oudste al snel, nadat hij met 13 maanden liep, de tweede was wat luier, die wilde niet eens zelf lopen.
    En de derde gaat mooi nog héél lang in de wagen. Dat is zo'n wegloper, ik ga er echt niet steeds achteraan. Daarnaast rent hij al flink hard, zeker als ik achter hem aan kom, ik ben echt veel te bang dat hij een weg op rent. Maar hij vindt het in de wagen ook prima, dus mag hij er mooi nog een poos in :)

15. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,449
    1,130
    113
    Hier vanaf 1,5. Hij liep met 17 maanden los en al vrij snel rondjes om huis en door de wijk gaan lopen sindsdien ook los in winkels en door de winkelstraat.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,306
    23,446
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    In de buggy als ik geen tijd heb om uitgebreid achter haar aan te hollen. Dus winkelen doe ik niet meer zonder buggy. Of zoals in de supermarkt in het karretje. Lekker in de buurt rondlopen doen we dagelijks, ze is graag buiten. Dan maakt t me niet uit waar ze heen loopt, dan volg ik haar wel. :D

17. tuc

tuc Niet meer actief

de oudste al wel tussen een jaar en 1,5. Die luistert supergoed.
    Voor de jongste had ik altijd voor de zekerheid de buggy mee op die leeftijd. Hij mocht lopen, maar zodra ik moest blijven waarschuwen ging hij erin.

Share This Page