Namen al in gebruik. Advies graag

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ranu, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 Ranu, 23 nov 2015
    Laatst bewerkt: 23 nov 2015
    Ik ben nog heel pril zwanger van de tweede en weet nog niet of het een jongen of meisje is. Toch zit ik al aan namen te denken. Ik had voor zowel een jongen als voor een meisje al een naam in gedachten. Sinds vanaf de eerste zwangerschap al:cool:. Maar in onze omgeving zijn er kort geleden een jongen en een meisje geboren en toevallig hebben ze die namen gekregen die ik in gedachten had. Met beide stelletjes hebben wij zelf niet echt contact mee, maar een deel van de familie wel. Het stelletje met de jongen, zijn familie van een ander familielid. En het stelletje met het meisje, de moeder is een verre nicht van mij. Dus we komen hun beide af en toe tegen op verjaardagen en andere familieaangelegenheden. Van het meisjesnaam baal ik het meest, omdat het zo leuk paste bij de naam van mijn zoon. Wat zouden jullie doen? Op zoek naar een andere naam of gewoon gaan voor de namen die ik al jaren in gedachten had:)

2. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Als het voor jullie DE naam is zou ik het gewoon doen! Vroeger waren er ook veel families waar een naam vaker voorkwam ;)

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dat is ver weg! Doen wat je in je hoofd had. Je kunt niet met alles en iedereen rekening houden helaas. Als je rekening moet houden met verre kennissen zouden er nog maar weinig namen over blijven

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Lekker die namen WEL doen! Als het een nichtje of neefje was, was het anders, maar in dit geval, lekker 'jouw' naam kiezen.

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Inderdaad :)

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Het is wel ver weg, maar ik zou ook balen hoor ;)
    Zeker als je wat minder voorkomende namen had..

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Dit

8. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik zou het ook doen! Zeker als die namen al zo langbin je hoofd zitten...
    Wat hiervoor al gezegd is.. Er zijn al zoveel namen die afvallen omdat die al in familie of vriendenkring worden gebruikt... Ik zou dit echt genoeg afstand vinden om de naam toch te houden.

9. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf gewoon doen als het voor jullie de naam is en ook omdat je weinig contact met ze hebt

10. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reactie. Zelf hebben wij niet zoveel contact met ze, maar omdat de familie hun ook kent en een deel ook beter contact hebben met hun dan wij, zat ik te twijfelen. Het is jammer omdat de namen niet meer "uniek" zijn in onze omgeving. Maar jullie hebben wel gelijk, moet er eigenlijk niks van aantrekken.

11. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Doen hoor!

12. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik zou het ook gewoon doen :) zo ver weg!

Deel Deze Pagina