Ik ben nog heel pril zwanger van de tweede en weet nog niet of het een jongen of meisje is. Toch zit ik al aan namen te denken. Ik had voor zowel een jongen als voor een meisje al een naam in gedachten. Sinds vanaf de eerste zwangerschap al. Maar in onze omgeving zijn er kort geleden een jongen en een meisje geboren en toevallig hebben ze die namen gekregen die ik in gedachten had. Met beide stelletjes hebben wij zelf niet echt contact mee, maar een deel van de familie wel. Het stelletje met de jongen, zijn familie van een ander familielid. En het stelletje met het meisje, de moeder is een verre nicht van mij. Dus we komen hun beide af en toe tegen op verjaardagen en andere familieaangelegenheden. Van het meisjesnaam baal ik het meest, omdat het zo leuk paste bij de naam van mijn zoon. Wat zouden jullie doen? Op zoek naar een andere naam of gewoon gaan voor de namen die ik al jaren in gedachten had
Als het voor jullie DE naam is zou ik het gewoon doen! Vroeger waren er ook veel families waar een naam vaker voorkwam
Dat is ver weg! Doen wat je in je hoofd had. Je kunt niet met alles en iedereen rekening houden helaas. Als je rekening moet houden met verre kennissen zouden er nog maar weinig namen over blijven
Lekker die namen WEL doen! Als het een nichtje of neefje was, was het anders, maar in dit geval, lekker 'jouw' naam kiezen.
Ik zou het ook doen! Zeker als die namen al zo langbin je hoofd zitten... Wat hiervoor al gezegd is.. Er zijn al zoveel namen die afvallen omdat die al in familie of vriendenkring worden gebruikt... Ik zou dit echt genoeg afstand vinden om de naam toch te houden.
Ik zou het zelf gewoon doen als het voor jullie de naam is en ook omdat je weinig contact met ze hebt
Thanks voor jullie reactie. Zelf hebben wij niet zoveel contact met ze, maar omdat de familie hun ook kent en een deel ook beter contact hebben met hun dan wij, zat ik te twijfelen. Het is jammer omdat de namen niet meer "uniek" zijn in onze omgeving. Maar jullie hebben wel gelijk, moet er eigenlijk niks van aantrekken.