Hekel aan iemand? Banden lek steken mag in nl... :S

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke21, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pff... ik moet echt even mijn verhaal kwijt hoor.

Ik ben tijdens de zwangerschap alleenstaand geworden.
    Mijn ouders hebben me goed gesteund en ik heb begin dit jaar een klein, oud autootje gekregen.
    Superblij, heerlijk die vrijheid!
    Financieel zit ik niet echt ruim, maar gelukkig is hij erg goedkoop en ik leef heel zuinig. Ik werk gemiddeld 30 uur per week, met 2 kleine kinderen, dus zonder auto de kinderen halen en brengen.. zou een ramp zijn voor me momenteel. Ik zou dan per dag bijna 2 uur langer onderweg zijn, ook al is alles binnen de stad, het ligt toch wel even uit elkaar en bussen hier zijn een drama.

Mijn ex had vooral een probleem met wiet, hij ging steeds meer blowen en dingen doen die hij vroeger echt nooit zou hebben gedaan. Zodra we uit elkaar waren kwam er ook nog elk weekend veel te veel drank bij.
    Hij raakte zijn baan kwijt en belandde bijna op straat.
    Nu is hij sinds afgelopen week definitief gestopt met blowen+drinken, hij gaat volgende week naar een kliniek en hij woont tot die tijd bij mijn ouders. Hij doet klusjes voor ze en hij is geen moment van de dag alleen, zodat we zeker weten dat hij niet blowt.
    Dit gaat heel goed! Hij begint langzaam weer zichzelf te worden! Hij wordt weer socialer, hij is opeens niet meer zo egoistisch. Hij wordt langzaam een ander mens, wie weet biedt dit toch weer perspectief voor de toekomst.. ik ben nog heel voorzichtig, voorlopig verwacht ik nog niet te veel, maar wie weet na de kliniek etc...

Tot nu toe.. allemaal leuk en aardig.. tot ik vanochtend mijn kinderen in de auto wilde zetten.. 4 lekke banden! zag al snel dat ze lek gestoken waren.. en de enige auto in een hele rij!

Meteen drong het tot me door wie dit moet hebben gedaan... ik ben afgelopen week namelijk ook bedreigd! Ik had alleen niet verwacht dat ze ook daadwerkelijk iets zouden doen..
    Maar mijn ex heeft toen hij bijna op straat stond 250 euro geleend van verkeerde mensen... en dit kon/kan hij momenteel niet terugbetalen. Ze hadden al snel door dat hem bedreigen weinig zin heeft (hij was nooit een lieverdje en is niet snel onder de indruk) maar ze wisten dat hij wel nog een ex en kinderen had...
    Dus ze hebben tegen hem gezegd dat ze mij dan zouden opzoeken voor dat geld.
    Ik heb ze gesproken en aangegeven dat ik echt niets hiermee te maken heb/wil hebben en dat geld ook niet eens zou hebben.

Mijn ex kunnen ze niet vinden ofzo en blijkbaar weten ze dus wel waar ik woon en wat voor auto ik heb.. echt geen fijn idee...

Politie gebeld... ZATERDAG hebben ze tijd voor me :s En zelfs dan doen ze niets.. ook al kan ik de namen noemen, alles...
    Ik heb gewoon gejankt van kwaadheid... ik ben niet met de dood bedreigd (komen je opzoeken is niet genoeg) en er is nog geen strafbaar feit gepleegd. Pardon?
    Maar mevrouw, als ze echt bij u voor de deur staan of er is iets gebeurd mag u natuurlijk altijd bellen.. (lijkt mij niet meer dan logisch toch?)
    En zodra ik zeg 'weet u, laat anders die hele aangifte maar zitten, wij kijken zelf wel'.... 'oh, nou dat moet ik dan wel even noteren'... Pardon?

Wij proberen verd*mme een normaal leven te leiden, ik werk me rot, ik leef alleen voor mijn kinderen en dan krijg je dit..

Met moeite mijn vader+ex tegen kunnen houden, het liefst zoeken ze die gasten op.. ik zelf op sommige momenten ook.. hoe halen ze het in hun hoofd om mijn autootje, mijn lieve groene twingo'tje zo te vernielen... :(

En ik ben ook wel bang voor mijn kinderen, ik zal vannacht echt niet rustig slapen :(

Maar ik verbaas me nog meer om de politie.. die vinden dit echt niets voorstellen en doen gewoon niets? Ik had eigenlijk wel op z'n minst verwacht dat ze even zouden komen kijken???

2. Nouja zeg! :$ Echt waar, je snapt toch niet waarom we in Nederland nog politie hebben.. Het is toch te achterlijk voor woorden dat er eerst iets moet gebeuren voor ze iets voor je kunnen doen? Jeetje zeg..

Kan je niet een tijdje bij je ouders logeren ofzo? Al was het alleen voor het gevoel? En niet meer alleen over straat?

Dat is natuurlijk geen leven, maar gewoon voor de eerste tijd?

3. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Maar vernieling is toch gewoon strafbaar?
    Wat een gekkigheid toch altijd met die politie, ik vraag me regelmatig af waar ze wel nog wat aan kunnen/willen doen.

Sterkte! Kan me goed voorstellen dat dit je heel erg hoog zit.

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Vernieling is strafbaar, maar de politie kan nu toch ook niks doen? Ze hebben geen bewijs dat het die gasten zijn. Voor hetzelfde geld waren het dronken buurjongetjes. Ik snap ook wel dat het die gasten ws. zijn en het is ook oneerlijk... Maar wat moet de politie dan?

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ze wisten er zelfs vanaf vanmiddag.. dus ze hebben het eigenlijk al toegegeven aan mijn ex :s
    Hij heeft nu afgesproken om 50 euro per maand terug te betalen.. daarom denk/hoop ik dat het vanaf nu allemaal rustig verloopt.. maar ja, volgens die gasten heeft de 'baas' opdracht gegeven en was dit niet zijn bedoeling geweest.
    Iemand die die 'opdracht' heeft aangenomen heeft een hele erge hekel aan mijn ex... en wie weet of hij nog meer wilt doen of niet.

Jeetje, klinkt bijna als de maffia :)

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik vergat het te zeggen, maar veel sterkte! Het lijkt me hartstikke eng! Ik hoop dat die gasten toch nog gepakt worden!

7. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een rot situatie!
    En belachelijk he, dat ze er niks mee doen.
    Er moet altijd pas iets gebeuren, bah.

Sterkte met alles!

8. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Je moet tegenwoordig eerst dood zijn, voordat ze wat doen. Schandalig dit.

9. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #9 SimplyLin, 8 jun 2011
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011
    Helaas verbaast dit me niets.. Als er iets is dat ik geleerd heb, is het wel dat de politie allesbehalve je beste vriend is...

Ik heb verder geen tips en kan je niet helpen maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met deze rotsituatie..

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    De politie heeft mij in een bedreigingssituatie anders prima geholpen SimplyLyn. Ook in andere situaties...

Maar goed, de politie kan in dit geval je aangifte opnemen, maar verder kunnen ze niks, dat jij namen hebt is heel mooi maar het kan niet bewezen worden dat zij dat daadwerkelijk gedaan hebben. Zou ook mooi zijn want dan kan je altijd iedereen de schuld geven. Dat is gewoon hoe de rechtspraak werkt. Jouw aangifte gaat naar de officier van justitie en die bekijkt of er een zaak van gemaakt kan worden, daar heeft de politie helemaal niks mee te maken. Op grond van het alleen leksteken van banden kan de officier van justitie ook niks want er is geen bewijs.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd, je kunt nu niet gaan roepen dat dit dus allemaal mag in Nederland. Want dat mag niet. Maar wat kan de politie dan?
    MIsschien is het handig om zelf eens bij je buren te gaan navragen of ze dingen gezien hebben? Als iemands beschrijving dan klopt met de mannen die jij verdenkt, DAN kan de politie namelijk wel wat, (alhoewel het nog steeds erg lastig wordt zonder iemands naam, adres of verblijfplaats).
    Ik zou voorlopig de kosten bij je ex neerleggen, ook al kan hij nu niet betalen. Hij heeft blijkbaar wel iets van inkomen, want kan die 250 euro ook terugbetalen in termijnen, dus daarna zou hij jou ook stapsgewijs terug kunnen betalen?

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Zo zie je maar weer, de politie is alleen goed om geld te vangen en wachten tot iemand echt dood is, dan komen ze een keer. Vreselijk volk vind ik het.

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wat had jij van de politie verwacht??? Dat ze zonder dat iemand getuige van het lek steken van de banden is geweest die jongens op zouden pakken??? Dat zou mooi worden. Dat betekent dus dat wanneer ik jou niet mag ik aangifte tegen jou kan doen en de politie jou zonder enig bewijs maar aan kan houden.
    Daarnaast staat er in de Nederlandse wetgeving dat een strafrechtelijke bedreiging inhoudt dat er een bedreiging heeft plaats gevonden met geweld, de dood e.d. en NIET met "ik kom langs". Dus het klopt dat de politie daarmee niets kan, omdat het niet binnen hun werkgebied valt.

De politie is ook aan een wetgeving gebonden. Het is altijd zo makkelijk roepen dat de politie NIETS doet zonder verder enige kennis te hebben van wetgeving enz.

Ik snap voor jou dat het een hele vervelende situatie is waarin jij niet wilt zitten. Maar de enige die dit probleem op dit moment kan oplossen is jouw ex.

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat vreselijk kort door de bocht zeg:(

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    He ja, het is de schuld van de politie :$;) Ik dacht al ... het duurt lang voordat de opmerking komt ...;)

Mijn optiek, het is de schuld van haar ex, die heeft geld geleend van fout volk ... balen dat ze dat nu bij haar komen verhalen, maar dan had hij na moeten denken over het feit dat hij een vriendin (ex) en kinderen heeft. En verders ben ik het met Miekje80 eens. Zonder tastbaar bewijs, KUNNEN ze niets.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, vooral: MOGEN ze niets.
    Als we dat als maatschappij anders willen, zullen we dat eerst via de politiek, (wetgevende macht) moeten veranderen, voordat rechters en politie (rechtsprekende en uitvoerende macht) er iets mee kunnen en mogen.
    Nu is de politie toch echt gebonden aan wat in de wet staat en in de wet staat dat iemand pas schuldig is als die schuld bewezen is. Een verdenking is uiteraard geen bewijs, hoe logisch en waarschijnlijk kloppend die verdenking ook is. Zo hebben wij nederlanders dat nu eenmaal geregeld bij wet.

17. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Helemaal mee eens!!!

18. Skye

Skye Niet meer actief

Ok, dus jij vind mijn man vreselijk volk, omdat hij toevallig bij de politie werkt! Dit is allemaal zo vreselijk kort door de bocht! Iedereen denkt altijd maar dat de politie liever lui dan moe is en gewoon niks WILT doen!! 9 van de 10 keer KUNNEN ze gewoon niks doen, of MOGEN ze gewoon niks doen!!

Dat jij denkt te weten wie die banden heeft lek gestoken, daar hebben zij toch niks aan! Ze kunnen hem moeilijk om die reden oppaken!!
    Wordt nou toch eens schijtziek van die mensen die altijd wat over de politie te zeiken hebben!!!

19. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Daar heb ik ook last van.

Altijd die kortzichtigheid betreffende de politie, zonder zelf maar enige kennis van zaken te hebben.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja... dat zei ik ook al... Ik ben helaas in meerdere situaties terecht gekomen waarbij ik zelf politie nodig had of politie voor iemand anders moest oproepen en ik ben altijd vriendelijk en goed geholpen. Agenten die zelfs toen de boel al afgehandeld was nog even belden hoe het ging.

Ik denk vaak wel dat mensen die een hekel aan politie hebben zelf wat hebben uitgevroten... dan zal je idd niet altijd vriendelijk zijn behandeld.

In mijn geval ben ik door mijn huurbaas beetgepakt en hij heeft een deur tegen mijn hoofd geslagen. Er waren geen getuigen. Hij is wel verhoord door de politie maar ontkende alles. Later is ie nog wezen dreigen bij ons thuis, dat staat op video. Zelfs hiermee kan de officier van justitie niks. Daar kunnen die agenten ook niks aan doen. Ze zijn wel regelmatig langs ons huis gereden en we hebben via de advocaat van de huurbaas ervoor gezorgd dat hij niet meer bij ons in de buurt kwam (met hulp van de politie).

Deel Deze Pagina