wel of niet voor 3e kindje gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door smurf2, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smurf2

smurf2 Lid

20 nov 2008
    99
    0
    0
    wel of niet voor een 3 gaan tussen de oudste en jongste zit 5jaar verschil opzich wel lekker nu de oudste naar school gaat !

ik heb dat ik zwanger was van de tweede vaak gesprekken gehad met mede moeders en altijd het gevoel gehad en ook uitgesproken dat als je 3 kindjes hebt je echt zo`n moeke wordt (dat was mijn gevoel naar aanleiding van moeders die ik ken met 3 kindjes ;))

nu de tweede 8 md is begon mijn man dat hij toch wel heel graag een derde wil ik weet het niet zo goed ik zie allemaal beren op de weg we moeten dan de zolder verbouwen financieel is het zwaarder als je weg gaat naar bijvoorbeeld pretpark zit er altijd 1 alleen hele onbelanfrijke dingen mischien maar wel iets wat in mijn hoofd zit weet niet zo goed hoe dat om kan buigen naar een positive gedachten omdat dit er zo ingeramd zit bij mij

wie heeft er ook zo lopen twijfelen en waarom wel/niet voor een derde gegaan ?

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Over een aantal maanden beginnen we pas voor de derde. Ik wil graag een oneven aantal, hebben ze meer dan alleen elkaar. Kunnen ze kiezen met wie ze spelen.

Mn man wilde het niet (4,5liter bloedverlies gehad bij deze) maar na een gesprek bij de gynaecoloog zei hij gisteren... Zullen we condoom maar wegleggen. Dat vind ik toch wel iets te vroeg. In het najaar willen we beginnen met proberen.
    Het kriebelt nu al haha. Mn kleine is net 6 weken oud. Eerst van deze genieten en ik heb zo iets waar er 4 eten kunnen er ook 5 eten. Met bonusdochter er bij van mn man zijn we met 6 in huis. Ik vind het wel gezellig :)

3. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Als je naar je gezin kijkt hoe het nu is voelt het dan compleet? Als het voortaan zo blijft met z'n viertjes zou dat dan helemaal goed voelen? Of zou een derde het misschien meer compleet maken? Praat er veel over samen met je man, zodat je zijn redenen hoort waarom hij wel die derde wilt, maar ook jij aan hem kan vertellen waarom je er over na moet/wilt denken.

Zelf kom ik uit een gezin van drie meiden, waardoor ik altijd heb gezegd: als ik kinderen krijg dan worden het er 2 of 4, maar NO WAY 3 ;). Ik had als middelste niet de meest fijne positie in het gezin en zou daarom zelf niet de voorkeur hebben voor drie kids... Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk!

Je hebt de tijd om er over na te denken? Neem die tijd dan. Veel kijken en genieten van je gezin en regelmatig erover kletsen met je man... Succes!

4. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ook ik zit in de nadenk fase. Ik heb een zoon van bijna 9 met diabetes type 1 en adhd. En een dochtertje van 2. Er is dus best wat zorg in ons gezin wat betreft onze oudste zoon. De gedachte voor een 3e weerhoud ons er niet van, maar toch lijkt de stap van 2 naar 3 zo groot. Wij zouden pas een 3e willen als onze jongste naar de basisschool gaat. Dit ook om dan wat vrijere handen te hebben voor de kleinste en kosten technisch gezien wat betreft het kdv. Ik hou van de gezelligheid van de kids om ons heen en ik geniet daarvan (het houdt me bezig). Mijn man vind 2 opzich genoeg, maar lijkt opzich ook open te staan voor een 3e.

5. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Wij gaan wel voor een derde kindje, maar de situatie is wel anders hier. Mijn vriend is jonger dan mij en de twee kinderen die er zijn die zijn van mij en mijn ex zij wonen om de week bij mij en bij hem. Omdat mijn vriend nu klaar is om papa te worden gaan we samen voor een derde.

Deel Deze Pagina