Een 3e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Gezond, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Balen mirtjuh! Dikke knuffel en hopelijk voor jou ook volgende ronde meer geluk voor een 3e!

2. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Gefeliciteerd LadyC (gelijk de eerste ronde toch, of ben ik nu in de war?) en balen voor de rest. Nou ja, het is in ieder geval lekker weer om dicht bij elkaar te kruipen, wie weet wat er over een paar weken door volgt ;).

Jammer hoor, waar blijft dat zomerweer nou toch? Ik heb nog wel zin in een maand of 1,5 zon!

3. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hey meiden,

Ben nieuw in dit topic. Heb al een dochter van 08/2007 en zoon van 01/2009 en het begint ook bij mij weer erg te kriebelen voor een 3e.
    Het enige wat mij op het moment wat tegenhoud is dat ik wat bang ben over hoe het me zal vergaan met een 3e, het onbekende zeg maar. Zal het lukken met een 3e in de wagen, hoe moet het gaat als ik alleen met 3 op stap ben of met 3 alleen thuis. Heb wel een duowagen, maar op het moment is mijn dochter nog liever lui dan moe zeg maar! ;)
    Ook heb ik wel wat schik voor de reacties van buitenstaanders. Na de 2e was het al van en nu ga je toch stoppen of je hebt een meid en een jongen dus je bent voldaan ....
    Heb met de 2e ook een zwangersschapsvergiftiging gehad, dus hoop niet dat deze zal terug komen!

Ik lig een beetje dubbel met mezelf. Heel veel van de dingen hierboven wijzen zichzelf natuurlijk wel uit met de tijd.
    Hadden jullie dit ook?

4. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou vanmorgen bij de HA geweest ene en doroverwijzing voor de gyn gehad. Meteen gebeld maar ze meoten eerst een vragenlijst opsturen en als ik die ingevuld terugstuur maken ze pas een afspraak :( Nou ja de eerste stap is gezet zullen we maar zeggen.

Sarake. heel herkenbaar hoor je gevoelens. Volgens mij hebben de meeste hier dit wel. En ik zelf ook nog wel geregeld hoor. maar toch is de wens voor een 3e groter dan de evt problemen die het met zich mee zal brengen. Ach dat lossen we ook vast wel weer op ;)

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wat goed van je spijkervrouwtje! Inderdaad, de 1e stap is gezet!

Balen mirtjuh, hopelijk volgende ronde meer geluk

6. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Spijkervrouwtje, wat goed dat je de stap hebt gemaakt! Hopelijk heb je gauw de vragenlijst binnen en ik duim voor je dat deze stap je bij een derde zwangerschap brengt.

Sarake, leuk dat je mee komt schrijven. Ook ik herken mezelf wel in jou verhaal, maar bij mij ligt vooral de twijfel bij mijn leeftijd. Ik ben inmiddels 35 en vraag mezelf geregeld af of het allemaal nog wel voor ons is weggelegd en als het dan al zo mag zijn ben ik toch wel een beetje bang voor de risico's die het met zich mee brengt. Want stel je voor, mocht ons kindje niet gezond ter wereld komen, kunnen wij dan hem of haar dan de zorg geven die hij of zij verdiend zonder dat onze andere 2 kindjes iets te kort komen? en zo kan ik nog wel even doorschrijven. Maar ook hier heeft de wens nog steeds de overhand.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    sarake! heeel herkenbaar! ;) maar uh. tis jouw leven en als jij en je man het zien zitten laat de rest lekker. jij krijgt eerder spijt van het niet doen omdat anderen dat vinden dan het wel doen en stomme reacties krijgen (wat nog mee kan vallen)
    mijn oudste is straks bijna 4 als de baby komt en ook liever lui dan moe. maar ja hij gaat dan toch snel naar school dus dan zal hij wel moeten he:D

spijkervrouwtje! RESPECT! ik hoop dat je gauw hulp hebt! en een positieve test ;)

maryloes hoe is t met jou?

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Goed hoor! Vind het nog steeds erg spannend, alhoewel ik er wel wat meer vertrouwen in krijg. Begin ook lekker moe en misselijk te worden, niet echt leuk, maar ergens word ik er ook wel een beetje blij van.

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    #709 Velobabe, 17 aug 2010
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
    @LadyC
    Gefeliciteerd!

@Spijkervrouwtje
    Vragenlijst invullen, de afspraak maken en heel duidelijk maken dat het al moeilijk genoeg is en dat je graag zsm verder wil.
    Meestal helpt dat.

@Maryloes
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, oei die misselijkheid, bah.

@Mirtjuh
    Leeftijd speelt hier ook mee, ben nog wel iets jonger dan jij (32,5), maar toch.

Ik zal mezelf ook voorstellen.
    Velobabe (ooit was ik een fanatieke wielrenster :D)
    Ik heb nu 2 kindjes samen met Velobink (ooit ook een fanatiek wielrenner :D).

De oudste is net 3 geworden. De jongste is bijna 1.
    Na de geboorte van onze oudste dachten we compleet te zijn.
    Na een tijdje dachten we toch (even samengevat hoor) op ons na heeft hij niemand, 1 is maar alleen. Dus besloten we voor een tweede wondertje te gaan. Toen hij geboren was wist ik: we zijn compleet. Velobink had ook zonder twijfel gezegd met 2 kindjes zijn we compleet.

Tot mijn grote verbazing zei Velobink een paar -lees 3- maandjes na de geboorte van ons kleine ventje, dat hij misschien toch wel een derde kindje zou willen. Ik wist niet wat me overkwam :$

Nu zijn we aan het nadenken of we het echt willen.
    Liefde genoeg, maar de beslissing voor een tweede kindje was 'makkelijker' wat betreft praktische zaken zoals ruimte in huis, financieel, auto, etc.

Hoe is dat bij jullie?
    We zijn nu aan het kijken of we een ander nieuwbouw huis kunnen kopen, net wat groter en met een extra slaapkamer. Het moet overigens nog gebouwd worden. Als we niet kunnen verhuizen dan is het lastiger. De jongens slapen nu bij elkaar op 1 grote kamer en vinden dat super. We hebben een speelruimte op zolder waar makkelijk een slaapkamer van te maken is (speelgoed eruit, ledikantje erin), maar dan hebben we geen aparte speelruimte meer, uiteraard hebben we dan nog wel speelruimte genoeg in de woonkamer. En later wil ik toch dat ze een eigen kamer hebben of kunnen kiezen of ze bij elkaar op de kamer slapen.

En als we weten wat we willen dan willen we het liefst niet teveel leeftijdsverschil (al weet ik heel goed dat je dit niet altijd voor het kiezen hebt en ik bedoel dit dan ook zeker niet kwetsend).

10. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He Velobabe leuk jouw hier te zien :D (voor de anderen onze oudste kindjes zijn in dezelfde maand geboren in 2007 en we kennen elkaar nog van dit forum ;))

En je twijfels zijn (deels) herkbaar hoor. Inderdaad 2 kindjes is misschien praktiser, maar ja als het kriebelt lukt alles met een 3e ook wel.

Wij hoeven dan wel niet te verhuizen maar nu we een 3e willen gaan we toch maar verbouwen, slaapkamers boven maken (we hebben nu 2 slaapkamers beneden en 1 boven) en van de slaapkamers beneden maken we een speelkamer en een werkkamer. Tja net als bij jullie kunnen we ze ook wel samen op de kamer leggen (heb ik zelf ook tot mijn 12e gedaan) maar als het niet hoeft is het toch wel wat makkelijker. En een extra speelkamer is toch wel fijn als je voor 3 leftijden speelgoed in huis hebt. (Herkennen jullie dat ook dat er steeds maar weer speelgoed bijkomt :$ en dat je alles maar blijft bewaren omdat het voor de 3e misschien nog weer gebruikt kan worden.)
    Ook ik ben 33,5 dus wil nu zsm zwanger worden omdat als je ouder wordt het risico toch ook weer groter wordt en het leeftijdsverschil tussen de kids vind ik ook belangrijk maar ja tot op heden werkt mijn lichaam hier nog niet echt aan mee.
    Kortom ik hoop dat jullie er snel uit zijn en de jusite beslissing maken!

Ook zullen we 1 auto moeten vervangen want daar kunnen geen 3 stoeltjes achterin (in de andere gelukkig al wel) maar goed eerst maar eens zwanger zien te worden.

11. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    Hier zijn de duiveltjes ook al flink losgebroken.

sarake, ook ik herken veel uit je verhaal. Ik heb bij mijn oudste zwangerschapsvergiftiging gehad. De verloskundige zei dat de kans erg klein is dat je het nog een keer krijgt mits het kindje van dezelfde man is....

Spijkervrouwtje, wat goed!! Jammer dat het zo'n gedoe is. Waarom kunnen ze niet gewoon een afspraak maken...

Velobabe, welkom. Wij hebben ook veel twijfels gehad. Maar uiteindelijk is de wens het grootst.

Marylous, vervelend die misselijkheid, maar ook een teken dat alles goed zit!

Wij moeten ook de zolder verbouwen, het is nu een open ruimte maar we willen er een kamertje van maken. Dan moeten we eerst een raam plaatsen, muurtje bouwen, vlierinkje maken en nieuwe vloer erin. Nog heel wat werk dus.
    Maar we hebben de tijd:D

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hallo meiden,

wat leuk dat dit onderwerp er is!
    Wij willen ook graag een derde kindje, mijn dochter wordt over twee weken 4 en mijn zoontje in november 2. In de omgeving wordt verschillend gereageerd, vaak wordt er gezegd: je hebt toch al een dochter en een zoon? Onze wens is groter dan alle opmerkingen..
    Hopelijk mmag ik gezellig met jullie meekletsen...

13. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    Hoi Niek, leuk dat je ook komt meekletsen. Wij hebben bewust de omgeving niets verteld over onze wens. Juist om dat soort reacties te voorkomen.
    Ik heb ook al een jongen en een meid. Maar we kiezen toch ook niet voor een geslacht, maar voor een kindje??

14. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Niek

Leuk nog meer meiden erbij!. Valt wel op dat er veel dezelfde twijfels en omgevindg reacties bij iedereen zijn. Wat denken Nederlanders toch cliche!

Hier vallen de omgeving reacties overigens mee hoor. Collega 's en ook buren die roepen telkens maar wanneer komt die 3e nou :)
    Van mijn familie weet 1 zus (sinds kort) dat we al een tijdje bezig zijn voor een 3e en ik denk dat mijn moeder en andere zus wel een vermoeden hebben. (tja waarom willen we met de verbouwing die binnenkort gepland staat perse 4 slaapkamers hebben ;). Heb wel volgehouden dat een extra kamer gewoon handig is maar ja ze zijn niet gek natuurlijk :D) en ook de babyspullen mogen nog neit worden verkocht terwijl ik echt alles verkoop op MP haha)
    Ook bij mijn schoonfamilies hebben ze die vermoedens wel volgens mij. Maar ik vertel niks uit mijzelf maar als ze er naar vragen maak ik er ook geen geheim van.

15. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi Spijkervrouwtje :D
    Wel apart dat we allemaal ongeveer dezelfde twijfels hebben.
    Ik las gisteren ergens iets over knopen doorhakken of knopen leggen, vond het zo grappig. Wat je zegt over als het met 2 lukt dan lukt het met 3 ook wel. Ik moet wel realistisch zijn, ik ben 100% van de tijd bij de kids, geen opa/oma of andere oppas en hubbie werkt fulltime. 's avonds en in het weekend is vrij en helpt mee of dan zorg ik eigenlijk al voor 3 kids :D

Wat je aangeeft over het slapen, daar zit ik mee.
    Op een bepaalde leeftijd wil je een eigen kamer (denk ik). En een extra speelkamer is zo handig. Er komt inderdaad steeds speelgoed bij :$ Zou niet weten hoe het komt ;)
    We schelen niet veel qua leeftijd, mss. zijn we straks weer samen zwanger (schrijf ik dat nu echt?)

De juiste beslissing, hmm. Heeft iemand daar een goede weg voor...

Over de auto, weet iemand in welke auto er 3 stoeltjes passen?
    Wij hebben een Skoda Fabia Combi.

En over reacties van anderen, laat iedereen lekker naar zichzelf kijken. Onze wens is ons geheim en dat zal voorlopig ook zo blijven, behalve hier dan.

16. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Zo er is aardig wat geklets hier, gezellig. Nieuwe meiden welkom!

Velobabe, Wij hoeven voor een derde kindje ook niet te verhuizen. De meiden slapen hier al een aantal jaar samen op 1 kamer. We hebben nu in principe nog een slaapkamertje over wat dan de babykamer zou moeten worden en een ook zolder die met de tijd verbouwd word tot 2 slaapkamers voor de meiden.

Lynneke, balen dat je ook ongi bent geworden :(

Niek, hier zijn er wel een aantal mensen die weten dat wij een derde kinderwens hebben, dankzij manlief die een beetje over enthousiast was. Ik hoor vaak "waar begin je aan, pff wat druk ..." Verder vallen de reacties hier ook reuze mee.

17. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Bij ons zijn er wel mensen die tijdens m'n tweede zwangerschap al wisten dat het wellicht niet de laatste zou zijn. Maar daarna nooit meer over begonnen. Al verwacht ik weinig echt verbaasde reacties als het eenmaal echt zover is ;).

18. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Waarschijnlijk zijn ze er daarna nog niet over begonnen omdat ze niet verwachten dat het nu alweer in de planning staat, haha. In die zin kan ik misschien toch nog wel leuke reacties verwachten. Tenminste, als onze hoop (snel) werkelijkheid wordt natuurlijk.

Ik ben trouwens voorbij het 'wat-als'punt merk ik. Merk dat ik er mentaal en fysiek weer helemaal klaar voor ben. Heb er zoooooooooooooooooooo'n zin in, laat maar komen!!!!!!!!

19. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Leuk hoor Velobabe om je zo al te horen... dat we misschien wel zsamen zwanger zullen zijn haha :D
    Wij hebben overigens een grote americaanse pick-up waar met gemak 3 stoeltjes op de achterbank passen. Maar ja dat is niet echt een gebruikelijke auto voor de meeste mensen ;)
    Verder geen idee waar dat nog meer in kan. Onze buren hebben zo'n grote citroen waar je met 6 of 7 pers in kan. Zoiets kan dan ook he zo'n MPV.

En wat de kamertjes betreft ik heb dus zelf tot mijn 12e met mijn zus op de kamer gelegen maar vanaf die leeftijd is het wel lekker een eigen kamertje (al hoeft die echt niet groot te zijn hoor). Kun je evt in de toekomst misschien kamers delen?

Nou ga mijn bedje in, morgen weer werken doei

20. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @mmm
    Hoe jong is de kleine nu dan?

@Spijkervrouwtje
    Zie het zo voor me een grote pick-up waar jullie dan uitkomen stappen, heel stoer met de kindjes ;)
    Bij een MPV moet ik altijd denken aan de busjes van de kinderopvang, niet echt mijn ding.

We kunnen van de kamer waar de kleintjes nu slapen 2 kamertjes maken, dat doen de meesten, maar dan vinden wij het 2 kippenhokjes.

Deel Deze Pagina