Ja 3 is zeker een mooi aantal, maar toch spookt het soms door mn hoofd. We hebben bij de jongens bewust voor wat meer leeftijdsverschil gekozen en nu kiezen we er bewust voor wat minder leeftijdsverschil ( als het allemaal weer lukt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich ). Maar goed, dan ben ik weer bang dat nr 2 en 3 naar elkaar toe trekken en mijn oudste buiten de boot valt...... Ik snap het wel, van die opmerkingen. Tja, er zullen altijd mensen zijn die er wat van moeten zeggen. En net wat je zegt, het is jullie eigen zaak, maar een steek onder water is niet leuk. Toch denk ik dat de meeste mensen het hartstikke leuk zullen vinden!
Ik kan zo moeilijk rekenen.. met die banners UNTIL.. maar ff je oudste is 3jr en 8 mnd en je jongste is 10 maand dus dan zit er net iets minder dan 3 jaar tussen.. ja en dan zou je nu voor een leeftijdsverschil kiezen als het gauw lukt van minder dan 2 jr.. maar het enige wat wel is dat je oudste 2 samen al wat kunnen opbouwen voor nr 3 er is die dan wel weer zijn/haar plekje veroverd.. snap watje bedoeld.. maar je kan nu al wel zien of je oudste 2 leuk met elkaar kunnen en dat zal t eerste jaar van de baby nog mede opgebouwd worden.. Snap je wel.. maar ja uiteindelijk loopt alles los! Idd.. een steek onder water is nooit leuk.. maar goed. het is ook omdat je het zelf spannend vind he! hoe zit je met je cyclus? spannend hoor. .is je man net zo enthousiast? ben ik ook wel benieuwd naar hoe de kerels er in meeleven..
Ja klopt, tussen de jongens zit 2 jaar en 10 maanden. Wat jij zegt is helemaal waar, dat bedacht ik me ook toen ik het stukje had gepost, dat ze nu natuurlijk al een band opbouwen. Als ik zie hoe leuk ze het nu al hebben en dat wordt alleen maar meer denk ik als de jongste straks ook kan lopen etc. Mijn man is nu helemaal om. We hebben altijd wel gezegd dat we graag 3 kindjes zouden willen, alleen toen Lars geboren was zei hij opeens: ik vind 2 ook wel een mooi aantal, we houden het zo. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens haha en in september zijn we 4 weken in canada geweest en hadden we afgesproken het hier over te hebben. Op dag 2 ofzo kwam het al ter sprake en aan het einde van het gesprek merkte ik al dat mijn man het ook mer zag zitten en een week later zei hij ineens: we gaan ervoor! Helemaal leuk dus! Heb nu ( denk ik ) net mn vruchtbare dagen gehad en volgend weekend mn nod, spannend dus weer.
OOOO spannend maryloes! Mijn vent zei laatst zelfs van ach.. als we weten dat we nog 1 willen waarom eigenlijk wachten?! Ik werd gelijk weer extra verliefd! Maar doe het niet.. hoe graag ik het op zich zou willen. wil ik nog ff genieten van de kleintjes. en mijn lijf iets beter op orde krijgen. en ik dan hoef ik ook niet echt aan een duowagen en dergelijke denk ik.. :d
Welkom maryloes! Hartstikke leuk! Fijn dat je man ook om is . Spannend hoor! Ik wil echt eerst nog wat zwangerschapskilootjes kwijt en we moeten eerst de zolder doen, dus nog even geduld hier. Maar ik vind het voor ons ook iets te dicht op elkaar zitten als we nu al zouden beginnen.
Hier moeten er eigenlijk ook nog wat kilo's van af en wij moeten de zolder ook nog verbouwen. Maar daar zijn we nu druk mee bezig, zoals het er nu uitziet wordt er voor het einde van het jaar nog een dakkapel geplaatst. Het weerhoudt ons er in ieder geval niet haha. En ach die kilo's, dan moet ik daarna maar wat harder lijnen. Maar ik begrijp heel goed dat je daarom nog even wacht!
Hahaha.. ja idd. maar De belangrijkste reden is dat ik nu.. jongste is nu dan bijna 6mnd dat het te vroeg is!
Moeten jullie nog veel zw-schap kilo's? misschien een brutale vraag?! raakte jullie snel zwanger van de andere 2 kindjes? En hoe ging jullie zwangerschappen/bevallingen? ff dit topic levend houden Zal ik eerst vertellen. ik moet ongeveer nog 3 kilo maar wil ze er wel af hebben. was er 20 aangekomen dus op zich mag ik niet klagen (doe het toch) Ik de oudste heb ik 5 mnd over gedaan. de jongste was schocking in 1 keer raak.. (jaa ook daar kan je van schrikken als je er totaal niet op rekend) De zwangerschap van mijn oudste ging eigenlijk best ok. alleen heb ik behoorlijk BI gehad. de bevalling was een HEL! ik ben in het zh bevallen hij had in het vruchtwater gepoept. iig lang verhaal kort te maken is het een vacuumverlossing geworden. De jongste was een goede thuisbevalling van 3 uur geworden! Heb dus allebei de kanten gezien!
Als je 20 kilo bent aangekomen, dan is 3 kilo toch hartstikke netjes! Hier ook nog zon 3 kilo te gaan. Het feit dat deze er nog niet af zijn heb ik helemaal aan mezelf te danken, want ik snaai nogal. Het is dat ik 3x in de week hardloop en daardoor dus op gewicht blijf. Bij mijn oudste was ik ook in 1x zwanger. Ook totaal niet verwacht. 3 maanden laten zouden we trouwen en onder het mom van, laten we vast stoppen met de pil, dan kan het lichaam vast een beetje ontpillen en kunnen we er na het trouwen voor gaab. Uiteindelijk dus met 12 weken zwanger getrouwd. Daarna heel toevallig ook in ronde 5 zwanger, maar helaas miskraam en daarna weer in ronde 5 zwanger. Hartstikke snel dus alle keren. Ben erg benieuwd nu. Ik heb 2 droombevallingen gehad. Zo zou ik wel 10 kinderen op de wereld willen zetten. Bij de oudste ben ik in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie. De bevalling heeft van begin tot eind 4 uurtjes geduurd. Bij mijn jongste was het in een vloek en een zucht gepiept. Om 19.30 braken de vliezen en om 20.53 was ie er. 1 uur en 23 minuten over gedaan dus van begin tot eind, waarvan slechts 3 minuten persen. Ook dit keer in ziekenhuis bevallen en voor middernacht waren we al weer thuis.
Doe het ook goed met afvallen..maar wil ze er echt nog af. en ik wil ook wat strakker in t vel.. maar ja.. moet ik wel een keer beginnen. Ja ook lekker vlot zwanger geworden dan. wat zijn we dan gezegend he! maar dan had je de oudste 2 ook graag dichter op elkaar gehad.. met zo'n 2 jr. begrijp ik dat goed? en zo bevallen is ook heerlijk. ik vond die van mij al goed te doen. t zal nooit mijn hobby worden maar.. ging goed. grtz
Hier beide keren gelijk de eerste ronde zwanger. Ben benieuwd hoe het straks dus gaat (of het drie keer is scheepsrecht is ). Eerste bevalling was ingeleid in het ziekenhuis, vanwege zwangerschapsvergiftiging en duurde zo'n 6,5 uur. De tweede begon thuis, maar de persweeen waren niet sterk genoeg (zoonlief had een te groot hoofd voor mijn bekken), dus met persweeen in de ambulance naar het ziekenhuis en daar bevallen. Was erg heftig. Die bevalling duurde 'officieel' 2,5 uur, maar dat is gerekend vanaf het moment dat de vk voor het eerst ontsluiting bij mij mat (en vliezen waren net gebroken). Ik had al een tijdje weeen opgevangen voordat ze kwam, dus ik denk dat ik er wel zo'n twee uur bij op kan tellen (is nog steeds snel). Bevallen is zeker niet mijn hobby, maar ik wist gelijk dat ik het nog een keer zou gaan doen (als het lukt om voor een derde keer zwanger te raken ). Bij de eerste was ik 25kg aangekomen en aan het begin van mijn tweede zwangerschap zat ik nog 2kg boven mijn gewicht van voor de eerste zwangerschap. Nu ben ik iets van 15kg aangekomen en wil ik nog minimaal 5kg er af, maar als het lukt 7kg voordat we aan nr 3 beginnen (maar dat is geen vereiste ).
Zo zie je maar dat vlot bevallen ook zeer goed mogelijk is! ik had ook wel gelijk zoiets van als het gegunt is willen we graag nog een derde kindje! maar na de bevalling ook al ging dat super had ik echt zoiets van jee! dat doet echt pijn! Gaat wel gauw over hoor... Ben intens gelukkig met mijn jongens! ze zijn ook zo leuk met elkaar.. (L) Lady C tis bij mij ook geen vereiste..maar wil het zoooo graag. dus dat gaat me gewoon lukken laten we zo zeggen.. ik zou het er niet voor laten
Ik wil inderdaad ook graag die paar kilootjes er nog af. Ik ga nu een keer per week naar de fitness en vanaf januari twee keer (is de bedoeling). Verder af en toe een fruitdag inlassen en 's avonds na acht uur niet (= zo min mogelijk) eten. Ik koop nog maar 1 zak chips per week, maar wel drie dozen koekjes en die zijn ook echt op eind van de week. Ik had deze week stroopwafels gekocht, maar dat merk ik meteen op de weegschaal . Dus toch maar niet meer kopen .
Hahahah.. ik ben op het moment nogal wat emo.. en heb dus ook gewoon last van vreetbuien.. maar wil dan maar gewoon niet wegen en probeer ik het ergens anders goed te maken. Bovendien heb ik wel de buien maar niks in huis om er wat mee te doen.. tja ook handig idd. hebben geen chips en weinig koek in huis.. en idd als het er ligt roept het ook. Scheelt dat mijn man geen snoeper is. Dus hij is geen verleiding voor me. grtz Cherie
daarom is het goed om niets in huis te hebben (als je je dan ook maar kan inhouden om niets te gaan halen )... vreetbuien: bekend verschijnsel Misschien wat meer beweging? Of doe je dat ook al voldoende? Tja, je hoort van veel mensen dat ze na de zwangerschap(pen) nooit meer op hun oude gewicht terug komen of hun oude figuur terugkrijgen. Daar word je toch ook niet echt vrolijk van
We hebben gewoon best een heftige start gehad met de jongste. en nu loopt het wat lekkerder.. maar heb gewoon geen fut gehad om wat te doen. Ik kom er wel weer hoor. En ben er zelf ook wel van overtuigd dat het kan! Dus ff tanden op elkaar!(letterlijk en figuurlijk) komt het helemaal goed!
he actie hier... leuk!!! Maryloes, leuk dat jullie ook voor een 3e gaan!!! En meteen al spannend, wachten op je nod. succes!! hier vind ik de eventuele reacties op een 3e zwangerschap ook wel spannend denk ik... vooral op het werk. Al moet je daar natuurlijk helemaal niet over nadenken en gewoon genieten van je keuze en zwangerschap. ik was trouwens de 1e keer in 4 rondes zwanger, dat is alleen niet gegaan en de andere keren allebei de 5e ronde.
Vandaag weer gesnaaid. Had bij de supermarkt van die chocolade kikkers en muizen gehaald voor in de snoeppot voor Milan, maar ik vrees dat ze nu op zijn. Ik vind dit ook zon moeilijke tijd met al die chocoladeletters, speculaas etc. Nou ja, zondag maar een extra rondje hardlopen. En ik moet ook niet zeuren, want ik doe het zelf, maar krijg die knop op de een of andere manier niet om. Als ik het zo lees zijn we allemaal vrij vlot zwanger geraakt! @cherie, als het inderdaad niet mis was gegaan had er 2 jaar en 2 maanden tussen gezeten. Misschien naief maar we hadden echt verwacht dat het veel langer zou duren en daarom zijn we redelijk vlot weer gestart. Uitendelijk met die miskraam dus precies wat we in gedachten hadden.
Vond dit toch wel grappig.. ik hoop voor je dat ze niet gelijk op je kont gaan zitten en dat je t met hardlopen lekker kan beperken. ben ik blij dat ik die krengen niet lust Wij hadden ook zo gedacht hoor.. stel je voor dat je later start en dan een mk heb je een nog groter verschil.. dan had ik ze liever dichter bij elkaar. Marloes.. idd lekker van genieten gewoon. maar t blijft spannend. PFffff. ik ben moe.. tja. ook al lang en breed bed tijd natuurlijk zal zo maar is gaan. wilde alleen nog ff hier spieken. Ik hoop wel dat we hier toch nog een gezellig topic van kunnen maken! Nou meiden.. weltruste!
Haha, gelukkig niet. Maar dat zal ook wel door dat hardlopen komen. Sinds ik hardloop ben ik hartstikke stabiel, dus als ik nu niet zo zou snoepen zal er ook wel wat van af gaan. Maar ja, das makkelijk gezegd dan gedaan. Hier vandaag druk dagje gehad. Mijn man heeft een vriend helpen verhuizen in onze oude woonplaats. Daar woont mijn beste vriendin ook, dus ben lekker mee gegaan en ben gezellig met haar en de jongens de stad in geweest. Morgen ga ik samen met mijn man het parcours verkennen van de zevenheuvelenloop die ik over 2 weken ga lopen.Smiddags vrienden op bezoek. Leuke dingen dus allemaal maar wel weer druk. Cherie, das een latertje zeg! Alhoewel, voor een vrijdagavond valt het wel mee, maar ik haal dat vaak niet meer.