Een 3e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Gezond, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zo Maryloes.. pfff jij bent wel lekker actief! jaloers! :D ik zou ook wel willen.. maar weet gewoon niet waar ik de tijd vandaan moet halen.. misschien als de kleine weer iets ouder is:D

Ik heb op het moment weinig te melden.. vind het raar dat we over een paar maanden weer een poging gaan wagen.. gaat zo snel! :D

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Spannend allemaal hier

Ik heb nu 2 kids een van 2 en een van ruim 3 maanden, zou in de toekomst nog wel een derde willen maar twijfel wat nu wijsheid is...weer vrij snel achter elkaar of wachten tot ze op de basisschool zitten....wat nog even duurt..

Nog niet op heel korte termijn iedergeval want zit nog midden in de gebroken nachten..pff..

Ben wel benieuwd hoeveel jaren/maanden jullie tussen de kinderen zouden willen hebben? (valt natuurlijk niet helemaal te plannen)

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hoi Martine! welkom hier!
    gefeliciteerd met je kleine hummel! heb hier ook lang gebroken nachten gehad. .is zelfs nog niet helemaal weg.. maar een paar goede nachten doen al wonderen en gaat t weer wat kriebelen!

Wat heb je jongens/meisjes... van allebei wat?
    Ik heb zelf 2,3mnd tussen de 1ste en 2de en wil dus ongeveer 2jr tussen de 2de en 3de.. zodat ook nr 1 en 3 niet mega veel verschillen.. lekker drie kids bij elkaar.

Hoe is het met je kleine?! Ik vind 2 zoveeeeel gezelliger dan 1.. Al was ik al dolgelukkig met mijn oudste. .maar als ze zo leuk samen spelen. heeeerlijk genieten.

Liefs Cherie

4. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi Cherie,

Ik hen een dochter van 2 jaar en een zoon van 3 maanden. Ik vind het ook heel gezellig met 2 kids maar wel druk! Met name als ik weinig nachtrust heb gehad word het mij wel eens wat veel maar de mooie/gezellige momenten winnen ruimschoots!
    Leuk ook om te zien hoe lief mn dochter is voor haar broertje!

Mijn vriend twijfeld overigens of hij uberhauptnog een derde zou willen maar dat heeft nu vooral met ons slaapgebrek te maken denk ik ...

Snel op elkaar heeft zo zn voor en nadelen, ik vind vooral voordelen maar of dat bij een derde ook nog geldt..?tja heb nog even de tijd!

Moet alleen tot die tijd beslissing nemen over de anti-conceptie, geef borstvoeding enbij mn dochter werd dit gelijk minder met de pil (ceracette) denk dat ik voor een spiraal ga, maar hoor nogal wisselende ervaringen..

5. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    hoe oud zijn jou kids ? Meisjes, jongens?

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb een 2 knullen 1 van 2,5 en 1 van bijna 6mnd
    Zijn ook superlief voor elkaar.
    ik heb zelf het gevoel dat een derde makkelijker is dan een 2de. vooral omdat je met nr 1 zoveel tijd heb voor 1 kind. en met een 2de moet je toch meer leren te delen. Ik denk dat je nr 3 de voordelen heb omdat je die dingen dan al geleerd heb.
    Ik geef ook bv. ben nog niet ongi geweest. dus.. maar we gebruiken wel bescherming hoor.. heb geen zin in ongelukjes.. (al zou het heeel welkom zijn hoor. maar ff een btje herstellen en zo)
    Omdat we toch al besloten hebben om de gok weer te wagen met het voorjaar.. ga ik niet aan de pil of iets dergelijks. maar zou zelf de nuvaring willen proberen. heb er zoveel goede verhalen over gehoord!

Ik moet ook wel zeggen dat met pittige dagen door mijn hoofd spookt wil ik dit nog wel een keer..kunnen we dat nog wel aan.. aan de andere kant is de wens nog erg groot.

Maryloes.. hoe is het daar!? spannende dagen op komst! hou je ons op de hoogte!

liefs Cherie

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Hier alles goed, morgen mn nod. Nog geen tekenen dat ik ongesteld ga worden, maar ook geen tekenen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Spannend dus, maar we zien wel.

Nuvaring hoor ik ook goede verhalen over!

8. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik ben na mijn eerste zwangerschap overgestapt op de nuvaring en ben daar zeer tevreden over. Nu weer mee begonnen. Ik vind het een stuk prettiger dan de pil. Beide keren heb ik geen bv gegeven waardoor het wel makkelijker is om een pil/ring met hormonen te nemen (de ring heeft wel minder hormonen dan de pil). Je kunt eens kijken in het topic van de Anticonceptie naar de ervaringen (zoeken op nuvaring). Net als met alle anticonceptie heb je de positieve en de negatieve ervaringen. Wat voor de een goed werkt is voor de ander niet te doen...

Spannend Maryloes! Ik duim voor :)

Martine, welkom! Moeilijk he, inschatten wat een geschikt moment is voor nr 3 en dan kun je het ook nog eens niet plannen, want je hebt geen idee wanneer het raak zal zijn. Maakt het ook wel weer een hele uitdaging ;)

cherie, lekker dat je nog steeds niet ongi bent geworden ;). Dat vond ik wel heerlijk van de zwangerschap :D. Wel goed dat je wel bescherming gebruikt, hoe welkom een derde kindje nu ook al zou zijn. Een beetje herstellen is toch wel een goed idee (geldt voor mij ook).

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Absoluut Lady C!
    fijn dat jij ook goede ervaringen hebt met de nuvaring.
    Idd herstellen. buiten dat om vind ik de lol en de voorpret veel te leuk! en omdat het de laatste is wil ik er toch graag wel "bewust in gaan" Nu ben ik dan gezegend dat het niet heeeel lang duurde voor ik zwanger was beide keren.. anders kan ik me voorstellen dat de voorpret niet zo is.. (en weet dat dit geen garanties zijn.. ook nog is.. zal vast balen als het langer duurt dan 6mnd)

Maryloes.. ben aan het duimendraaien voor je!

Jullie nog leuke plannen voor t weekend?!

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Tja, voorpret. Dat was wel de bedoeling, maar beide keren eerste ronde raak ;)

Hier een rustig weekend. Zondag komt mijn zus bij ons lunchen, dus dat is wel erg gezellig :D
    En jullie?

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Op zich ook een rustig weekend.. eens kijken of we langs de Jongegezinnenbeurs gaan.. vind ik wel leuk.

ja hahaha.. maar in 1 mnd heb je ook voorpret.. meer als dat je ineens denkt.. huh.. wat is er toch aan de hand..:S en je hebt een positieve test in je handen! :p vind 1 mnd voorpret ook wel genoeg hoor:d

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Vanochtend ongesteld geworden, helaas pindakaas dus. Had het ook niet verwacht hoor, maar ja je weet nooit natuurlijk.

Hier ook een rustig weekend. Voorlopig de laatste ook, hierna zijn we tot het einde van het jaar druk, dus moeten we maar even van genieten!

Fijn weekend

13. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    balen marloes, op naar de volgende ronde!

Het lijkt er op alsof ik nu al ongesteld ben geworden, al is het maar een heel kleine beetje nog...vorige keer werd ik pas na 7 maanden ongesteld (ook borstvoeding)

ga eens kijken naar zon nuvaring op google

Na de gebroken nachten zou ik het ook nog moeilijk vinden om snel zwanger te worden ivm met werk, heel stom eigenlijk, maar zou het moeilijk vinden dat weer te vertellen omdat ik zwanger werd toen ik net was aangenomen, kreeg desondanks wel een vast contract!

zou mij bijna schuldig voelen als ik nu weer snel voor een derde zou kiezen..ik weet dat het feitelijk nergens op slaat maar toch voelt het zo...

nou ja ik wacht zowiezo nog wel een tijdje, mn vriend wil er ook nog niet aan denken nu.

maar het voelt toch alsof ons gezin nog niet compleet is..

14. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    ik krijg maar geen foto's geupload...staat steeds dat het mislukt, iemand tips?

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    moet je je foto's eerst resizen
    Hij vind je foto's waarschijnlijk te groot.
    Via internet kun je een gratis resize programma downloaden dat heet easy resize.

Ik snap je gevoelens heel goed wat betreft je werk... je hebt er niks aan daar niet van. en je zou er ook een btje scheit aan moeten hebben.. maar het is wel heel begrijpelijk. maar allereerst moeten jullie er natuurlijk samen uit zijn ;) wel zo handig.

Maryloes.. toch balen van je ongi.. maar goed.. vol goede moed verder!

grtz Cherie

16. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    ah bedankt ga eens proberen

die nuvaring wordt afgeraden als je borstvoeding geeft ivm het oestrogeen..jammer leek me wel ideaal.

moet er natuurlijk eerst met mn vriend uitkomen maar probeer er eerst voor mijzelf uit te komen wat ik wil voordat ik hem ga proberen te overtuigen (als dat nodig is)

maar ja nu allemaal nog niet aan de orde

17. Seth

Seth Niet meer actief

Hallo.....
    Mag ik hier ook bij.....??!!

Was op zoek naar een clubje voor een derde.... en vond jullie...

Heb zelf een zoontje van bijna 2jr 10 maanden
    dochter van bijna 10 maanden...

Na vorige maand onverwachts een positieve test in handen te hebben... (was pas 1x ongi geweest na de bevalling) wat een vroege miskraam werd....
    hebben we besloten om voor een derde te gaan....

Lijkt me wel mooi 3 redelijk dicht opelkaar... wel harstikke druk natuurlijk maar ok... :)

18. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Welkom Seth! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk zeg!
    Dan ben je ergens juni 2010 uitgerekend? Dan ben je net bevallen wanneer wij waarschijnlijk voor nr 3 zullen gaan. Spannend! Hoe voel je je?

Martine, inderdaad, nuvaring wordt (net als de gewone pil) afgeraden bij bv. Was ik even vergeten, omdat ik zelf geen borstvoeding geef. Ik hoop dat je toch een manier kan vinden.

Maryloes, balen van de ongesteldheid. Hopelijk deze ronde meer succes!

Cherie, nog langs de jongegezinnenbeurs geweest?

Hoe is het met de rest?

19. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    als ik het goed lees is seth niet zwanger op het moment maar wil graag een derde...

welkom iedergeval!

dacht dat ik ongesteld was geworden maar was maar paar dagen een klein beetje, vreemd maar ha mischien komt dat door de borstvoeding ofzo...

Ben wel benieuwd hoe anderen het verschil ervaren tussen 1 naar 2 en 2 naar 3 kinderen...als er een verschil is natuurlijk....zal ook aan

je zal maar een tweeling (of meer) krijgen pfff dat lijkt mij sowiezo erg zwaar...

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Seth.. welkom hier. Sterkte met het verwerken van je MK.

Martine.. kan idd dat je menstruatie met bv nog heel anders is.

Lady C ben idd nog naar de jongegezinnenbeurs geweest. was wel druk. maar vond het wel leuk. Heb genoeg melk voor de kleine nu:p

Weinig te vertellen. ben wat druk en moe op het moment.

grtz Cherie

Deel Deze Pagina