Hoe vind je DE naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Badedas, 7 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Badedas

Badedas Actief lid

11 jun 2015
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden al een meisjesnaam. Al heel lang!
    Het had meteen de yes-factor.
    Nu word het een jongen!
    We hebben wel een een mooi lijstje.
    Ook wat we beide leuk vinden en tevreden mee zijn.
    Toch heeft het nog niet DE yes factor die ik bij de meisjes naam wel had. Hoe ging/gaat dat bij jullie?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb hier op t forum veel om hulp gevraagd. De naam van de jongste heb ik zelf op internet gevonden.
    Tijdens de zwangerschappen van de tweede en derde hier topics geopend over welke namen er passen bij de andere namen. Namen van de middelste en jongste zijn allebei geopperd door een lid van hier.

Tweede namen zijn vernoemingen.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik was degene die de namen bedacht en had ook een lijstje. Als mijn man een nieuwe naam niks vond kwam hij niet op het lijstje. En we waren het maar zelden eens. Ik had met veel moeite drie namen per geslacht toen ik ineens onze jongensnaam voorbij zag komen op tv. Ik vond hem meteen mooi en wilde hem opschrijven. Pas toen ik dat deed zag ik dat de naam uit dezelfde letters (door elkaar gehusseld) bestaat als de naam van mijn man. Ik wist meteen dat dit onze naam was want met het argument dat de baby dan een beetje naar hem werd genoemd zou mijn man vast overstag gaan. En zo gebeurde het. Hij was zelfs wat ontroerd door het idee. Voor een meisje hadden we uiteindelijk een naam die we gewoon allebei mooi vinden maar waarvan vooral de betekenis heel passend is. Deze blijft nog even staan want er is nog wel een wens voor een tweede op termijn.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hier was het bij de jongensnaam gewoon een gevoel. Vanaf het moment dat ik bedacht dat ik het wel een mooie naam vond was het gewoon meteen kloppend. Dat was nog voor ik zwanger was, ik wist gewoon zeker dat een zoon zo zou gaan heten.

Met meisjesnamen was het meer wat jij beschrijft. Had een hoop namen die ik allemaal erg mooi vond maar niet eentje die eruit sprong. Dus als hij een meisje was geweest had ik denk ik gewacht tot na de bevalling en dan gekeken welke naam er zou passen...

5. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wij hadden de naam voor een meisje al heel lang, ik denk al een jaar of 6. Gewoon ontstaan toen we het over kinderen krijgen hadden, en wat we dan een leuke naam zouden vinden. Ik vond die naam al langer leuk en manlief was ook gelijk enthousiast. Zo'n anderhalf jaar later, toen we echt serieus aan kinderen wilden beginnen ging het bij de jongensnaam ongeveer hetzelfde, alleen was het dit keer manlief die het voorstelde. We zijn nu ruim 4 jaar verder, 30 weken zwanger van de eerste en we zijn nog steeds over beide namen erg enthousiast. Ben benieuwd welk van de twee we over 10 weken mogen gaan geven!

6. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zag voor mn zwschap op facebook de naam voorbij komen en vond hem heel mooi. Tijdens mijn zwschap geopperd en dat was hem. Kan me ook geen leukere naam bedenken

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij de eerste en tweede hadden we de naam al voordat ik zwanger was. We wisten gewoon: dat is 'm, die echte wauwfactor!

Nu bij de derde zwangerschap hebben we wel een jongensnaam, had deze ook al ver voordat ik zwanger werd, maar meisjesnaam nog geen wauwfactor. Wel een aantal op een lijstje staan, maar ben er nog lang niet over uit ;)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Bij de oudste werd ik de nacht na de 20-weken wakker met een naam in m'n hoofd die het moest worden. Manlief moest even wennen, maar vond het uiteindelijk ook een leuke naam. Bij de jongste had ik ook een naam die voor mijn gevoel voor 100% paste, maar die naam kon mijn man echt niet aan wennen, dus iets anders gezocht.

9. K00

K00 Niet meer actief

Lastig is dat he...

Wij hadden nog geen namen voor we zwanger werden. ML wilde daar nooit echt over nadenken.
    Bij de eerste voelde ik aan alles dat het een meisje zou worden. Ik vond toen de naam Eline mooi. Twee weken later hoorde ik de naam J.anne en ik was verkocht. Vanaf de 9de week stond de naam vast. Over jongens namen hadden we niet eens nagedacht............

Nu krijgen we een jongen.....
    We hebben een lijstje, en dat lijstje wisselt elke week wel een keer. Namen er af, andere erbij. Het wauw gevoel vinden we niet. Ik ben "pas" 27 weken maar toch krijg ik er een beetje de kriebels van.

Je leest vaak dat mensen de naam pas geven als het kindje er is, maar ik word daar onrustig van. Geboortekaartjes, naamslinger, evt mutsje met naam.. Ik wil het gewoon klaar hebben haha :)

Advies vragen hier heeft me wel wat gebracht, maar zegt ook niet alles. Iedereen heeft gewoon zijn eigen mening en dat is lastig...

Succes :)

Deel Deze Pagina