Zwanger worden na een burn out

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wens09, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ik heb lang getwijfeld of ik hier een topic over zou openen. Toch een beetje bang voor herkenning en er zijn hier best veel meiden uit Brabant. Maar goed zit er toch wel mee en ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb vorig jaar een burn out gekregen, na teveel hooi op m'n vork (drukke baan, studie en verhuizing, naast het moeder worden) Het was een vervelende tijd waarin ik me heel rot en alleen heb gevoeld. Ik was super vermoeid, lusteloos en onrustig. Kon me moeilijk concentreren en was heel kwetsbaar en emotioneel. Niet leuk na een geweldige tijd van zwanger zijn en de dikke vette roze wolk die me daarna gegund was en waar ik erg van genoten heb (en nog steeds doe). Het herstel ging langzaam maar therapie en rust heeft wel geholpen. Sinds dit voorjaar voel ik me beter en zijn we bezig voor een tweede. Ik werk inmiddels weer, heb weer veel energie en plezier en voel me echt stukken beter gelukkig!

Het zwanger worden wil niet echt vlotten nog, en ik heb veel hormonale klachten. Bruinverlies, pms klachten, huidklachten. Zaken waar ik voorheen nooit last van had. M'n cyclus is wel redelijk regelmatig 26-29 dagen. Elke maand is weer een grote teleurstelling. Ik baal zo van m'n lijf!

Zou de stress en overbelasting ervoor kunnen zorgen dat t zwanger worden nog niet lukt?

Wie heeft heeft dit ook meegemaakt? En hoe is het bij jou gelopen?

2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hmm lastig meis, de ene zegt dat stress effect heeft op je lichaam en dus het zwanger worden (ik geloof dit ergens ook wel tot op zekere hoogte) maar er zijn ook zat mensen die zwanger worden onder zeer stressvolle omstandigheden dus tja lastig.

Wel kan ik je vertellen dat ik ook overspannend ben geweest en 4 maanden heb thuis gezeten toen het weer beter met mij ging en ik weer opbouwend ben gaan werken ben ik gestopt met de pil omdat we dachten dat het toch wel eventjes zou duren (zeker omdat ik nog een beetje ''herstellende'' was). Na het stoppen ben ik 1 keer ongesteld geweest en daarna was ik zwanger. Dus tja het kan wel!

Wij zijn ook bezig voor een tweede en sinds we zijn begonnen doet mijn lijf ook raar, waardoor ik dus ook een beetje begin te geloven dat ik er teveel mee bezig ben! Maar het is vreselijk moeilijk om los te laten. We gaan bijna verhuizen en mijn gedachten beginnen heel erg naar de verhuizing te gaan dus ik hoop dat dat me een beetje de rust en afleiding van het zwanger worden kan geven.

3. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Bedankt voor je reactie! Wat vervelend dat je t zelf ook hebt meegemaakt, wel fijn om te horen dat t bij jou toen goed is gekomen met zwanger worden.

Van de eerste was ik snel zwanger (ronde 3). Mag nu ook nog niet klagen dat weet ik, maar ben zo bang dat de burn out schade heeft aangericht ofzo (hormoon verstoring?).

Succes met je verhuizing!! Hopelijk ben je vlug zwanger :)

4. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hihi ik herken je gedachten! Maar je lijf kan echt een hoop hebben geloof me! En je hormonen kunnen zeker weten uit balans raken, maar ze kunnen ook net zo snel weer in balans raken dus dat komt echt wel goed! Goed slapen, eten en ontspannen is sowieso heel erg belangrijk!

Maar hier soms ook angsten hoor dat het niet gaat lukken omdat ik niet gezond genoeg ben of iets!

Thanks! En jij succes met RELAXEN :p hihi hopelijk ben je dan ook snel zwanger. (ik overigens net ongesteld geworden dus op naar ronde 3) Je zou eventueel ook nog even langs de huisarts kunnen gaan met je klachten om bloed te laten prikken. Ik loop ook met veel vage klachten, zijn er nu nog mee bezig maar mijn vitamine D was iig veel te laag! Ik weet van B12 dat deze ook veel ''schade'' aan kan richten zeker ook met je cyclus. Zoek dit maar eens op!

5. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Dankjewel Loetje!

Deel Deze Pagina