Ik had datzelfde maar dan voor 3. Als je dat echt wilt moet je dat zeker doen. Van je omgeving moet je je niets aantrekken. Jullie maken jullie gezin en niemand anders. Hier is 3 de nieuwe 2, maar onze omgeving is er van overtuigd dat er geen meer komt, maar toch zijn we sinds vorige maand gestart met klussen . De kans bestaat dat je opnieuw diabetes zal hebben, maar het kan evengoed zijn dat je het niet hebt. Dat kan je niet voorspellen. Alvast heel veel succes!
Wat erg dat jullie je derde kindje moeten hebben laten gaan. Qua aansluiting ligt het eraan wat je daar mee bedoelt. De jongste wordt volgende week 1 en uiteraard zitten ze in totaal verschillende fases. Maar het is geweldig leuk om te zien hoe gek ze zijn met en op hun zusje. ze helpen me met alles, willen de wagen duwen, fles geven etc. Dat is nog niet veranderd sinds ze geboren is. Ook merk ik dat het leeftijdsverschil de band niet maakt, maar het karakter. De oudste twee kunnen bijv. beter spelen met hun zusje dan met elkaar. En ikzelf ervaar ook meer rust, doordat de oudste twee naar school zijn en ik heerlijk kan tutten met de jongste. Dus hier heeft het heel goed uitgepakt al was mijn ideaalplaatje ook anders (om een hele andere reden) maar ik zou het nu niet anders willen.
Ja het is inderdaad wel fijn dat je meer tijd hebt om te kroelen met de kleinste als de grote naar school zijn. Ze willen heel graag nog een broertje of zusje. Maar ik vind het zelf heel eng om zwanger te worden. Eersre twee zwangerschappen niks aan de hand en bij de derde een bloedstolling in.de baarmoeder door geknapt adertje. Vanaf 17 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege dreigende miskraam en flinke bloedverlies. Ik heb drie weken pkat gelegen en had zelfs bloedtransfusies nodig. Toen een hele mooie 20weken echo waarbij werd gezegd dat hij vroeger zou kunnen komen maar dat het net zo goed nog tot 40 weken kon duren. Dus ik had goede hoop en plots de volgende dag kreeg ik weeën en was er geen weg terug. Ik heb mijn kids drie weken moeten missen. Ik voelde me zo falen als moeder. Ik kon niet voor mijn kids thuis zorgen en ik kon ook niet zorgen voor het kindje in mijn buik. De kinderen zeggen nu ook steeds dat ze een zusje willen omdat hun broertje dood ging, hebben ze zoiets dat dat weer zou gebeuren bij een jongen
Ja ik snap dat het voor jou een hele andere lading heeft dan het bij mij had. Ik heb 'gewoon' drie goede zwangerschappen gehad. Ik kan je alleen adviseren je gevoel te volgen en als je er wel voor gaat evt. leeftijdsverschil los te laten. Klein leeftijdsverschil is geen garantie op een goede band. Ikzelf heb bijv meer met mijn zusje (4,5 jaar verschil) dan met mijn broertje (1 jaar verschil). Al houd ik van allebei evenveel En ik zie het dus nu ook al bij mijn kinderen. Succes en ik wens je, als je er voor gaat, een voorspoedige zwangerschap en een mooi kindje.
Hallo meiden, ik open toevallig net een topic🙈 Wij hebben het er ook over gehad.. Mijn partner staat er achter welke keuze ik ook maak... Maar ik denk meer aan de praktische dingen nu.... Inderdaad auto enzo?