Zwanger en peuter tillen .

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisanne123, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hallo meiden ,

Ik heb een vraagje .
    Ik probeer m'n zwangerschap al zo min mogelijk te tillen . Lastig met een zoontje van 2 want hij komt echt niet vrijwillig aanlopen voor een schone luier , kleren , schoenen of wat dan ook . Het blijft dus veel tillen . Ook loopt hij niet altijd zelf van de trappen en we wonen 3 hoog zonder lift . Tillen blijft er dus bij .
    Alleen nu heeft hij oorontsteking en is het de hele dag niks anders dan tillen , logische hij is ziek en heeft echt veel pijn . Zelfs met koken moet ik hem op tillen hij is zo verdrietig en boos van de pijn . De trappen op en af is nu ook alleen maar tillen . Hij weegt 13,4 kg .
    Ik ben morgen 27 weken zwanger en voel me hier enorm schuldig over , tegen over de baby .
    Daarom vraag ik me dus af is tillen schadelijk tegenover de baby ?
    En waarom wordt tillen dan afgeraden ?

Alvast bedankt voor de reacties !

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Onze zoon is zo'n 15 kg en til hem elke dag gewoon nog hoor :) Mijn verloskundige zegt; Luister naar je eigen lichaam!
    Is het tillen echt te veel dan geeft je lichaam het echt wel aan :)

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik denk dat je lichaam het zelf wel aangeeft als het echt niet gaat.
    Ik heb hier een knulletje van ruim 13 kilo lopen die zit uitgerekend nu in een fase van ik wil heeeeel veeeeel getild worden, fijn is het niet maar onmogelijk nee hoor ik tip hem gewoon op.
    Tenzij het echt even niet gaat dan til ik hem niet maar ga gewoon op zijn hoogte bij hem zitten, of ik neem hem op de bank op schoot.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier gaat het vaak niet meer zo. maar dat komt door mijn rug. voor de beeb zal het niet al te veel uitmaken denk ik. soms ontkom je er sowieso niet aan...

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Volgens mij is t niet schadelijk voor je baby.
    Maar zeggen ze het meer om te voorkomen dat je rugklachten ed krijgt.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jouw lichaam is toch gewoon gewend zijn gewicht te tillen? Misschien dat het nu zwaarder is omdat je zwanger bent, maar het is echt niet meteen schadelijk. Als jouw lichaam aangeeft dat het genoeg is en je gaat dan nog door dan is het misschien inderdaad niet ok, maar zolang je geen klachten hebt, waarom niet?

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    In deze fase van je zwangerschap is het volgens mij niet meer schadelijk voor je baby, hoor. Alleen zijn je eigen banden allemaal wat weker en kun je je daardoor makkelijker blesseren als je tilt. Gewoon voorzichtig doen dus!
    Toen ik zwanger was van de 2e kon mijn dochter niet lopen en was ze van een huilbaby veranderd in een huildreumes...die sjouwde ik dus de hele dag mee. Ging prima.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geen idee ik til eigenlijk alles nog en denk er niet heel veel bij na.
    Maar goed ik heb geen rugklachten oid.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Och joh... Heb de afgelopen 3dagen de polonaise met der gelopen, gehost, gesprongen en gedanst met der ip de arm... Je lichaam laat t wek weten als het to match is!
    Daarbij, alle dagelijkse keren tillen, die kun je niet voorkomen!

10. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Let op hoe je tilt. Ga door je knieën en pak hem met 1 hand onder de billen ipv onder de oksels waarbij je veel meer vanuit je rug tilt. Ook zou ik voor makkelijk eten kiezen en op zo'n hangerige dag iets supermakkelijks maken of mijn partner laten koken, dan eten we maar laat of wat minder gezond.

Voor je kindje maakt het inderdaad weinig uit, je zou er een slappere buikwand aan overhouden na de zwangerschap.

11. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwangerschap dl van nog geen 1 heel veel moeten tillen (omdat ze ook nog niet liep). Mijn lichaam gaf aan het eind wel aan het niet te vaak meer te doen, kreeg lichte BI en rugklachten. Dat is volgens mij ook de reden, na de bevalling vanwege mogelijke verzakkingen die dat teweeg kan brengen.

Luister naar wat je lichaam aangeeft, als het niet goed voelt merk je dat snel genoeg.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De tilinstructies/max gewichten zijn ingesteld ter bescherming voor zwangeren in hun WERKsituaties. Het zijn dus ARBO-technische regelgevingen.... alles ter bescherming van het lichaam van de zwangere vrouw en niet persé ter bescherming van het kind.

13. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Toen ik zwanger was van de tweede was mijn zoontje ook 15 kg. Tilde hem ook meerdere malen per dag, als ie moe was, in en uit het fietsstoeltje. De trap af...
    en nu is mijn dochter ong 13 kg en til haar ook veel. Ik moet wel, probeer haar wel zoveel mogelijk zelf de trap op en af te laten gaan, maar kan der moeilijk laten staan he.

14. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tillen is meer belastend voor jou dan de baby. Die heeft er weinig last van.
    Hier een meisje van 2; en het is gewoon onmogelijk om haar niet af en toe te tillen. Ik heb het opgegeven en kijk nu gewoon tot hoever m'n lichaam aankan ipv dat ik erop ga letten hoevaak ik haar til. Je lichaam zegt vanzelf wel stop.
    Ook de verloskundige vind het niet raar dat je met een kleine erbij wat meer tilt. Toen ik een week of 12 zwanger was had ik erg last van harde buiken, en toen zei ze dat het niet te voorkomen is bij een volgende zwangerschap; omdat je nou eenmaal drukker bezig bent.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik til mijn dochter van 18kg ook nog regelmatig hoor. Soms lukt het ff niet lichamelijk en dan zeg ik dat mn spierballen op zijn, wat ze meestal wel accepteert. En verder zou je trucjes kunnen verzinnen waardoor je hem niet draagt maar alleen ff een tilletje/zetje geeft de trap op bijvoorbeeld, of op de kinderstoel bij je in de keuken als je kookt enzo.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Op de goede manier tillen zodat je je lichaam zo min mogelijk belast. Voor de baby is het niet schadelijk hoor. Er zijn heel veel moeders die zwanger waren/zijn van een volgend kind als de eerste nog getild moet worden. :)

Als mijn dochter ziek is of in slaap valt beneden til ik haar ook nog. Kilootje of 20. Zolang je geen rugklachten hebt en goed naar je lichaam luistert is het volgens mij geen probleem.

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik leer m'n dochter dat ik haar in principe niet meer til. Normaal gesproken gaat het wel maar nu, zwanger en dus zonder medicatie, is m'n reuma behoorlijk uit de bocht gevlogen.
    Ik kan het simpelweg niet. Meestal accepteert ze het en helpt goed mee. Ze klimt ook zelf in de kinderstoel. Via de gewone stoel en dan stapt ze over. Ik sta er naast en houd haar tegen me aan zodat ze niet kan vallen maar het gewicht hoef ik dan niet te dragen.

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb het zoveel mogelijk kunnen voorkomen, mijn dochter kon al heel goed lopen en traplopen toen ik zwanger was. Maar toen ik 38 weken was brak ze haar been. Tja, dan moet je wel ;) Mijn jongste heeft er niet onder geleden, maar mijn rug voelde ik absoluut. Het is echt vooral voor je eigen lijf en dat zou ik niet te licht nemen. Daar moet je immers ook na je zwangerschap nog mee door.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik til mijn peuter van 18 kg al niet meer vanaf dat ik 8 weken zwanger was ivm bekkenklachten. Het is volgens mij niet schadelijk voor de baby om te blijven tillen maar wel schadelijk voor jou. Je kunt er rugklachten, bekkenklachten en verzakkingen van krijgen. Maar iedereen is anders dus wellicht is er bij jou niks aan de hand nadat je bent bevallen.

20. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot 36 weken zwangerschap gewoon in de zorg gewerkt, goed opletten hoe je tilt en verder ging het prima. Merkte aan het eind alleen dat ik sneller moe was lichamelijk gezien en dat het me meer moeite koste, werkte gewoon 32 uur. Kerngezonde baby hier, kan voor je baby weinig kwaad.

Deel Deze Pagina