een 4e kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door konijntjeislief, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Zo praktisch denkt hij dan ook weer niet, als er iets niet betrouwbaar is, dan is die methode het wel..:) Klinkt misschien heel gemeen van mij, maar zal vast een keer mis/goed gaan en dan is jou niks te verwijten als dit ZIJN eigen keuze is. ;)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben nu ongepland zwanger van de vierde, ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet voor gekozen zou hebben, we vonden drie wel prima

Wij zijn wel mensen die van weg gaan houden, wij houden er van om om en om te gaan kamperen in een bungelotent en dan een vliegvakantie Turkije, volgend jaar stond in de planning om naar Jamaica of Mexico te gaan als onze derde bijna 3 was, met 4 zal dat gewoon echt niet gaan.

Meer was, extra eten maken, weer extra luiers ,slapeloze nachten, onze jongste is nog elke nacht wakker en dan niet 1 keer maar zeker 7 keer,

Zelf vind ik het belangrijk om mee te kunnen helpen op school
    Helpen met schoonmaken helpen met groepjes beleiden met uitjes en helpen met groepjes rijden naar plek van het uitje,helpen met school versieren bij kerst Pasen zomer winter herft helpen met kerstpakket maken dit ook met voetbal, helpen met wassen beleiden etc etc, dan heb je nog ouder avonden, kinderen die bij vriendjes spelen weg brengen en ophalen, zwemles elke week straks de middelste ook op zwemles de middelste zit via school ook op de majorettes elke week een uurtje,

Ik vind het nogal wat,en moet eerlijk zeggen dat we wel even moesten slikken toen we de positieve test zagen.

Uiteraard voelen we ons tegelijkertijd enorm gezegend en hopen we op een gezond wondertje erbij en weten we dat het we het wel zullen redden, dan zal er meer een schema moeten komen op welke dagen er gespeeld kan worden met vriendjes ( voor de deur spelen met buurkinderen Kan hier altijd wel ), slapeloze nachten moeten we maar weer 2 jaar extra door heen, en het helpen bij hun sporten en school zal geminderd worden of dat de twee jongsten mee helpen, met een poetsdoek in de handen voelen ze zich misschien wel heel wat ;) het rijden zal dan wel minder worden want dan heb ik de auto met mijn eigen kinderen al vol of ik moet oppas regelen maar dat vind ik niet echt een optie.

Zwemles is ook maar een aantal jaar zodra de jongste op zwemles gaat is de oudste 12 dus die zal tegen die tijd alleen thuis willen blijven of bij een vriendje spelen of mee maar met 12 kun je je toch wel gedragen een uurtje bij het zwemmen ;) zwemlessen op een tijd regelen dat hun vader thuis is zal niet gaan die werkt in de zorg en is elke week anders

En vakanties......tja de verre vliegreizen zullen nog maar weer even moeten wachten ;) wij genieten net zo erg op een camping in Frankrijk, hoewel ik denk dat het nu België of Duitsland zal worden zodat we niet met vier kinderen zo lang in de auto hoeven te zitten ;) zolang het weer maar mooi is. Auto hebben we al een 7 zitter dus ook dat ia geen probleem,

Al met al zouden we het zelf bij drie laten maar dit wondertje dacht er anders over en Uiteraard hopen we op een gezond kindje, want kijkend naar de andere drie... Weten we ook hoe mooi het is om zo'n geweldig gezin te hebben, en weten we ook welke mooie momenten ons weer te wachten staan.

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben overigens zelf dwars door een pil heen zwanger geworden van dit kindje, ik vertrouw geen enkele methode meer.
    Voor ons is dit zeker weten de laatste dus mijn man wordt dit jaar gesteriliseerd. (we moeten alleen nog in beraad welk tijdstip voor ons het meest ideaal is).

Wij hebben het helemaal geaccepteerd dat dit kindje erbij komt, maar in het begin moest ik wel even wennen, ik vond de vrijheid die ik de laatste jaren terug kreeg juist weer erg fijn, na 11 jaar onafgebroken in de luiers te hebben gezeten, wat nu waarschijnlijk met 3,5 jaar verlengd wordt, vind ik het straks wel welletjes, ik ben nu bijna 35, ben dol gelukkig met mijn grote gezin met straks 5 meiden, maar heb nu ook behoefte aan wat meer vrijheid, eventueel werk etc. Ik weet zeker dat het hier bij blijft, dat is zo'n ander gevoel als toen ik nog 3 kinderen had. Ik weet nu gewoon dat ik klaar ben. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat vrouwen dat gevoel van nog een kind te willen altijd blijven behouden.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Onze vierde was 4 jaar geleden niet gepland. De zwangerschap is ons overkomen en ik zag allerlei ( praktische) leeuwen en beren op de weg.
    We kunnen hem nu niet meer wegdenken uit ons gezin en we genieten elke dag van ons vrolijke benjaminnetje!
    Natuurlijk hebben we financieel wat in moeten leveren.
    We zijn geen grootverdieners, maar hebben het gelukkig ook niet heel krap.
    De oudste twee slapen op 1 kamer, we hebben een grotere auto aan moeten schaffen en kinderen kosten nu eenmaal geld ( kleding, voeding, fiets, zwemles, enz.), maar het is me reuze meegevallen.
    Nu zijn wij ook niet veeleisend. We kamperen altijd 3 weken in Nederland en gaan heus nog weleens een dagje naar de dierentuin of de efteling, maar echte uitspattingen kunnen we niet doen. dat vinden we niet erg en de kinderen zijn niet anders gewend.
    Ze komen niks tekort.

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik vermoed dat hij gewoon niet zeker is wat hij nu wilt....

En tja ik hou hem niet tegen he;) egoïstisch natuurlijk

6. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maantje hier zegt hij da dus vaker, straks wil je gewoon weer een en stopt het nooit meer. Ik had bij nm 3 al minder dat sterke gevoel en ik denk da ik na een vierde echt klaar ben...

Hippo gefelicteerd!

Lies als ik het zo lees komen ze zeker niks te kort ;) wa hebben ze nog meer nodig ook he

Deel Deze Pagina