Lieve mensen, Afgelopen dinsdag een volgens de artsen ‘perfecte’ 5daagse embryo teruggeplaatst gekregen. De dag daarna had ik de hele dag steekje, krampen en een bolle buik met veel lucht in m’n darmen. De dag daarna was dit weer weg, en sindsdien voel ik helemaal niks meer. Op gespannen borsten na. Nu maak ik me druk dat het mislukt is. Ik ben vorig jaar heel even zwanger geweest en dit ‘wist’ ik gewoon. Het was een vreemde overtuiging, mijn gevoel zei dat het zo was en het was ook zo. Helaas is dit in een BBZ geëindigd. Is er iemand die dit ook had en toch zwanger bleek te zijn? Ik wil graag ergens hoop uit putten maar weet ook wel dat je het pas kunt weten als je de test in handen hebt.
Ik had ook 2 dagen kramp, toen een paar dagen niets. Na een week giga kramp dat ik zeker wist ongesteld te worden, ook omdat ik dus een tijdje niets voelde. Maar ik was wel degelijk zwanger Het ken zeker wel. Het enige wat je uitsluiting geeft is door over een weekje te testen.
Wat ik in de afgelopen jaren wel geleerd heb is dat al die krampjes, steekjes of wat dan ook helemaal niks betekenen. Ik heb werkelijk alle symptomen uit het boekje gehad en was nooit zwanger. Of juist het ontbreken van symptomen Ik dacht altijd: als ik zwanger ben dan ‘weet’ ik dat wel. Nou mooi niet. Waar ik dacht dat iui 3 mislukt was (want ja, negatieve test, lage temp en bloedverlies) bleek 2 weken later dat ik wel zwanger was. Dit was een bbz helaas. En toen ik zwanger bleek na de ivf tp was ik ervan overtuigd dat het mislukt was. Ik voelde me helemaal niet ‘anders’ ofzo. Ik wil hiermee zeggen: probeer die kwalen/ontbrekende kwalen voor jezelf te relativeren. Je weet niet wat er gaande is van binnen. Dat is heel moeilijk, ik weet het. Je bent bijna aan het einde van je wachtweken... Succes! En natuurlijk duim ik voor je!
Dank voor je berichtje. Afwachten is de enige optie . Ik lees in je bio translocatie bij je vriend, same here. Er vallen steeds heel veel embryo’s af en blijven er maar heel weinig over, het maakt me zo onzeker.
Ja klopt. Wij hadden uit 2 pogingen maar 1 gezond embryo. We hadden de hoop eigenlijk al opgeheven.. Maar het kan dus wel!
Dank voor je berichtje Lisa. Jeetje wat een weg heb jij ook afgelegd. En heel fijn om te zien dat je nu zwanger bent! Bedankt voor de raad, het is inderdaad moeilijk. Mijn gevoel zegt nu ‘nee’ dus dat is best lastig te negeren. Al hoeft het dus niks te zeggen als ik dit allemaal lees.
Wij ook maar 1. Die was gelijk raak, dolblij, maar bleek BBZ. Heel verdrietig. Nu weer maar eentje, vandaar de spanning... je begrijpt het. De weg is zo lang. Ik blijf positief maar het is best eenzaam met allemaal vriendinnen met kids om je heen.
Ja het zegt echt helemaal niks... Die wachtweken zijn zo slopend spannend! Dan ga je overal iets achterzoeken... Heel logisch! Maar echt: het zegt niks. Toen ik dat als een soort mantra ging gebruiken (icm niet vroeg testen) gaf mij dat enorme rust. Heeft weinig effect op de uitkomst maar het maakt wel dat je je wachtweken wat relaxter doorkomt. Ik hoop dat het voor jou ook werkt! Je moet het jezelf toch zo ‘makkelijk’ mogelijk maken deze periode!