Een 5e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Willemijntje19, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik heb er ook 5 de jongste is nu 3 maandjes dan zoontje van 6 (bijna) zoon van 10 dochter van 12 en zoon van 14(deze maand)

    Merk geen verschil 4 of 5 haha

    Ja het baby gedeelte die zijn nog toch pittig dat je niet de hele tijd je handen vrij hebt maar ik geniet wel hoor

    Mensen hebben altijd hun oordeel klaar
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring is , maar vind het zo mooi zon groot gezin!

    Mijn familie zei bij onze tweede al dat alles mooi verkocht kon worden dus was de 3de al een hele verrassing:roflmao:
    Voor mijn man is het hierna ook echt goed zelf zou ik nog wel heel graag 1 of 2 kinderen willen.
    Maar we gaan dit samen aan en ben al heel blij met onze derde die erbij mag komen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. xTamx

    xTamx Fanatiek lid

    12 dec 2020
    1.137
    1.343
    113
    Vrouw
    Ik praat dan niet uit eigen ervaring haha:roflmao: maar mijn broer en m'n schoonzusje verwachten baby nr 6 en ze maken er geen geheim van hierna nog een 7e te willen:D
    Moet wel zeggen dat het een samengesteld gezin is maar alle kinderen wonen grotendeels allemaal bij hun.
    Ik vind het heerlijk dat hun zo'n groot gezin zijn, had het graag gewild maar liep anders...
    Nu met bijna 38 jaar bezig voor een 2e:rolleyes:
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Haha ja inderdaad, die opmerking gaan we dan zeker weten krijgen. Heb ‘m zelfs in de zwangerschap van mijn zoon al te horen gekregen, zoiets als: nu zou er eigenlijk nog een jongetje bij moeten komen anders is het zielig haha
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat er een derde bij komt!
    Zo bijzonder altijd he hoe mensen voor een ander alvast kunnen invullen dat er spullen verkocht kunnen worden. Hier ook altijd zulke opmerkingen.
     
  6. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en wat mooi zo’n groot gezin in de familie. En leuk zeg dat ze er zo open over zijn! Zo zou ik liever ook willen zijn.
    Ik hoop dat je snel zwanger mag raken van je tweede kindje! Veel geluk gewenst.
     
    xTamx vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Wat gaaf dat je 5 kinderen hebt! En mooi om te horen dat je niet veel verschil merkt! Ja idd, het baby gedeelte is altijd even druk, maar gaat ook snel voorbij. Geniet van je kleintje!
     
  8. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Hier ook 4 kindjes en de jongste bijna 1 maar een 5e niet in de planning en miss wel als ik het spiraaltje mag vervangen. We zullen zien tot nu toe positieve test gister ondanks spiraal dus ben in shock straks nog eens testen. Maar wat ik hiermee zeggen wil 5 kinderen lijkt mij ook echt heel erg leuk!! Voor nu niet in de planning maar ooit zal het er vast van komen! En heb maling aan oordelen van anderen of ze nou positief zijn of niet het is mijn gezin en ik ben er gelukkig mee! Wel heel leuk dat het bij jou al echt kriebelt. Mjnn vriend zegt dus te willen wachten maar maakt er ook van die grapjes over waardoor ik denk hmmm jij wilt heus nog een kindje !:p laatst zei hij tegen de buren "een kamer extra zal fijn zijn dan kan er nog een kleintje bij" :rolleyes:
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Die eenhoorn :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Jullie beslissing, jullie toekomst en jullie verantwoordelijkheid. Denk maar zo, mensen lullen altijd. Mensen zijn er om over jullie te oordelen. Ik heb alleen maar respect voor een keus voor een groot gezin. Ik doe het jullie niet na:) succes met zwanger worden
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  11. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Leuk om te lezen dit topic! Wij zijn toch ook stiekem aan het proberen of een vijfde ons gegeven is... mijn schoonouders zijn er absoluut geen voorstanders van ... die roepen ook constant verkopen die kinderwagen/kleren/wieg... maar wij zien het nog zitten om er 1 bij te krijgen, materieel gezien geen obstakels... mijn schoonouders maken zich iedere keer zorgen als we vertellen zwanger te zijn. Kun je dat wel aan je hebt er toch al wel genoeg. Dus eigenlijk heel lief maar ik kan heel goed zelf bepalen wanneer ik mijn handen te vol zou hebben...

    Hopelijk lukt het bij jullie allemaal en kunnen jullie je droom voor een vijfde waarmaken!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Wat anderen zeggen hoeft niet veel uit te maken. Maar het maakt natuurlijk wel verschil wie het zegt, op welke manier en waarom. Het kan natuurlijk ook oprechte bezorgdheid zijn.

    Want een groot gezin kan mooi zijn. Maar niet iedereen kan dat aan. Het vraagt veel draagkracht zowel mentaal, fysiek als financieel. Hoe meer kinderen hoe minder tijd per individueel kind. Minder tijd voor je relatie en jezelf. Dat moet je wel aankunnen en niet onderschatten. Je kunt als ouder immers niet overal zijn. En een groot gezin is ook een huishouden wat meer tijd dan gemiddeld kost (nog los van de enorme kosten).
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Zelf net bevallen van de 3e en ik vind het heerlijk. Ik zou nog wel een 4 en misschien wel een 5e willen, man moet er nog even niet aandenken :rolleyes:.

    Ik kom zelf uit een gezin van 6 en het is echt super gezellig. Ik heb dat niet als negatief ervaren dat m'n ouders minder aandacht konden geven. Die aandacht krijgt je dan wel weer van je broers en of zussen. Nu ook, we zien en spreken elkaar regelmatig en het is echt gezellig.

    Als jullie denken het aan te kunnen er dan lekker voor gaan! Als ik nu soms tegen mensen zeg dat we 'al' 3 kindjes hebben vallen ze stijl achterover. Probeer je niks van andere aan te trekken!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    hahaha ineens was ie er.
     
  15. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Herkenbaar allemaal! Mijn man zegt ook dingen waarvan ik denk: jij wil graag een 5e. Mijn jongste is net 1 jaar en krijgt nog borstvoeding, dus van mij hoeft het zeker nog niet, maar het kriebelt wel.

    Ik volgde je topic over je spiraal en positieve test. Heb je inmiddels duidelijkheid voor je zelf? Of zit je er nog over te piekeren?
     
  16. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen dat je zelf uit een gezin van 6 komt en dat je er zulke fijne ervaringen mee hebt! Bedankt voor je reactie!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ben ik met je eens hoor, het is idd zeker niet in elke situatie een goed idee. Gelukkig zijn er hier geen praktische bezwaren en vinden onze kinderen het ook heerlijk een groot gezin. Wij hebben er voor gekozen dat ik volledig thuis ben, zodat er altijd genoeg tijd en aandacht voor de kinderen is en ik het huishouden ook kan bolwerken.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  18. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ahh dank je wel voor je reactie en wat enorm herkenbaar. Mijn schoonouders reageerde bij de 3e al bezorgd terwijl we het echt prima aan kunnen. Ze zijn nu helemaal verliefd op onze 4e en zijn er dolblij mee, terwijl ze vlak voor de zwagerschap nog zeiden dat we beter geen 4e erbij konden krijgen. Bij mijn schoonouders is het ook absoluut lief bedoeld, maar we kunnen het idd prima zelf beslissen.
    Ik wens jullie ook veel geluk, hopelijk mogen jullie zwanger raken van een 5e kindje!
     
  19. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dank je wel!! :)
     
  20. ano19

    ano19 Actief lid

    11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Super leuk een groot gezin! Je hoort het bijna niet meer maar als jullie hart er naar staat vooral doen! Meningen van andere hou je altijd en zou ik me niks van aantrekken. Ik heb er 5 en wij willen graag een 6e ( partner zijn 1e voor mij de 6e)
     

Deel Deze Pagina