Een 5e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Willemijntje19, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abeliv

    Abeliv Lid

    2 mrt 2021
    60
    97
    18
    Vrouw
    Voor ons is het belangrijk dat er genoeg liefde en aandacht is voor de kinderen. Dat we de tijd hebben om ze te zien en samen herinneringen kunnen maken.
    Als ik daar concessies moet doen dan zou ik ervoor kiezen om het gezin niet uit te breiden.
    Het financiële stukje hoort daar ook bij. We hebben het geluk dat we een riant inkomen hebben, de kinderen kunnen op sport en muziekles en we gaan in de zomer en de winter op vakantie. Dat kan straks ook als we met z'n 7en zijn.
    Ik vind het wel belangrijk dat we het leven dat we nu leven vast kunnen houden. Wij genieten ervan op deze manier.
    Dit is echter heel persoonlijk, ieder mag hier zijn eigen keuzes in maken.
     
    Neuzeke, beebje082011 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja hier bewust tijd er tussen spiraal eruit en was ook meteen zwanger

    Maar eigenlijk vonden we 3 goed toen zei me man een 4e zie ik wel zitten

    En daarna echt besloten het is goed zo hij was veel ziek veel ziekenhuis in en uit geweest

    En ineens kriebelde het toch ben nu 34 ik dacht dan moet het wel nu en niet nog langer wachten

    Vind het leeftijdsverschil ook wel leuk de eerste 3 zitten dicht op elkaar

    Maar nu maken ze het bewust mee en helpen ze ook
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Klopt dat is zeker zo

    Wij werken beide (nu met corona heb ik tijdelijk geen werk)

    Maar onze kids zitten op sport we gaan 1x per jaar met vakantie

    2 broertjes delen een kamer de oudste 2 een eigen en de baby bij ons

    Ik vind het gewoon erg gezellig en doe ook alles zonder hulp van familie

    Dagjes uit daar spaar ik voor of korting bonnen

    Me moeder helpt financiëel met sport dus dat is wel heel fijn

    Overdreven luxe vind ik ook geen punt daar ben ik niet van maar ze moeten wel gewoon kind kunnen zijn op sport kunnen netjes kunnen worden gekleed
     
    Abeliv, beebje082011 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  4. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    @Mybrand2018 Ja dat vind ik ook prima hoor, en voor mij hoeven die duurdere uitjes ook niet persé. Wij leven vrij eenvoudig. Elk kind mag 1 hobby kiezen, dat vind ik wel voldoende.

    Ik denk altijd, een liefdevolle basis en een goede verzorging is het belangrijkst. Ze worden zo vlug groot, ze kunnen in hun volwassen leven alles doen wat ze leuk vinden en gaan waar ze heen willen. De warmte en stabiliteit van het gezin is het belangrijkst in de eerste jaren.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Abeliv

    Abeliv Lid

    2 mrt 2021
    60
    97
    18
    Vrouw
    Klopt helemaal!

    wat ik zo leuk vind is dat de kinderen heel liefdevol met elkaar omgaan. Dat maakt ook dat er nog wel 2 bij kunnen!
    Wel moeten we wat praktische hobbels over. Een andere auto en in huis moeten we wat schuiven. Maar dat soort dingen lossen zich altijd op.
    Wel jammer dat ik bijna alle babyspullen heb weggegeven..
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik had ook niks meer qua spullen heb wat dingen via marktplaats gehaald en vooral vanaf het begin elke maand iets gekocht wat ik echt nodig had
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    En een co sleeper daar ben ik zo blij mee

    Verder weet je na 5 kids wel wat je gebruikt en wat niet haha

    Heb een baby Björn wipper dat is ook zo ideaal ding een box en wat speeltjes

    Een wagen met reiswieg een maxi cosi

    Verder ja badje kleding etc maar bij de 1e had ik zoveel waar ik uiteindelijk geen gebruik van maakte

    En een draagzak ook geen overbodige luxe met meerdere kids
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Prachtig om te zien als de kinderen onderling zo lief met elkaar omgaan. Vind ik hier ook zo mooi om te zien. Onze oudste is 9 en echt een soort tweede moedertje over onze kleinste, ze is zoo gek op hem.

    Ik heb na onze 4e ook al wat spulletjes weg gedaan, maar de grote dingen zoals kinderwagen, box en wieg gelukkig wel bewaard. Kleertjes zou ik opnieuw kunnen aanschaffen als we voor een 5e zouden gaan en het zou mogen lukken.
     
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hier steeds meer kriebels voor een 5e.
    Toch wil ik zeker nog een jaar wachten. De tijd zal het leren of we er echt voor durven gaan. Maar ohh die kriebels haha..
     
  10. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Hey!

    We zijn zelf nog bezig met de eerste maar ik kom zelf wel uit een gezin van 7 kinderen. Dus heb wel een beetje ervaring haha. Als jezelf en je partner niet twijfelt zou ik er gewoon voor gaan. Ik ben heerlijk opgegroeid in een groot gezin en er was altijd wel iemand thuis om mee te spelen of tegen te praten. Veel succes met de 5e ♥
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  11. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat super leuk om te lezen!! Bedankt voor je reactie! Voor jullie veel succes en geluk gewenst voor de eerste!
     
  12. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hier ook 5 kinderen.
    Reacties uit de omgeving kon me weinig interesseren eerlijk gezegd. Maar kreeg over het algemeen leuke reacties. Vooral toen ze geboren werd, kregen we erg veel bezoek. Had ik totaal niet meer verwacht bij de "zoveelste" baby.

    Wij hadden ook echt helemaal niks meer aan baby spullen. Had alles al weg gedaan. Maar dat maakte het extra leuk om zwanger te zijn. Alles nieuw halen 9 maanden lang. Heerlijk vond ik dat.

    Wel vind ik het iets pittiger dan bij de andere kinderen. Denk dat ik toen nog in het ritme zat van kleine peutertjes. Nu was de 4e, 4,5 jaar toen de jongste geboren werd. En moest echt even in het ritme komen van weer een baby in huis.
    Ik geniet ontzettend van haar en de andere kinderen ook. We hebben wel het geluk dat ze een hele makkelijke baby was. Sliep na 5 weken al door, huilde werkelijk nooit. Super relaxte baby. Nu wel flink aanwezig, maar heel gezellig en iedereen helpt een handje en dat werkt prima.

    Ik zou zeggen doen :D
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Enorm leuk om te lezen hoe dat bij jullie gaat, fijn dat iedereen een handje mee helpt. Ik vind het ook echt genieten, een groot gezin! Ben benieuwd of man en ik ervoor durven gaan, maar alle leuke reacties doen me goed! :)
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Die hoor ik ook regelmatig, zit doordeweeks ook alleen met de kinderen. Maar als ik kijk hoe weinig de buurmannen thuis zijn mis ik weinig hulp :cool:dat uurtje savonds kan ik ook nog wel alleen
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Dat denk ik ik. Sterker nog, ik ben sinds een jaar 24/7 met mijn man thuis (jeeh, corona), het was relaxter toen ie nog gewoon van 7 tot 7 van huis was :|:roflmao:nu bemoeit ie zich overal mee:o:
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Mijn huis, mijn ritme, mijn regels.

    Hij mag alles betalen om balans te houden.

    :p:D
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja precies :roflmao::thumup:
     
  18. Flientje

    Flientje Lid

    10 apr 2021
    11
    33
    13
    Vrouw
    Hallo! Ik ben nieuw (not, nieuw account alleen :D) en wij willen binnenkort ook voor een vijfde kindje gaan. Onze jongste is een nakomertje en we gunnen onze nakomer een broertje of zusje om mee op te groeien. Er zal een jaar, anderhalf tussen ze zitten mocht ik vlot zwanger raken.
    Spannend wel, maar we zien wel hoe het loopt. We hebben wel duidelijk dat we hierna geen kindertjes meer willen krijgen. Maargoed. Eerst dit maar eens!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ik zei eergister nog tegen mijn man dat ik de ochtenden beter zelf kan doen. Dat gaat een stuk relaxter.
    Hij was ook een keer thuis.. loopt alleen maar in de weg :roflmao:
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  20. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat leuk! Heel veel succes en hopelijk mag je snel zwanger raken!
     
    Flientje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina