Hoi allemaal! Ik ben gestopt sinds september met de pil. Sindsdien cyclussen van 70+ dagen. Ik heb al een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Alleen ik voel sinds vandaag rechtsonder in mijn buik, en vooral mijn zij een zeurende pijn. Geen heftige steken, enkel als ik loop, en dan merk ik echt als in m'n rechterbeen neerzet, dan dreunt de pijn door in m'n onderbuik en zij. Zou dit iets van ovulatie kunnen betekenen? ik mag van mijn huisarts even geen ovulatietesten meer gebruiken omdat deze bij mij waarschijnlijk niet werken.. ik ben een aantal jaar ook eens gestopt met de pil, toen had ik echt hele erge ovulatiepijn, dus ik kan het niet echt vergelijken met toen. Ik hoop dat het m'n eisprong is natuurlijk, en dan ook nog hopen dat ie écht springt.
waarom zouden ovulatie testen niet werken? cyclussen van 70+ geven juist aan dat er geen eisprong is geweest, waarschijnlijk door het ontpillen. Dus geen ei is geen positieve test. Ik zou juist wel een ovulatietest gaan doen gezien je pijn en je eerdere ervaringen met ovulatiepijn
Dat de huisarts dat zei kwam meer omdat ik 2/3x in een cyclus een positieve ovulatietest heb, alleen springt hij dan niet op dat moment. Ik had deze cyclus ook op dag 24 en 34 positieve ovulatietesten, echter zit ik nu op dag 53, en nu pas soort ovulatiepijn. Dus vandaar dat de huisarts ovulatietesten bij mij niet vertrouwd. maar misschien gooi ik er zo inderdaad nog wel een testje tegen aan
aaah ik nu snap ik het! Temp je er ook bij? dan weet je namelijk of je eitje daadwerkelijk springt of niet
Ik heb heel lang m'n temperatuur bijgehouden. Alleen laatste dagen helaas niet. maar ik weet ongeveer wel wat m'n normale temperatuur is. Dus ik ga denk ik komende dagen wel weer temperaturen, kijken of me temp hoger is . Ik begon een beetje gek te worden van mezelf dat ik steeds dacht bij die positieve ovulatietesten dat m'n temperatuur omhoog zou gaan, maar dat was steeds niet het geval helaas. Daarom stopte ik er maar even mee, om mezelf niet nog gekker te maken
Ja dat snap ik ook wel als je zulke lange cyclussen hebt en elke keer teleurstelling. Ben benieuwd hoe dit afloopt