Hallo Meiden, Ik ben nu 14 weken zwanger en we zijn al 1,5 maand aan het klussen in ons nieuwe huis. Zaterdag a.s. gaan we dan eindelijk over, maar deze week is dus nog erg druk geweest. Om me heen hoor ik iedereen zeggen 'doe je wel rustig aan', maar dat lukt dus bijna niet omdat er nog zoveel moet gebeuren. Ik heb vandaag dozen ingepakt en til dan toch wel af en toe een zware doos om ruimte te maken. Maar nu begin ik een beetje onzeker te worden over de invloed hiervan op mijn kindje. Met 12+4 probeerde de vk het hartje te beluisteren en gaf aan dat het vrij vroeg was om het met de dopler te beluisteren. Ze kon hem ook niet vinden. Op dat moment maakte ik me er eigenlijk helemaal niet druk om, maar nu ineens wel... Ben de hele tijd aan het piekeren of het allemaal nog wel goed zal gaan met die kleine... Wat denken jullie, zou mijn drukte slechte invloed kunnen hebben op de kleine? Groet Snoozie
Ik zou me er niet te druk om maken, de kleine ligt goed verstopt. Maar als je je toch zorgen maakt, gewoon even de vk bellen. Misschien mag je wel een extra echo om te kijken hoe het met de kleine gaat. Succes!
je merkt aan je lichaam wel of dat je te druk bent. Als je zwanger bent geeft je lichaam dat snel aan. Eerder last van de banden,rug en moe enz. Dat je druk bent kan geen kwaad voor het kindje hoor maar natuurlijk rust is beter. Ik heb tot 24 weken nog iedere dag 10 uur staand,gestresst werk gedaan toen was er niet aan de hand maar vanaf week 24 is het bergafwaarts gegaan haha.
Het belangrijkste is dat je naar jezelf luistert. Ik heb dat ook steeds gedaan en heb in de zomer nog vele volle gieters met water gesjouwd. Als je wat verder bent, kun je bijvoorbeeld harde buiken krijgen als je te veel doet, en dan stop je vanzelf (geloof me, haha). Of je word ineens echt ongelooflijk moe. Al te veel zwaar tillen wordt sowieso afgeraden, maar ik til nu nog wel eens iets redelijk zwaars op (hoewel mijn buik daar dan nu direct op reageert). Ik denk dat de vk je ook zal zeggen dat je naar jezelf moet luisteren.
hier doe ik nog van alles hoor en merk het wel als het teveel is. Dan gaat m'n lijf protesteren. Kleine groeit verder goed en beweegt volop als ik even rustig zit. Wat ik wel bewust doe is tussendoor wat extra pauzes inlassen, op die manier hou ik 't ook beter vol en voel ik de kleine ook even gezellig bewegen.
Toen ik zwanger was van Eva heb ik tijdens mijn verlof nog druk in huis geverfd en spullen gehaald. Ben dus erg druk geweest en Eva deed het gewoon prima! Ik heb tijdens die zwangerschap ook best veel getild, ging ook prima. En nu til ik ook nog aardig veel, maar dat is dan maar zo'n 11 kilo telkens (Eva ). Als je wel naar je lichaam luistert, kan je vaak nog best veel doen.
Nee joh meid! Als jij je goed voelt, gewoon lekker bezig blijven! Was met de 1e zwangerschap met 39 weken nog aan het schuren en verven. Bij de tweede ben ik met zo'n 20 weken zwangerschap verhuisd (en we hebben hier ook bijna alles zelf moeten doen) en heb gewoon weer tot een week of 40 bijna alles gedaan wat ik normaal ook deed. (Met een tweede maken mensen zich al minder druk... veel minder commentaar gehad dit keer ) Zo lang je je goed voelt en goed naar je lichaam luistert en op tijd rust maakt het echt niet uit hoor. Blijkbaar heb je nog genoeg energie, lekker toch? Gewoon van genieten en.. wat men zegt, wel een beetje op jezelf passen. Dan komt het echt wel goed!
Bedankt meiden voor de geruststellende woorden! Het is zelfs de tweede voor ons hoor, maar merk dat ik eigenlijk dus de tekens van mijn lichaam negeer omdat er nog zoveel moet gebeuren! Ik ben ontzettend moe, maar kan er gewoon (nog) niet aan toe geven, heb last van mijn rug maar gelukkig niet van mijn banden. Het enige waar ik nu voor kan zorgen is dat ik vroeg naar bed ga... Bij mijn eerste stond ik trouwens op de dag van de bevalling met lichte weeen het wc-tje nog te verven, hahaha! Maar nu omdat het hartje niet te horen was, begon ik me een beetje druk te maken. Maar gister met de angelsound voor het eerst een prachtig kloppend hartje gehoord, dus ben wel weer gerustgesteld Groet Snoozie
Toen mijn vliezen waren gebroken en ik nog maar hele lichte weeen had, heb ik de badkamer nog even schoongemaakt en de caviakooi gedaan . Hoezo nesteldrang? En als je een beetje lichamelijke klachten hebt is het volgens mij ook geen probleem hoor, je lichaam fluit je echt wel terug als het niet meer gaat! En inderdaad lekker op tijd naar bed! En erg fijn dat je het hartje hebt gehoord!
nou als het heel slecht zou zijn voor de beeb dan had ik toch echt een probleem nu hoor! Vooral goed luisteren naar het gebied rond je buik zeg maar. Als ik veel steekjes of last van mn rug krijg dan neem ik even een break!