Normaal post ik dit soort dingen niet gauw maar aangezien ik morgen pas terecht kan en ik een beetje gefrustreerd ben doe ik het nu toch maar. We hebben een Maine Coon van 3,5 jaar oud, gecastreerd. Hij is net 6 kg dus niet echt een zwaar gewicht ofzo. 1,5 jaar geleden begon hij ineens bloed te poepen. Direct naar de DA gegaan, aantal keer feces onderzoek, bloed onderzoek en normaal onderzoek.. Er was geen spraken van een parasiet, geen virus, geen ontsteking. Uiteindelijk zou hij een soort voedsel allergie hebben, waarschijnlijk getriggert door het snoepen van kittenbrok en vlees omdat we toen een klein opdondertje hadden lopen. Hij heeft toen een aantal maanden op dierenarts voer gezeten waar wijting en rijst in zat en het ging weer goed. Bloed en diarree was weg, Murphy kwam weer aan en werd vrolijk. Aangezien dit voer best prijzig was en de grootste verpakking 2,5 kg was en ik 3 katten heb zijn we samen met de dierenarts gaan zoeken naar een ander merk voer waar hij het ook goed op deed. Dit is uiteindelijk Pro plan Delicate geworden en dat ging super goed. Murphy krijgt dus echt alleen die brok en ze krijgen niet teveel ervan. Vlees (nat voer) krijgen ze hooguit 1x in de 3 mnd waarvan murphy dan 1 theelepel krijgt. Snoepjes krijgt hij ook niet (het is gelukkig sowieso geen lekkerbek) Vorige week had hij ineens diarree, hele broek onder en zn pootjes. Ik schoon gemaakt, kattenbak schoongemaakt en goed opgelet. Geen rare dingen meer in de kattenbak tot nu. Waterdunne diarree en bloed en ik heb de indruk dat hij weer is afgevallen. Ik ben zelf dierenverzorgster en weet best het 1 en ander over katten maar nu weet ik het niet meer. Morgen ga ik direct bellen met de DA, dat sowieso. Nu de vraag aan de kattenexperts en dierenartsen.. wat kan dit nou zijn?!