Spiertje of baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onsukkie, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Misschien een hele rare vraag, want ik ben pas 10 weken, maar van de week voelde ik op een middag een tijdje iets onder in m'n buik, het kan een spiertje zijn, maar even stopte het en toen voelde ik het weer, maar niet exact op dezelfde plek.

Het voelde een beetje als zo'n spiertje met zo'n stuiptrekking (heb ik ook wel eens bij m'n oog ofzo), alleen dan is het gewoon op dezelfde plek en houdt het meestal langer aan.

Zou dat de baby al geweest kunnen zijn om een of andere reden of slaat dat echt helemaal nergens op?

2. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Ja ik weet het niet.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat je je baby al hebt gevoelt.
    Zou wel heel erg vlug zijn.

Liefs kim

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Meid ik moet je helaas teleurstellen
    denk ook dat het je kindje niet is geweest
    vooral bij de eerste voel je het wat later in de zwangerschap.
    misschien waren het je darmen die kunnen ook
    wel eens voor opschudding veroorzaken :)
    wees geduldig :). het gaat sneller dan je denkt,.
    komt goed meid..

knuffel

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb dit nu ook af en toe..
    Een soort van trillinkje.. maar dan noet op dezelfde plaats.. ik vroeg me ookal af wat dit zou zijn.. het kindje kan het niet zijn zeggen velen.. ons kindje is nu net 5 cm ongeveer als ik het goed heb.. dus het leek me al sterk dat je dat al kon voelen..
    We hebben een echo gehad bij 9 wkn en 5 dgn en toen zag je al een piepklein kindje van 29,0mm aan het bewegen! echt wonderlijk! maar helaas zullen we nog even moeten wachten tot we onze kindje voelen..

groetjes van Ghita..

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De eerste beweginkjes kunnen inderdaad aanvoelen als het trekken van een spiertje. Maar het lijkt me best nog heel vroeg.
    Toch mooi dat je dit gevoeld hebt, want dan heb je vast een leuk voorproefje van de beweging gevoeld, toch? En het wordt alleen nog maar leuker :D

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met 10 weken kun je je kindje echt nog niet voelen, volgens mij. Met 10 weken was het bij ons nog maar 3,6 cm en zit er nog allemaal vruchtwater omheen en raakt het de baarmoederwand nog niet eens. Het heeft dan ook nog niet echt armpjes en beentjes, maar meer "stompjes" Ik had vanaf week 7 ook steeds een soort stroomstootjes achter mijn schaambeen, ik ben er nooit achter gekomen wat dat nou was... Soms ook van die trillinkjes, inderdaad net als een spiertje. Maar ik denk niet dat dat het kindje al was. Ik heb het kindje voor het eerst gevoeld met 15w3d, dat waren vrij vage plopjes. En nu sinds twee dagen echt meerdere keren op een dag duidelijk aanwezig en gisteren het eerste duidelijke schopje gevoeld!

7. Niet meer actief

Die "plopjes" voel ik de laatste 2 weken ook, maar ik weet eigenlijk niet wat het is. Zei al tegen mijn vriend: volgens mij is onze baby aan het gymnastieken, maar vond het vreemd omdat je volgens de verloskundige je kindje pas met 20 weken kunt voelen.
    Ook heb ik de laatste paar dagen een soort van spierpijn onderin mijn buik, en vooral als ik plotseling een snelle beweging maak of een keer moet niezen, zou dit bandenpijn kunnen zijn of kan het de baby zijn die beweegt?
    Het is mijn eerste zwangerschap dus bij elk iets dat ik voel vraag ik mij af wat het is.

Liefs

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Toch zou het wel kunnen... nou ja, heb morgen een echo, dus dan weet ik misschien meer!

9. cynia

cynia Lid

1 nov 2007
    11
    0
    0
    ik heb dat nu ook.... alleen bij mij lijkt het een soort bubbeltje wat langs m`n buik vliegt... dus ik zit ook te twijfelen.
    maar ik denk niet dat je het met 10 weken al kan voelen, want daar is het nog te klein en te slap voor (denk ik)...

groetjes!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Angel4Life Die spierpijn die ineens in je buik schiet als je moet niezen, een onverwachte beweging maakt, enz is bandenpijn. Dat had ik al tijdens de wachtweken! Je kunt je kindje zeker wel veel eerder voelen dan 20 weken. Het gemiddelde is ongeveer 18-22 weken bij een eerste kindje. Maar er zijn genoeg mensen die het al rond de 15 weken voelen. Het voelt een beetje alsof je allemaal luchtbelletjes in je buik hebt, dat er iets in je buik plopt. Het heeft ook iets weg van het trillen van een spiertje of als je je hartslag ergens voelt kloppen. Alleen nu voel je het niet heel erg van binnen, zoals met darmkrampen, maar veel meer aan de voorkant en dan net boven je schaambeen. Het voelt heel onregelmatig, dus niet net als een regelmatige hartslag en het houdt vaak maar een paar tellen aan. Hoe verder je bent, hoe duidelijker je het voelt en hoe vaker op een dag. Nu is het eigenlijk alleen nog als je rustig op de bank zit, achter de computer, in bed ligt, enz. En bij deze zwangerschapsduur hoef je het ook nog niet dagelijks te voelen.

Groetjes,
    Jippie

11. Niet meer actief

Lijkt mij ook erg sterk dat je hem nu al kan voelen.
    Ik voelde ons kindje gisteravond pas voor het eerst.
    Van die plopjes iedere keer op een andere plaats.

Heb het zelfs nog aan de vk nagevraagt, en dat kan kloppen zei ze.

12. RomyHennie

14 okt 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Ik voelde onze dochter al met 13 weken en 4 dagen en het was haar echt. Ik voelde haar namelijk later ook weer tijdens de echo en een sec later zag ik dan dat ze inderdaad wat raakte "langs de kant"
    Het ligt er ook er aan waar de placenta ligt zegt men. En hoe gevoelig je zelf bent.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    13 weken is toch weer een stuk later dan als je net 10 weken bent. Ik herinnerde me ineens dat het kindje bij de echo van 10w4d nog niet echt bewoog bij ons. Dus toen heb ik het aan de gyn gevraagd en die zei dat ze dan inderdaad amper bewegen. Misschien een paar keer op een dag het hoofdje een keer heen en weer, meer nog niet. Dus het was heel normaal dat het zo stil lag. Daarom misschien ook niet echt aannemelijk dat je het met 10 weken kan voelen!

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een week kan misschien al een heleboel schelen... Onze eerste echo was met 11 weken en 3 dagen, maar we zagen toen echt al dat het kindje heen en weer zwaaide met zijn handjes, zo mooi was dat, net alsof het al naar ons zwaaide. :D

Inmiddels heeft ons kleine schoppertje het bijna dagelijks op m'n blaas voorzien! Om de vijf minuten heb ik het idee dat ik moet plassen... Ik hoop dattie zich gauw es omdraait ;)

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wij hadden een echo met 9 wkn en 5 dagen en we zagen het echt bewegen met de armpjes en beentjes.. dus het kan wel.. maar of je het kindje dan ookal kan voelen dat denk ik niet.. daar is het nog te zwak en te klein voor.. maar.. zeg nooit, nooit!

16. Niet meer actief

Ja klopt, je hebt gelijk, voel het ook niet dagelijks, maar af en toe als ik 's avonds in bed lig, net alsof het met mijn hand meegaat, allemaal van die onregelmatige plopjes. Mijn vriend zegt dat is gewoon je hartslag, maar daar is het te onregelmatig voor.
    Het is ook precies op de plek die jij benoemd, net boven het schaambeen en dan echt aan de voorkant.
    Kan niet wachten tot ik het over een paar weken elke dag ga voelen, vind het fantastisch om te weten dat er echt iets leeft in je buik.
    Dank je voor de reactie

Liefs

Deel Deze Pagina