Hoi meiden, Ik ben zoekende merk ik en ik weet niet of het genoeg is. Mijn dochter is inmiddels 10 maanden, hoeveel melk moet ze dan minimaal binnen krijgen per 24 uur? Ik merk dat ik haar nog steeds om 3 uur voed, dag en nacht. Bij mijn zoon ben ik gestopt met 1 jaar en kreeg hij gewoon volle melk daarna. Ik weet gewoon niet meer zo goed hoe dat bij mijn zoon ging.. Ik merk dat de voedingen wel minder aan het worden zijn en dat het kolven ook niet meer zo goed gaat. Ik heb niet genoeg om mee te geven aan de crèche (gebaseerd op elke drie uur 150 cc) Ik weet dat ze van bv ongelimiteerd mogen krijgen maar wat is nu minimaal? Kan ik haar bijvoorbeeld; OchtendBV MiddagBV NamiddagBV Voor-het-slapen-gaanBV geven? Is dat voldoende? En dan de rest water of slappe thee? Kan ze nu wat yoghurt bij krijgen of is dat te vroeg? Ik meen dat melk pas vanaf 1 jaar kan toch? Ze is een echte boob-a-holic, als ze dorst heeft en ze ziet me dan heeft ze een borstvoedings-honger-gil die niet meer stopt totdat ze kan drinken. Ook al is het dan niet een bvmoment (zoals ik heb bedacht heb). Ik leg haar toch aan hoor want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen. En daarnaast als ik haar een alternatief geef, accepteert ze die niet. Ik hoor graag andere ervaringen en meningen! Groetjes choco
Een borstgevoede baby tussen 6mnd en 1j heeft ongeveer 100cc vochtbehoefte per kilo lichaamsgewicht. Daarvan zou minstens 500cc melk moeten zijn. Vermoedelijk komt ze daar met 4-5 voedingen wel aan. Maar waarom zou je niet gewoon op verzoek (blijven) voeden thuis? En op werkdagen geef je dan gewoon mee wat je hebt, en dan kan men daar aanvullen met water. Yoghurt mag ook op deze leeftijd, mocht je echt weinig melk kunnen meegeven. Volle melk kan vanaf 1j. Toevoeging: wanneer ze overdag weinig gelegenheid krijgt om aan de borst te drinken, zal ze waarschijnlijk later inhalen. Ik gaf hieraan toe, ook na 1j, omdat wij ons daar het best bij voelden.
Buiten melk en water bevat ook fruit (en groente) veel vocht. Je komt dus vaak gemakkelijk aan voldoende vocht. Ik geef nu nog slechts 100 ml mee voor een lange dag kdv, ik ben gestopt met kolven op het werk en maak nu langzaam de vriezer leeg. Buiten dat flesje bij de lunch, krijgt hij voldoende fruit, water en yoghurt. Thuis drinkt hij dan in de ochtend en voor het slapen gaan bij mij en regelmatig nog een keertje 's nachts.
Dank je wel voor jullie reactie. Ik blijf thuis op verzoek voeden totdat zij 1 jaar is. Weet alleen even niet zo goed hoeveel ze dan nodig heeft. Maar duidelijk in elk geval 100 cc vocht per kg lichaamsgewicht waarvan minimaal 500 cc melk tot het eerste jaar. Daarnaast wil ik wat meer gestructureerd voeden. Soms denk ik dat ze niet zoveel trek heeft omdat ze lekker vol van de melk zit. Ik wil het langzaamaan wat verschuiving plaats laten vinden zodat als ze 1 is ze gewone volle melk krijgt.