Hallo meiden, Ik ben benieuwd hoeveel een verhuizing ongeveer kan gaan kosten? Ik woon nu in een 3kamer woning en wil graag wat groter gaan wonen. Ik sta al een poosje ingeschreven bij de woningbouw en heb nu ook gereageerd op een huisje. Ik neem meubels allemaal mee en ook mijn vloer. Aangezien ik groter wil gaan wonen, zal ik bv meer laminaat nog moeten gaan aanschaffen en een ondervloer. Verder gewoon niet de duurste verf ... Iemand zei tegen mij dat ik rekening moet houden met 3000 tot 5000 euro voor verhuizen. Mij leek dit een beetje erg overdreven!? Een busje voor het verhuizen kan iemand gratis lenen, dus daar heb ik ook geen kosten aan. Gordijnen neem ik ook allemaal mee en als ze niet passen kijk ik eerst voor kant en klare .. op maat maken kost immers een hoop geld! Gaan er echt zo enorm veel kosten in een verhuizing zitten? Ik heb nu gewoon echt weinig ruimte, maar ik bezit geen kapitalen hoor, dus vandaar dat ik benieuwd ben hoeveel het ongeveer zou kunnen gaan kosten?!
3000 tot 5000 euro voor verhuizen is wel heel veel. Maar ik zou zeker 1000-2000 rekening houden. Er is áltijd wel iets wat aan vervanging toe is of niet in jou smaak is. Behang, verf, nieuwe (rol)gordijnen ben je meestal sowieso nodig en de daarbij benodigde gereedschappen/materialen.
kant en klare gordijnen zijn vaak duurder per m2 dan op maat gemaakte gordijnen hoor dus moet je toch eens goed nakijken.. maar dat even terzijde. Voor vloeren, behang, verf, raambekleding ben je makkelijk rond de 2000 euro kwijt als je beetje niet het goedkoopste maar ook niet het duurste pakt (dus aanbieding van de karwei ofzo) Wij hebben pas een huis van 125 m2 gedaan en waren rond de 3000-4000 euro kwijt aan dit soort kosten maar goed wij hebben meteen goed gedaan (nog geeneens de hoogste kwaliteit) dus je bent snel een hoop geld kwijt!
Ik ben in september verhuist en wij hadden een busje voor 35 euro per uur, uiteindelijk 300 gekost. Ook een ander busje hadden wij, dat kostte 68 euro. We hebben wel een dubbele huur gehad, laminaat heb ik de goedkoopste van Ikea genomen, het Slatten laminaat. Ik had 29 pakken en red dat prima, alleen ondervloer moet ik nog bijkopen. Ik heb rolgordijnen van Ikea, die waren 40 per stuk, de grootste heb ik van ik heb ramen van ruim 2 meter breed haha Ik heb hier een 5 kamerwoning. Verven moet hier allemaal nog gebeuren dus ik kan je geen echte berekening geven maar ik denk zo'n 600/700 euro.
Oja, ik doe niet al teveel aan dit huis, over 4 tot 8 jaar word dit gesloopt! Krijg dan wel weer verhuiskosten en urgentie maargoed, vind dat wel zonde haha
denk aan dubbele huur, mogelijk een nieuwe aansluting voor tv/internet/telefoon, eindafrekening van je gas/water/electra. Verder moet je nog maar hopen dat je laminaat met hetzelfde serienummer bij kan kopen want meestal veranderen de serienummers eens in de zoveel tijd en dan zit er dus verschil in het nieuwe laminaat en het oude. Ook al is het dezelfde soort. Verf zou ik me wel goed op orienteren. Wij waren hier aan verf en behang 1500 euro kwijt. Want ik neem aan dat je het wel langdurig goed geschilderd wil hebben. Dus grondverf en 1-2 lagen lak.. En muurverf...Tja van wat ik van mensen hoor kun je beter niet voor de huismerken van de bouwmarkten gaan, zijn die kwalitatief een stuk minder. En hou er rekening mee, 1 laagje verf is vaak niet voldoende. Ik denk dat die 3 tot 5 duizend wel aardig in de richting komt.
Ik zal idd rekening houden met een hoop kosten! Ik twijfel tussen 2 dingen: Ik wil de kleine graag wat meer ruimte geven en dus zouden we kunnen omwisselen van kamer ... maar ik heb ook geen grote woonkamer en zou daar voor mezelf ook graag meer ruimte willen. Mocht er in de toekomst een tweede komen ... dan is er ook weer meer ruimte nodig. Ik zou kunnen kijken om de grote slaapkamer kleiner te maken, dan word de woonkamer groter .. maar als er een tweede komt is dit slaapkamer weer te klein voor 2 kindjes en 2 keer een hoop kosten vind ik zonde. Verhuizen lijkt dan nog een praktischere oplossing of bekijk ik dat nu verkeerd? Ik mis gewoon wat ruimte!
5000 euro is wel overdreven ja, Wij hebben al onze meubels (tvmeubel, kast, dressoir, tafel, eettafel en 6 stoelen) onze laminaatvloer, 2 bankstellen, 1 muur behang en 2 kamers cheapo vloerbedekking voor 4000 euro gedaan. We kregen van mijn ouders toen de verf en wat ander klusspul maargoed de meubels waren echt best duur. dus om je een idee te geven De meubels waren 2000 euro dus ja verf heb je voor 50 euro voor 10 liter waar je 12 vierkante meter mee kan verven ongeveer.. Verhuizen is net zo duur als dat je het zelf wil maken. Sommige mensen huren verhuizers in andere schakelen vrienden en familie in dusja maar 5000 euro zou ik niet rekenen hoor.
Oh en vergeet niet dat je misschien inderdaad sommige gordijnen niet mee kan nemen omdat de maat niet goed is of omdat je niet genoeg hebt. en dat je wellicht meer lampen nodig hebt omdat je misschien meer kamers hebt en lampen kunnen ook duur zijn. Then again ook die zijn goedkoop te vinden
Wij zijn verhuisd van een flat met 4 slaapkamers naar een huis met 3 slaapkamers en een zolder. Alles maar dan ook echt alles moest geverfd en vloer etc ook. We hebben beneden een nieuwe laminaat vloer zelf gelegd, boven vloerbedekking laten leggen en de trap laten bekleden. Trap naar zolder geverfd en op zolder ons oude laminaat gelegd. Verder moesten alle verwarmingsbuizen en kozijnen ook geverfd worden en hebben we in de badkamer een tweede toilet gemaakt (aansluiting zat er gelukkig al...). We hebben alle muren en plafonds warm wit geverfd met monodek van histor je hebt nu veel aanbiedingen het is een redelijk duur merk maar dekt echt alles met 1 laag verf! We waren ongeveer 1500 euro kwijt aan alles...
Ik zou zowieso verhuizen. Dat absoluut. Wij hadden 2 slaapkamers en 1 kindje. Maar onze zoon had ruimte tekort. Kon zn energie niet kwijt. Doordat het zo klein was, was het chaotisch en dat had zijn effect op hem. Ik denk dat je ook moeilijk kunt oordelen zonder dat je een huisje hebt. Wij hebben een huis gekocht waarvan ALLE kozijnen en deuren prachtig citroengeel waren.........Dus we moesten echt alles schilderen en deuren vervangen omdat het schilderwerk zo slecht was gedaan. Maar als je een (huur)huisje treft waarbij alles gewoon netjes basic roomwit is gedaan, hoef je dat dus al niet meer te doen. Dat scheelt. Je weet gewoon niet wat je kunt verwachten zonder dat je weet om wat voor huisje het gaat en in welke staat het verkeerd.
Bedankt voor alle reacties! Ik wilde graag mensen om meningen vragen ... ik ben bang me op de kosten bijvoorbeeld enorm te verkijken. Ik zelf heb nu al 'last van het feit dat er zo weinig ruimte is. In de slaapkamer van de kleine kan bijvoorbeeld niet eens een leuk tafeltej staan voor als hij iets groter is en ik heb binnen ook alleen de standaard dingen, mis echt een leuk kastje ... maar dat past hier dus nergens meer. In mijn hoofd weet ik precies hoe ik alles wil, ik heb gelukkig mensen die me dolgraag willen helpen (vrienden en kennissen). Ik sta op 1 woning nu op nummer 8. Ik houd er rekening mee dat het niet door zal gaan, maar zou het wel geweldig vinden uiteraard! Bij een andere op 10 en een andere op 6.
Wat iemand anders al voor me zei: je kan het zo duur maken als je wilt. Uiteraard heb je een aantal kosten waar je niet onderuit kan, zoals overlapping van huur en g/w/l. Busje kon je lenen van iemand begreep ik, dus daar bespaar je weer op. Ik zou gewoon even afwachten en wanneer je op nummer 1 komt en een woning kunt bezichtigen, dan kan je een kostenraming maken. Is het schilderwerk in redelijke staat, niets aan doen dan. Behang lelijk, dan even een middag stomen en nieuw behang. Maar dat kan je dus pas inschatten na een bezichtiging. Na mijn scheiding ben ik ook naar een huurwoning vertrokken, niet veel te besteden, dus ik heb prioriteiten gesteld. In mijn geval woonkamer, keuken en slaapkamer. Later heb ik het kleinste kamertje opgeknapt als mijn werkruimte/kantoortje, maar daar heb ik dus nog even wat extra voor kunnen sparen. Over een paar weekjes beginnen we aan de babykamer, de enige ruimte waar we nog niets aan hadden gedaan (en ik woon hier zo'n 15 maanden). Maar alles dus stapsgewijs gedaan. Bij jou zal het anders liggen want jij hebt al een kleintje. En tja, als je minder te besteden hebt, minder kieskeurig zijn. Ik heb dingen van marktplaats gehaald of gekozen voor huismerk. Mijn ouders waren zo lief om ook nog wat bij te dragen, dus dat scheelde in mijn geval ook. Veel succes!
Wij waren in totaal ruim 7500 euro kwijt. Maar goed we hebben ook een vaste kast laten slopen, dus de muur moest weer netjes worden gemaakt. Overal nieuwe gordijnen op maat laten maken. Nieuw laminaat. Houten vloer laten schuren en lakken. En verder verven en behangen. Dus we hebben nog niet eens echt groot verbouwd voor dat geld. Het is best veel geld wat we kwijt waren. Maar goed we zijn ook verhuisd naar onze eerste koopwoning. We zijn van plan om hier zeker meer dan 10 jaar te wonen...dus dan wil ik het gewoon goed hebben.
Kieskeurig ben ik gelukkig helemaal niet! Toen de kleine kwam is er ook veel tweedehands aangeschaft en het ziet er allemaal ontzettend netjes uit, dus wat dat betreft ben ik totaal niet moeilijk en meubels heb ik gelukkig allemaal al! Het ligt er idd heel erg aan in wat voor staat een woning is en dat kan ik helaas pas beoordelen als ik weet hoe alles eruit ziet!
Ligt er aan of je in een huis komt wat er al redelijk netjes uit ziet en of je dingen overneemt.... Wij hebben laminaat en nog wat andere zaken overgenomen maar moesten wel veel schilderen / behangen etc. In totaal zijn we denk ik zo'n 2000 - 2500 euro kwijt, en ik moet eerlijk zeggen; ik had me er toch wel op verkeken hoor! Ik dacht 1500 daar redden we het wel mee... Maar dat viel dus vies tegen!
Ik had zelf in gedachten ... misschien gaat het 2000 euro kosten ... maar denk dat ik beter met veel meer rekening kan houden! Een vriendin van mij is onlangs verhuisd en was nog geen 1000 euro kwijt voor een 4 kamer flatje! Ze moest alles schilderen en overal een vloer in leggen! Meubels allemaal via kringloopwinkel/marktplaats en nu een heel leuk ingericht huisje!
ligt aan de staat van het huis, maar het is altijd duurder dan verwacht. een tip, wij hebben boven leenbakker vinyl besteld toen het gratis leggen was en de gordijnen toen het gratis maken was. en zo kan je veel geld besparen. en marktplaats een optie. maar probeer nu elke week wat apart te leggen en bv al dingen via mp te verkopen die je niet meer mee wil nemen.
Hoi meid, spannend dat je misschien gaat verhuizen! Met twee kindjes is meer ruimte inderdaad gewenst. Ik woon pas 1 jaartje in mijn nieuwbouwappartement. Twee slaapkamers. Maar zoals je aan mijn banner ziet is er een tweede baby op komst. Tuurlijk, ook met twee kinderen zullen we het hier overleven, het is een leuk appartement. Maar ideaal is het gewoon niet. Ik ben nu toe aan een echt gezinshuis met lekkere tuin! En ik ga dus 27 januari woningruil doen. Ik ga van een 3-kamerappartement naar een ééngezinswoning met 4 grote slaapkamers en zolder, een mega tuin op het zuiden, een kinderspeelplaats voor mijn deur. Heerlijk! Het laminaat uit ons appartement nemen we mee: 0,00 euro Omdat het laminaat niet toereikend is heb ik voor beneden bijgekocht (ons laminaat was nu nog voor de helft van de prijs!): 500,00 euro (kan wel meer worden..) Ondervloer nemen we over van de bewoners, zij krijgen de onze: 0,00 euro Busje voor 1 dag, kilometervrij: 90 euro Het hele huis is gelukkig geschilderd in het gebroken wit, maar we gaan het hele huis schilderen in het wit: ........ euro? (Hopelijk komt Histor weer in de aanbieding, dekt inderdaad in 1x, bespaart verf) Kozijnen en deuren wit verven: ....... euro? (de deuren zijn roomwit dus dat scheelt al een boel) Gordijnen..pfff...denk dat we voor een gordijnrails gaan die je tegen het plafond monteert. En dan witte vitrages. Niet al te doorzichtig. Want we hebben serieus ramen van 3 meter breed overal, behalve op zolder..daar hebben we 2 schuine dakramen. Daar hoeft nu voorlopig niks want je hebt geen inkijk. Maar een domper hier is wel de jaarafrekening van dit appartement. We moeten NUON bijna 700 euro bijbetalen. Nu tref ik met hen wel een betalingsregeling want dat geld heb ik nu echt nodig voor de verhuizing!!!! We zijn immers 12 maanden terug verhuisd naar dit appartement dus een groot potje hebben we echt niet. Voor de verhuizing en de bovenstaande zaken trek ik 1.500 euro uit. Dus vloer en verven.. Vitragegordijnen in de woonkamer en onze slaapkamer. De rest van de invulling komt daarna op zijn tijd. Als alles maar in mei af is Voor de kleine komt! Succes!s