Een aantal tv-vraagjes/meningen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Finn vindt de bewegende beelden ook interresant. Ik denk dat hij s'ochtends 10 minuten tv kijk naar zandkasteel en rond half 6 naar Sesamstraat. Ik zet hem dan ook in zijn wipstoel voor de tv. Ik vind niet dat ik hem dan verplicht om tv te kijken want als het hem niet interreseert kijkt hij gewoon niet en gaat hij met zijn speeltje spelen en zet ik de tv uit!

Overdag staat de tv verder niet aan s'avonds pas weer en meestal slaapt Finn dan al, maar mocht hij wakker zijn dan speelt hij gewoon en heeft hij niet eens door dat de tv aan staat

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij hebben baby tv en daar kijkt ie zo af en toe eens na maar niet iedere dag hoor

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik kijk met gijs nog geen tv.. had laatst ( van de nutricia-club) een leuke cd met kinderliedjes.. Ik lekker meezingen.. ik had t idee dat ie dat wel leuk vond.. Tv kijken is gijs nog wat te klein voor..
    Als ik gijs 's morgens de fles geef, zo rond half 7 7 uur.. dan zit ik wel voor de buis.. De herhaling van hart voor Nederland en t nieuws op rtl 4
    Daarna duiken we nog ff weer t bed in.. Tenzij ik een afspraak heb voor die ochtend en t rustig aan wil doen..

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wij hebben hier de TV eigenlijk wel vaak aan...maar dan zoals een ander de radio aan zou hebben. Vaak staat ie op RTL nieuws. Tirza kijkt er niet vaak naar en als we het idee hebben dat ze té veel aan het kijken is dan zetten we de TV uit.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca kijkt nooit TV. Ik vind het niet nodig. Als ik even tijd voor mijzelf wil gaat hij in de box. Als hij druk is en niets wil en niets is goed, dan gaan we wandelen. Ik wil het zo lang mogelijk zonder TV doen voor hem, omdat hij dat later vast nog vaak genoeg kan kijken en hij er op deze leeftijd niets aan heeft. Erg goed is het ook niet voor zo'n kleintje, denk ik zelf.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Hier staat de tv ook bijna altijd aan.
    Niet dat ik aldoor kijk, maar ook als achtergrond geluid.

Valerie kijkt er eigenlijk bijna nooit naar.

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou hier staat de tv vaak genoeg aan en ik zet hem 's ochtends als hij wakker is ook in zijn eetstoel voor de tv! Teletubbies, Zandkasteel en meestal is hij het dan weer zat. Vorige week hebben we voor zijn verjaardag 2 DVD's van de teletubbies gekregen en dat is een succes en heel af en toe zet ik die aan voor hem en is hij lekker aan het kijken.
    Maar vaak genoeg staat ook TMF of MTV aan en is hij gewoon lekker aan het spelen en af en toe werpt hij er een blik op en gaat weer verder met spelen.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter kijkt nooit tv en is er ook niet in geintresseerd. S´middags zet ik soms wel even aan voor mezelf (Oprah ofzo) en dan kijkt ze er ook helemaal niet naar. S'avonds ligt ze eigenlijk altijd op tijd in bed.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon ziet 's ochtend op NL 3 "de wereld is mooi" met bumba en kabouter plop e.d. daarna gaat de tv uit. 's middags dan zet ik nog wel eens een dvd op van Bumba of hopla op ong. 20 minuutjes.

10. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Mijn dochtertje van 3 maanden zet ik s'middags als ze wat huilerig is voor nickelodeon..;)
    Ze is meteen stil en kijkt met grote ogen en mond open naar de tv..gewelig om te zien..
    na 3 kwartier is ze het zat en begint ze te huilen (dan is ze moe)
    Stop haar in bedje en weg is ze haha..

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    We kijken soms naar de Teletubbies en Zandkasteel (maar dat vindt ze niet zo leuk :p), en verder heb ik de tv eigenlijk wel vaak aan, maar dan meer als achtergrond en dan kijkt ze er ook niet echt naar.

Als ik even in de keuken iets moet doen voor 10 minuten ofzo wil ik wel eens iets speciaal voor haar opzetten, dan wil ze tenminste in de box. ;)

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier staat de tv uit. Persoonlijk vind ik Thijs nog veel te klein voor de tv. Hij moet al zo wennen aan de wereld, en tv kijken zijn heeeel veel prikkels. Daar wil ik hem voorlopig nog voor behoeden.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zet Yelena weleens in de box voor de computer en zoek Tik Tak op op Youtube. Dan kan ik zelf even gaan koken en dan heb ik een uur lang echt geen kind aan haar. Zo knap! Dat doe ik alleen als het zo uitkomt met koken dus.
    Mijn moeder zet weleens kinder tv op als ze oppast, vind ik niet zo erg. En ja de tv staat hier 's avonds gewoon aan als Yelena nog wakker is. Vaak staat ie op de achtergrond ook aan als we het nieuws even willen luisteren tijdens het eten. Maar: er zit 12 meter tussen ons en de tv, dus het is ECHT achtergrond.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier hebben we vaak baby tv aan, ze kijkt er naar vanaf dat ze 5 maanden was. Over het algemeen is ze lekker aan het spelen en heeft ze daar helemaal geen tijd voor maar af en toe stopt ze even bij de tv wanneer een van haar lievelingsvriendjes langskomt:)

Heb hier al een paar keer voorbij zien komen dat ze er op zo'n jonge leeftijd niets aan hebben. Daar ben ik het er persoonlijk niet mee eens. Ik vind baby tv (geen ervaring met andere zenders) juist heel leerzaam voor die kleintjes en merk dat mijn dochtertje er veel van geleerd heeft.

Als het om dingetjes leren gaat, gaat mijn voorkeur uit naar boekjes voorlezen en samen spelen maar als ik even bezig in het huis ben dan vind ik het wel een prettig idee dat ze iig naar iets kijkt waar ze ook iets van opsteekt.

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig. Mijn man en ik zijn zelf tv-verslaafd;) En nu kijken we minder tv dan voordat Lars er was.
    Wel doe ik als hij moet oefenen met op zijn buik liggen de tv aan. Daar kijkt hij dan wel naar en dan vind hij het buikliggen niet vervelend en brabbelt hij er lustig op los.
    Verder heb ik wel altijd radio aan voor mezelf overdag.
    T.V. kijken kan over een paar maand nog wel. Nu snapt hij het toch niet volgens mij...

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen mijn zoontje 7 maanden was keek hij nog geen tv.
    Wel hadden wij 's avonds de tv aan als hij dan nog wel eens beneden was.

17. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik merk inderdaad wel dat de tv hier ook trekt, ik zet 's ochtends vaak het journaal tijdens de fles even aan en soms draait ze helemaal met haar hoofdje naar de tv om te kunnen kijken. Als het teveel afleidt hou ik haar gewoon zo dat ze hem niet meer kan zien.

Deel Deze Pagina