bijna 6 maanden en nauwelijks eten...

Discussie in 'Voeding' gestart door BrB, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    ... en daar word ik erg onzeker van :( . Onze lieve kleine meid eet nauwelijks... Ze zit waarschijnlijk ook in een sprong (ze is 24 juli alweer 6 maanden oud) en eet daardoor wat minder, maar sinds een paar dagen wordt het wel heel weinig. Als ze al iets eet lijkt het alsof ze het ook direct er weer uit wil hebben, dus gaat heel hard zitten gillen en weigert nog te eten. Ze is dan totaal overstuur (boos, huilen, overstrekken). Vandaag op het kdv heeft ze maar 120 cc bij elkaar gedronken, terwijl ze normaal 400 cc drinkt. Vanmorgen ook maar de helft gedronken. Dit gaat nu al een paar dagen zo, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Nu heeft ze wel wat reserves, ze is lekker stevig, maar naar mijn idee kan dit niet te lang duren. Ook omdat ze veel minder vocht binnen krijgt.

Ze heeft een koemelkallergie, dus we mogen nog niets bijvoeden helaas.

Ben benieuwd of anderen dit herkennen...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het even aankijken, wel zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt. Kan horen bij een sprongetje. Als het vrijdag nog steeds zo is, eventueel HA of CB bellen ... (al denk ik dat ze hetzelfde gaan zeggen).

Hoewel je zegt KMA ... misschien sowieso even bellen ... heeft het daar iets mee te maken?

3. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ik was idd ook bang dat we weer een beetje terug bij af waren. Ze heeft namelijk wel weer een beetje dezelfde symptomen als voorheen: fles weigeren, meteen willen poepen tijdens/net na de fles etc. We waren afgelopen donderdag bij de dokter voor controle van haar longen en toen stipte ik het al even aan (was toen nog niet zo heel erg), maar volgens hem ziet ze er te gezond uit en kan dit niets te maken hebben met haar kma. Ik vind het lastig hoor, kijk het zeker nog even aan, maar wil ook niet een te overbezorgde moeder zijn :oops: .

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw lastig zeg, kan me voorstellen dat je er onzeker van word.
    Heb je al in haar mondje kunnen kijken, misschien spruw?

Als je geen witte stippen ziet of een flinke witten waas, en je vertrouwd het niet gewoon je ha bellen hoor.
    Je kan beter te vaak gaan dan te weinig, misschien heeft ze wel keelpijn ofzo. Heb je haar al getempt?

Probeer kleine flesjes aan te bieden vaker op een dag, iedere slok is er eentje, en even goed bijhouden wat ze drinkt, maar dat dee je al zoals ik las.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet bang zijn om een 'overbezorgde moeder' te zijn ... vertrouw op je moedergevoel!

(en beter overbezorgd dan te laat toch?!)

6. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    oh, maar ik ga zeker wel naar bijv. de ha als ik het echt niet vertrouw ;) . Ik dacht misschien herkent iemand op het forum dit vanuit een sprong ofzo. Het is ons eerste kindje en daarom word ik soms wat onzeker als "iets anders is dan anders"... :rolleyes:

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik herken het wel vanuit een sprongetje, hoor... :) Jelle heeft dat vaak ook bij een sprong.. Niet elke keer, maar net vaak genoeg om me weer druk te maken... :) Hij heeft ook dagen gehad dat hij niet aan de 500cc kwam. Als het maar een paar dagen is vind ik het niet zo erg, het moet geen week gaan duren... :)

En zouden het geen tandjes of kiezen kunnen zijn? Dan wil Jelle ook niet goed eten en drinken. Het liefst heeft hij dan iets kouds... Warm drinken doet dan zeer bij hem, heb ik ontdekt.

8. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Wij hebben precies hetzelfde probleem. Bij het cb zeiden ze dat ik dan maar drie keer pap moet gaan geven omdat hij dit wel lekker vind. Maar dat eet hij nu ook niet meer allemaal op. Het gekke is dat als ik hem na zijn avondeten een flesje geeft deze hij haast opschrokt. Maar het avondeten en zijn fruit lijken wel een straf. Het is huilen, huilen en nog eens huilen. Niks is goed. Wij dachten zelf ook aan een sprongetje. Hij slaapt op het moment ook best wel veel en hij is ook eenkennig. Gek wordt je er soms van. Groetjes lucky.

9. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Pfff... nog geen verbetering. Is dus nu al bijna 2 weken zo. Ik heb inmiddels het cb gesproken en zij geven aan dat het niet zo erg is, als ze maar 500-600 cc binnen krijgt. Zolang dat het geval is hoef ik me geen zorgen te maken...Nou, dat doe ik dus wel. Moet eerlijk zeggen dat ze ontzettend vrolijk is en genoeg energie heeft (wel meer slaapt, maar fit wakker wordt). 2 dagen geleden had ze wel een dag koorts, maar dat is weer voorbij, nog wel verkouden.. Bijvoeding is absoluut geen optie ivm kma, dus wat te doen? Water geef ik ook een beetje, dus vocht krijgt ze denk ik wel voldoende, maar ben ongerust of ze wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt... Nogmaals volgens het cb en Nutricia (heb ik ook maar geschreven :oops: ) kan het vooralsnog geen kwaad.

Maar wie o wie is ervaringsdeskundige en heeft dit ook wel eens meegemaakt? Het is zo raar: van een vreetmonster naar een moeilijke eter. Of is het gewoon een giga-sprong van een paar weken ;) ?

Deel Deze Pagina