Ik zie nu pas, na mijn vierde mislukte poging, dat ik eerst toestemming aan verzekeraar PNO had moeten vragen. Wat nu? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Behandeling is dus al helemaal achter de rug...
Achteraf alsnog toestemming vragen. Hier wel eens meegemaakt met een operatie, wel bij een andere verzekeraar. Aangeven dat je niet wist dat het moest of dat er iets verkeerd gegaan is. Hier werd zonder problemen alsnog achteraf toestemming verleend. Dus dat zou je sowieso kunnen proberen. Ik zie in je onderschrift dat je weer geen bevruchting had, dat is flink kl*te!
Ik heb nog nooit toestemming gevraagd voor een behandeling! En nooit een rekening gezien. Is ook gewoon basisverzekering toch? Dat mogen ze uberhaupt niet weigeren....
Of bedoel je specifiek omdat het je vierde poging is? (Wat een domper idd, dat je weer geen bevruchting hebt!)
Volgens mij is het Zo dat als jouw arts een 4e poging zinvol zin, zij dit middels een formulier kunnen invullen, jij deze naar je verzekering stuurt, en pno het dan wel vergoed Dit is mij toen verteld
Ja, ik zie nu in de voorwaarden dat ik er toestemming voor had moeten vragen, inderdaad omdat het mijn vierde poging was. Heb ik niet eerder gezien en ook niet over nagedacht eerlijk gezegd. Ben gewoon begonnen. Hoop maar dat ze het toch vergoeden. Heb direct de kliniek gemaild of ze een verklaring kunnen mailen... pffff. Ook dat nog...
Ok, ik heb nu de toestemming binnen van de arts. Wat zal ik doen" actief contact opnemen met PNO of wachten tot zij aan de bel trekken? Ik ben echt zo bang dat ik het alsnog zelf moet gaan betalen...
Zelf alsnog toestemming vragen aan PNO en uitleggen dat je niet wist dat het van tevoren gevraagd moest worden. Dan heb je kans dat gewoon alles alsnog vergoed wordt. Wachten en het verzwijgen lijkt mij niet zo'n goed plan. Nu heb je kans dat ze alsnog gaan meewerken uit coulance. Als je het bewust stilhoudt, dan natuurlijk niet.
Nee, ik hou het zeker niet bewust stil. Ik had alleen echt niet door dat ik van tevoren toestemming moest hebben... Zal het inderdaad vanavond allemaal eens even uitzoeken.
In mijn aanvullende zorgverzekering worden ivf/icsi poging 4&5 vergoed. Ik heb, naar aanleiding van dit topic, de regelementen opgezocht van de aanvullende verzekering, maar ik kon niets vinden over vooraf toestemming vragen. Er staat: "Omschrijving Vergoeding van de kosten voor een vierde en/of vijfde in-vitrofertilisatie (IVF) poging per te realiseren zwangerschap als aanvulling op de vergoeding die mogelijk is op grond van de zorgverzekering. De bij de behandeling noodzakelijke geneesmiddelen worden vergoed volgens de Regeling zorgverzekering zoals deze ook op grond van de zorgverzekering voor poging 1, 2 en 3 gelden. Bent u gestart met een vierde of vijfde poging IVF, dan mag u deze poging na uw 43e verjaardag afronden." Ik heb niets kunnen vinden over toestemming.... Ik ben verzekerd bij UMC. Zou ik ze moeten bellen hierover, of is dat slapende honden wakker maken? Maak je ook hieruit op dat er geen toestemming nodig van de verzekeraar? Wel voor behandeling in het buitenland trouwens, maar dat doen wij (nog) niet! Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is...
@Juudje1501, Voor UMC zorgverzekering hoef je bij een 4de of 5de poging geen toestemming te hebben. Heb ik telefonisch nagevraagd. Het kan zijn dat in de voorwaarden van PNO dit wel specifiek vermeld staan en dan zal wel een reden hebben. Verzekeringen kan je onderling moeilijk vergelijk juist ivm de voorwaarden. Poema, ik zou ook contact opnemen met PNO en aangeven dat je de toestemming vergeten bent, maar wel de motivatie van de arts hebt.
Klopt, bij PNO staat dit vermeld in de voorwaarden... Kwam ik achter toen ik iets anders opzocht. Maar ik heb net de brief van de arts naar ze gemaild en dan wacht ik het maar even rustig af. Zal wel goedkomen toch?
@Jippie: Thanks! Ik kon me al niet voorstellen dat ze de voorwaarden hadden veranderd! Ik weet dat verzekeringen hun eigen voorwaarden hebben en dat maakt het vergelijken zo lastig (pffff heb er wat doorgelezen in november...)!
Als het niet lukt bij de gewone medewerkers zou ik even naar die van de clientenservice van pno vragen. Die hebben voor mij veel meer opgelost.