Ik ben door jullie helemaal gerust gesteld! Het zegt dus allemaal niets en zelfs als het zo is, dan nog gaat het dus wel lukken waarschijnlijk. Toch fijn dit forum
@sweetvienna: een 8 ponder gaat wel lukken hoor! Ik heb uiteindelijk een keizersnede gehad, maar de gynaecoloog vertelde me later dat als hij 9 pond was geweest dat het wel was gelukt.
Ik hoop morgen ook te horen dat ik "gewoon" een 8 of 9 ponder uit kan persen... Want die van ons is ook erg groot... De VK wil me dan dus niet de 40 weken over laten gaan... Kijken wat de gyn er morgen over te zeggen heeft! Ben benieuwd wat anders de alternatieven zijn....
hier ook meer een (gedeeltelijk) succesverhaal, ben 1,61, normaal gewoon maat 36 of s. Eerste zwangerschap 28 kilo aangekomen, 7 maand na de geboorte alles weer kwijt (naar 58 kilo). Kind was iets boven de 4.500 gram, hadden ze niet geschat bij de vk. Schouders zijn blijven hangen, daarom hebben ze geknipt en dat is gescheurd. Dus het hoeft niet altijd makkelijk te gaan, maar 8 maand na de bevalling was ik klachtenvrij. Het komt dus altijd wel goed
@Juudje: dat is dus best even spannend! Laat je wat van je horen zodra je meer weet? Succes en sterkte. @Beccaatje: dat is idd. allemaal redelijk positief! Ik hoop dat ik je voorbeeld mag volgen (behalve dan het inscheuren en inknippen )
In het ziekenhuis zag ik een baby van bijna 10 pond, en die vrouw wordt nog steeds met bed en al naar de afdeling gereden waar haar baby ligt, dus dat zal wel wat zeggen
Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. VK dacht dat de baby te groot zou zijn maar het viel mee... 3400 gram dus wel groter dan gemiddeld maar niet TE. Moet over 2 weekjes weer terug komen. Dan krijg ik een inwendig onderzoek. Langer dan 41 weken wil de beste man me niet laten doorlopen... Daar was ik het wel mee eens.. Ook weer een echo gehad en de baby was aan het gapen... Zoooo schattig! En ik dacht ik lig er nu toch vraag nog maar eens of het geslacht nog steeds klopt en dat deed het gelukkig . Nog zeker 2 weekjes geduld dus...
hier ook, ben nu zwanger van de 2e en ik vind t best eng.. ze zeiden een dag voor bevalling 6 pond.. en er is een bijna 11 ponder uitgekomen! ik heb tot de 9 cm geprobeerd.. en toen kwame ze erachter dat t hoofje en t kindje te groot zou zijn voor mijn uitgang... dus ene spoedks.. maar ik had zelf ook ene klein maatje voor zenangerschap.. maat 34/36 en ben ca 1,69 lang.. ik had ene megabuik..en voor mijn postuur echt MEGA...eerst kwam de buik en toen ik...zeg maar vint t nog steeds vreemd dat t niet is gezien.. maar wat ik wil aangeven is dat ze het nooit goed in kunnen schatten.. dan is het wer te klein en als t geboren wordt gewoon ee gem kind. dan is hij te groot... wordt het geboren, ook weer een gem kind of kleiner... ben dus zwanger van de 2e.. en ik heb ook groeiechos.. maar eerlijk.. ik geloof er neti in.. pas als ik het kind in armen heb weet ik t zeker..
Die van ons werd ook heel groot geschat, maar nu blijkt dat het allemaal meevalt. Ik moet nog 3 weken en het kindje wordt nu geschat op 6 pond. Ik hou me er niet meer zo mee bezig, de ene week zeggen ze zus en de andere week zo. Wel vertelde de gyn. dat het tegenwoordig heel normaal is dat er kinderen van 8 a9 pond geboren worden. Minder dan 8 pond is meer uitzondering op de regel zegt hij. En hij vertelde erbij dat een geboorte bij een 8 of 9 ponder vaak makkelijker gaat omdat het kindje meer kracht kan zetten. We zullen het wel zien, als het maar gezond is!
Die van ons werd ook heel groot geschat, maar nu blijkt dat het allemaal meevalt. Ik moet nog 3 weken en het kindje wordt nu geschat op 6 pond. Ik hou me er niet meer zo mee bezig, de ene week zeggen ze zus en de andere week zo. Wel vertelde de gyn. dat het tegenwoordig heel normaal is dat er kinderen van 8 a9 pond geboren worden. Minder dan 8 pond is meer uitzondering op de regel zegt hij. En hij vertelde erbij dat een geboorte bij een 8 of 9 ponder vaak makkelijker gaat omdat het kindje meer kracht kan zetten. We zullen het wel zien, als het maar gezond is!
Onze VK doet niet aan voorspellingen...want zo zei ze zelf: heel vaak zit men er toch naast. Dus je ziet het wel bij de geboorte..haha ben benieuwd. In ieder geval jij alvast heel veel succes!
Ik heb laatst ook nog een echo gehad omdat de verloskundige mn buik aan de kleine kant vond. We konden toen zien dat haar hoofdje 4 weken in de groei achter lag ik was toen 32 weken en de omtrek van haar hoofdje hoorde bij een baby van 28 weken maar dat is niet erg zei want de rest lag wel goed op schema.. Ze heeft gewoon een klein hoofdje zei de verloskundige niks bijzonders. De laatste 2 weken is mn buik wel goed gegroeid gelukkig. Heb nog steeds een bescheiden buikje! Je hoort ook veel mensen zeggen nu "oH dat is alleen maaar makkelijk met de bevalling" Groetjes Chantal
Ik wist van niks ze hebben niet een keer geschat hoe zwaar ze zou zijn,en ze woog 8,5 pond en onze eerste woog 7 pond,tja of het wat uitmaakt ik denk dat je daar pas naderhand over nadenkt,je voelt in ieder geval wel een verschil vind ik. groetjes jeslin
Probeer je niet druk te maken. Bij mij begonnen ze ook elke keer van het is een groot kindje. Het is een flinkerd. Elke keer werdt het anders geschat. Ik raakte ook wel een beetje in de stress. Maar meid weet je wat ik denk. Ik heb 9,5 pond eruit gekregen zonder persweeen wel met een flinke knip. Ik weet het verschil niet eens met een 6 a 7 ponds kindje. Dus zo denk ik er nu over. Succes. Liek.