een actie opzetten, hoe en wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo dames,

Ik zit met wat vragen. Allereerst het verhaal.

Mijn nichtje heeft een rotmaand gehad. Eerst kreeg ze te horen dat de ivf mislukt was, daarna kreeg ze te horen dat ze een zeldzame ziekte heeft die maar 1000 mensen in NL hebben en dat ze daardoor voor de rest van haar leven twee keer per week een infuus moet met medicatie. Dan denk je dat is wel genoeg, maar toen........

Vorige week dondernacht is het paard van haar zoontje mishandeld door de paardenbeul.
    Het arme dier is in haar vagina gestoken en in haar been. Na een spannende operatie heeft ze het gelukkig gered, maar ze staat wel nog in de kliniek. En dat kost geld, heel veel geld. De kliniek had nu een voorzichtige schatting tussen de 5000 en 10.000 euro gemaakt. Mijn nichtje heeft haar paarden wel verzekerd, maar dit valt er buiten en dat is zuur. Ze heeft nu sinds vrijdag met haar man samen gewaakt bij de stallen. Die beul is zelfs nog terug gekomen, maar helaas is die er vandoor kunnen gaan.

Nu was ik aan het denken of er niet op de een of andere manier een actie kan worden opgezet. Ze zien het nu zo niet meer zitten...natuurlijk vol onder stress al de hele week en dan ook nog dit horen. Heeft iemand al eens een actie opgezet en hoe heb je dat aangepakt? Hoe gaat dat bijvoorbeeld met het geld dat gestort wordt? kun je daar een aparte rekening voor openen?

Het is gewoon zo verschrikkelijk dat iemand zoiets achterlijks doet en dat je dan als eigenaar ook nog zo n grote kostenpost op je nek krijgt terwijl je emotioneel al gesloopt bent. Het allerergste vond mijn nichtje nog om het aan haar zoon (6) te moeten zeggen.

2. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    #2 littlemunchkin, 2 jun 2015
    Laatst bewerkt: 2 jun 2015
    iets in de trant van gofundme aanmaken en op social media verspreiden ofzo?

edit: ik zie dat gofundme idd kan met de euro. :) Dus dat zou je kunnen doen, je hoeft dan geen rekening aan te maken ofzo. Je kunt via hun ervoor zorgen dat je nicht het geld krijgt als je klaar bent om 'uit te checken' of het via jouw eigen rekening doen.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Jeetje wat triest! Dat is niet niks wat ze meemaakt.

Maar ik dacht ook aan social media, maar hoe en wat verder zou ik eigenlijk niet weten.

Heel veel succes!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Erg lief van je!

Social media kun je inderdaad veel bereiken. Situatie uitleggen, en flink laten delen.

Deel Deze Pagina