Domeinnaam verkopen. Hoe pak ik dat aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb twee unieke domein namen. Ik wil het verkopen maar ik weet niet hoe ik een deal moet afsluiten of hoe ik moet adverteren.

Heeft iemand ervaring of een idee?

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja ik heb het 1x gedaan.

Waarom wil je ze verkopen als ik vragen mag?
    Waarom denk je dat ze "geld waard zijn"?

3. jonibra

jonibra Niet meer actief

Neem eens een kijkje op sitedeals.
    Dit is een forum waar allemaal webmasters actief zijn en oa domeinen en scripts verkocht worden

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Er was eens een man die pizza.com had verkocht en hij is milionair van geworden. o_O

Ik heb hier ook een domein naam en ik denk dat het een goede domein naam is voor een restaurant of een eet-website :)

Wat ik niet snap is, dat je men een domein naam heeft verzonnen. Je meld je aan bij een bedrijf om het te maken.

Is de domein naam jouw eigendom? Of van de mensen waar je jaarlijks betaald?

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Misschien kan je hostingprovider hier informatie over geven.
    Wellicht heeft hij zelf interesse erin.

Kijk naar het verkeer dat je erop hebt. Als je verkeer als bijvoordeeld nu.nl hebt, dan heb je grote kans dat het goed verkoopt, anders zou ik me er niet zo druk om maken dat ik er geld mee zou kunnen verdienen....

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe is de domeinnaam jouw eigendom, jij betaalt er jaarlijks voor.
    Het bedrijf waaraan je de fee betaalt is alleen maar de tussenpersoon die voor jou de registratie heeft afhandeld en er voor zorgt dat de naam van jou blijft.

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zou inderdaad ook niet direct denken dat je er geld mee kan verdienen, misschien een paar euro maar echt niet dat je direct miljonair ofzo bent..

8. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Jij bent de eigenaar van dat domein, maar doorverkopen is best lastig denk ik. Je moet het dan hebben van mensen die dezelfde domeinnaam willen en dan bijvoorbeeld contact met jou opnemen n.a.v. een whois zoekopdracht (tenzij je privacy aan hebt staan?).

Zelf had ik een aantal jaren geleden een goed lopende niet-commerciele website (tussen 5000 en 7000 bezoekers per dag). Doordat mijn relatie toen uitging en het contact met m'n ex wat moeilijk ging is die domeinnaam verlopen. Toen ik ging informeren om het terug te krijgen, zou ik een paar 1000 Euro moeten neerleggen wat ik dus niet heb gedaan. Er zijn van die mensen (of bots) die dat in de gaten houden blijkbaar. Dus ja, er valt geld te verdienen aan een domeinnaam, maar je moet wel veel geluk hebben.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    als de domeinnaam gewild was geweest dan hadden ze allang contact met je opgenomen om deze over te nemen.

Het grote geld verdienen met domeinnamen is wel een beetje voorbij (afgezien uiteraard van de echt super namen, en pizza.com is dan wel een voorbeeld, net zoals sex.com of sex.xxx)

10. Een kennis van mij heeft vorig jaar of 2 jaar geleden 'sneeuwradar.nl' verkocht aan de mensen van buienradar.nl. Heeft ie goed geld voor gekregen hoor!

11. noukie89

noukie89 Niet meer actief

zo heb ik ooit een paar domein namen aangeboden gekregen

xlmode.nl

hier zou ik op kunnen bieden vanaf 9000 euro

mafkezen bedenk gewoon zelf een goede domein naam hebben wij ook gedaan

nu hebben we binnenkort een nieuwe webwinkel nou echt de eerste domein die ik in m'n hoofd had zitten was gelijk raak waarvan ik dacht nou kan niet anders dan dat deze domein er niet meer is
    en toch was hij er nog

Deel Deze Pagina