bedrijfsovername

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    #1 honeyy, 16 okt 2015
    Laatst bewerkt: 16 okt 2015
    Hoi dames!

Een prachtig bedrijf, wat precies bij mijn opleidingen e.d past heeft zijn bedrijf te overname staan. Ik heb al mijn papieren e.d voor een eigen zaak alleen is dit al jaren geleden. 😉

Over de verkoopprijs is te onderhandelen en twee zien / weten meer dan een. Maar in mijn omgeving is er niemand die daar verstand van heeft. Hoe kan ik met iemand in contact komen? Via de kvk handel oid? Ik heb nu een afspraak gemaakt, maar eigenlijk al helemaal hyper. Waar moet ik beginnen, wat moet ik meenemen.

Liefs x

2. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Je zou inderdaad de starters helpdesk van de kvk kunnen bellen. En eventueel een accountant raadplegen. Die hebben vaak ook goede tips waar je op financieel gebied op moet letten.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dankje!

Het gaat om een huurpand. En kosten zijn dus de inboedel (excl collectie) en de goede naam. Personeel is er niet.

4. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Laat een goede boekhouder en of accountant meekijken naar de verkoopprijs. Goodwill is best lastig bepalen en het moet wel eerlijk blijven!
    Heel veel succes! Spannend!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een goede accountant of boekhouder inschakelen.

6. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant

Waar kom je vandaan? Ik ken een super goede vrouwelijke accountant. Pb maar als je intresse hebt.

Deel Deze Pagina