Jongens en Meisjes Ronald en Michelle hebben twee kinderen. De kans dat het eerste kind een meisje is, is 50%. De kans dat het tweede kind een meisje is, is ook 50%. Ronald en Michelle vertellen je dat ze een dochter hebben. De Vraag: Hoe groot de kans dat hun andere kind ook een meisje is?
33 % kans dat het kind ook een dochter is. Bij logisch nadenken en meerder mogelijkheden zou dit uitkomen op een derde. Het is maar hoe ver je gaat met het overdenken van de setjes. Maar volgens mij zou dit antwoord in de buurt moeten komen. Slaap lekker voor straks meiden.
Google geeft dit antwoord ook. Beetje te laat voor mij denk ik, want normaal ben ik heeeeeeeel slim hoor! (ahum)
Echt waar Annabella, heb je hem gegoogled. Slim bedacht. Ik doe redelijk vaak dit soort puzzeltjes, dus dan ga je op een gegeven moment wat simpeler denken. Ach je moet toch wat om deze tijd.. Maar de oplossing klopt dus?
nou als die dan goed is kan jij het volgende wel verzinnen zolang die muziek hier te horen is slaap ik toch niet....
WHhahahah, volgens mij ben je niet lui. Of komt het door al die cola en chips Tja we moeten wat te doen hebben toch! Maarre google is wel geweldig inderdaad.
Vanavond was het geen cola en chips, maar shandy en m&m's Degene die het antwoord geraden heeft moet een nieuw raadsel verzinnen! Edit; Elvira dus.
Ja dat wordt dus morgen. Moet nu echt mijn mandje opzoeken. Moet morgen inpakken voor de verhuizing op de zaak, jak. Maar moet gebeuren. Ik ga hard nadenken vannacht. Slaap lekker meiden.