tja, was ook niet aanvallend bedoeld hoor, maar sommigen hebben een erg kort lontje hier (trouwens, wist je dat ziek zijn wel degelijk met je volle verstand kan gebeuren, jezelf ziek denken gebeurt ook met je verstand) Maar goed, zoals Luna zegt, je weet toch nooit van te voren hoe je in een bepaalde situstie reageert? Je kan een bepaald idee van iets hebben en zeggen: dat zou ik nooit doen of dat zou ik dan zo doen, maar weet jij van jezelf zeker te zeggen dat je dan ook zo daadwerkelijk reageert? zou ik heel knap vinden als je jezelf zo voorspelbaar acht... (en erg saai, als iemand zo voorspelbaar is hihi) (of heb ik de korte lontjes nu weer aangewakkerd, dan alvast mn excuses)
Ik ben ook helemaal met tante pino eens! Ik ben ook nog nooit vreemdgegaan en het zal ook nooit gebeuren. Je bent er nog altijd zelf bij, net zoals mensen zeggen ik was dronken en ik wist niet wat ik deed. Dat vind ik echt onzin. Maar dat is mijn mening
Van te voren kun je zoveel bedenken: als ik ongewenst zwanger wordt dan... als ik van een verkrachting zwanger wordt dan.... als op de echo blijkt dat mijn kind een afwijking heeft dan.... als mijn kindje niet levensvatbaar blijkt dan... allemaal senario's waarvan je (zo blijkt) toch anders reageert dan dat je van te voren dacht. Dat komt omdat je nu met je verstand deze situaties benaderd, maar als er gevoel bij komt kijken dan wordt het verstandelijk denken in verwarring gebruikt en vaak wint het gevoel dan. Ik ben zelf ook wel van mening dat vreemdgaan in onze relatie niet zal gebeuren. Maar ik zal nooit nooit zeggen, want dat weet je gewoon niet. Ik ben zelf van mening dat je niet openstaat voor een ander als je relatie goed zit. en v.v. dus
Luna jij denkt tenminste helder (wil nou niet zeggen dat je vreemd moet gaan, oh nee dat is fout, maar jezelf zo voorspelbaar achten is wel erg eh...voorspelbaar?)
hmmm nee luna denkt imo krom, maargoed ieder zijn mening, maar zeg niet dat je geen NOOIT mag zeggen, want er zijn dus WEL mensen die NOOIT kunnen zeggen en dat ook menen
zo hoe groot is dat bord voor je kop? Jij verteld mij dus dat ik mezelf niet ken, en dat ik die mening niet mag hebben..... raar hoor...
nee dat zeg ik niet, maar vind het knap dat je beweert jezelf in iedere situatie nu al te kennen. wat doe je als er een vent je met een pistool bedreigt, weet je dat nu al, en belangrijker, ga je dat ook daadwerkelijk UITVOEREN? En daar gaat het mij om, jij zegt jezelf in iedere situatie nu al te kunnen inschatten en dat vind ik reuze knap, je bent een wonder wat dat betreft!
wat halen jullie er allemaal voor vergelijkingen bij? Als je met een pistool begrijgt word, ja weet ik veel, dat is een keuze tussen leven en dood....., maar dat is toch iets heel anders als dat je een andere vent neukt? dat heeft toch niets met het redden van je eigen leven te maken?
Ik blijf erbij dat verliefd worden altijd kan. Dat is geen slap excuus, dat kan gewoon gebeuren. Ik zou er persoonlijk niets mee doen, want ik heb het goed bij mijn huidige partner. Als ik er wel iets mee zou willen doen zou ik die "nieuwe droomprins" 8) even laten wachten en eerst mijn huidige relatie verbreken. Precies zoals meer mensen zeggen, je doet je partner er zoveel pijn mee! Ennuh als die nieuwe droomprins de moeite is om je relatie te verbreken, wil hij vast wel even op je wachten totdat je je relatie netjes verbroken hebt. Wanneer je dat niet doet en vreemd gaat ben je daar zelf met je volle verstand bij en naar mijn idee heel stom bezig!
graag gedaan ------------------------------------------------------------------------------ Maar goed, komen we even terug op de eigenlijk discussie, en er word nog steeds gestemd op de pol, het schijnt dat vrouwen net zo vaak (iets vaker nog) vreemd gaan dan mannen mannen 25 % vrouwen 27 % Kijk ik naar de pol dan komen ze steeds aardig in de buurt van die 27 %, soms iets erboven, soms iets eronder. Ik vind het heel fair dat de pol naar waarheid word ingevuld, en doet dus alleen maar bevestigen dat die statistieken wel degelijk kloppen. Hoe komt het dan dat bij het woordje vreemdgaan de beschuldigende vinger meestal naar de man word gelegd? Word het van vrouwen eerder geaccepteerd? Of is het omdat de man het zijn vrouw eerder zal vergeven dan andersom? Iemand een idee hierover?
verliefd worden kan je inderdaad overkomen, maar het gaat er toch ook om hoe open je daar voor staat, en of je er wat mee doet? (verliefd is ook maar een chemische reactie van de hersenen ) als je weet wat je thuis heb zitten zet je dat niet op het spel, dat doe je met je verstand. ik vertrouw mijn man, maar ik kan inderdaad niet zeggen of hij mij nooit zou bedonderen, ik denk eerder niet dan wel. maar ik zal hem nooit bedonderen, omdat ik er altijd met mijn verstand bij ben. en dronken vind ik ook een dom excuus, je weet dan toch ook waar ie in moet en je weet de weg naar huis meestal ook wel, nou, dan weet je ook dat je iemand thuis heb zitten.