een ander...

Discussie in 'De lounge' gestart door , 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat is op jou van toepassing?

1. ik ben nog nooit vreemd gegaan

2. in mijn vorige relatie ging ik vreemd, doel: sex

3. in mijn vorige relatie ging ik vreemd, doel: aandacht

4. in deze relatie ga/ ging ik vreemd, doel: sex

5. in deze relatie ga/ ging ik vreemd, doel: aandacht

6. ik denk erover vreemd te gaan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    proest! BINGO!

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    GO tante pino! Ben het helemaal met je eens! vreemdgaan doe je zelf, als er iemand met een pistool voor je neus staat, ben je in de handen van die persoon z'n hersenkronkels. heel iets anders....

3. Niet meer actief

Nou meiden nu ophouden he, had al gezegd het is duidelijk, de een denkt het nooit te doen, de ander ziet wel wat er gebeurt..
    Laten we de korte lontjes maar uitblazen en op mijn andere stelling doorgaan:

------------------------------------

Maar goed, komen we even terug op de eigenlijk discussie, en er word nog steeds gestemd op de pol, het schijnt dat vrouwen net zo vaak (iets vaker nog) vreemd gaan dan mannen
    mannen 25 %
    vrouwen 27 %

Kijk ik naar de pol dan komen ze steeds aardig in de buurt van die 27 %, soms iets erboven, soms iets eronder.
    Ik vind het heel fair dat de pol naar waarheid word ingevuld, en doet dus alleen maar bevestigen dat die statistieken wel degelijk kloppen.

Hoe komt het dan dat bij het woordje vreemdgaan de beschuldigende vinger meestal naar de man word gelegd?
    Word het van vrouwen eerder geaccepteerd?
    Of is het omdat de man het zijn vrouw eerder zal vergeven dan andersom?

Iemand een idee hierover?
    -------------------------------------------------

(heb hem even herhaald :D)

4. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Als je al jaren een relatie hebt met iemand, dan verbreek je dat toch niet zomaar omdat je verliefd bent op een ander? Of zie ik het nou verkeerd. Meestal is er dan toch al iets verkeerd in je relatie........

5. Niet meer actief

Naatje een goede vraag, het klopt inderdaad dat er dan al een tijd iets mis is met je relatie.
    Vrouwen gaan vaak vreemd omdat hun relatie niet goed is, mannen gaan vaak vreemd omdat ze gewoon spanning (sex) zoeken/ willen met een ander.

Echter, sluit niet uit dat er ook vrouwen zijn die ook op zoek zijn naar spanning die ze thuis niet kunnen vinden of krijgen.

Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre je relatie kapot is, leef je al jaren als broer en zus naast elkaar dan is het soms makkelijker je relatie te verbreken.
    Gaat het echter nog heel erg goed tussen partners, dan had je beter eerst kunnen praten over je gevoelens.

6. randi

randi Niet meer actief

er hoeft niet direct iets verkeerd te zijn in je relatie om verliefd te worden op een ander. een langere relatie kan soms te vertrouwd zijn en mischien op momenten ook een beetje saai en dan is er die nieuwe opwinding bij die ander maar vind het wel geen vrijgeleide om vreemd te gaan. verliefdheid en liefde zijn tenslotte 2 totaal andere gevoelens dus als je verliefd ben kan je je beter eerst afvragen of dit wel van blijvende aard is of gewoon een bevlieging. in het eerste geval zou ik het dan toch eerst met mijn huidige partner bespreken en der eventueel eerst een eind aan maken voor ik met die ander verder ga. voor mijn partner kan ik niet spreken , ik verwacht ook dat hij even eerlijk is en tijd zal me wel leren of hij dat vertrouwen waard is zekerst :) ga der in ieder geval mijn hoofd niet overbreken als die scheef gaat komt het toch uit

7. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ach je moet er zelf iets van maken, je kan het met elkaar ook spannend houden, maar je moet er wel energie in steken!
    Vrouwen gaan denk ik vreemd omdat ze bij hun nieuwe geliefde meer aandacht krijgen! En mannen komen vaak thuis iets te kort, en gaan dat ergens anders zoeken! Maargoed tis vaak ook stoere praat van mannen!

8. randi

randi Niet meer actief

aan een relatie moet je inderdaad werken zelfs na 10 jaar maar soms vergeet je dat wel is door de drukte van het alledaagse leven en doet die ander je mischien gevoelens oproepen van hoe het in het begin was in je eigen relatie. daarom dat ik ook zeg bezin eer je begint en zet eerst alles op een rijtje voor jezelf eer je je in een avontuur waagd waarvan de afloop mischien niet is wat je ervan verwacht en wees eerlijk tegen jezelf en vooral ook tegen elkaar wat de uitkomst ook is

9. Niet meer actief

Naatje, klopt, vrouwen missen soms de aandacht in hun relatie en denken dat het vreemdgaan dit weer goed kan maken, soms vloeit hier weer een nieuwe relatie uit, maar meestal zal de vrouw uiteindelijk met de man erover gaan praten.

Klopt dat je zegt dat je altijd het beste van je relatie moet maken, ik zie vreemdgaan ook niet als oplossing voor problemen, echter kan ik me wel voorstellen dat het bij sommige al zo ver is doorgesleten dat het gewoon overkomt.

Gelukkig is een ieder anders, en zolang je zelf gelukkig bent met je keuze, moet je degene ook in zn waarde laten erover (jammer gemoeg komt spijt altijd na de zonde maar dat is een wijsheid die men wel eens vergeet ;))

@ Randi, een verliefdheid kan omslaan in echte liefde, echter vaak blijft het alleen maar bij verliefdheid en is het de spanning van de verliefdheid wat ons doet zweven.
    verliefd zijn zie ik niet als een ernstig probleem, dit kan over gaan, maar wat je ermee doet, dat is weer een heel ander verhaal.

10. randi

randi Niet meer actief

lentefee k heb ooit eens ergens gelezen dat verliefdheid maar maximum 6 weken aanhoudt ( iets lichamelijk i.v.m. de stoffen die vrijkomen in de hersens) dusja zolang effe op je tanden bijten dan mischien :)
    maar snap wel wat je bedoelt ;)

11. Niet meer actief

dat heb je mij niet horen zeggen, als ie vreemd wil gaan zal ie dat zeker doen..

12. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik zou toch niet zomaar mijn relatie op het spel zetten. Stel ik word verliefd op een ander en mijn huidige relatie is niet meer spannend. Ook al geeft deze nieuwe man mij alle aandacht, zal dit ook weer overgaan. Moet ik hierna maar weer aan een andere relatie beginnen? Dit kun je je kinderen ook niet aandoen, vind ik!

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou toch niet zomaar mijn relatie op het spel zetten. Stel ik word verliefd op een ander en mijn huidige relatie is niet meer spannend. Ook al geeft deze nieuwe man mij alle aandacht, zal dit ook weer overgaan. Moet ik hierna maar weer aan een andere relatie beginnen? Dit kun je je kinderen ook niet aandoen, vind ik!

Dus zou jij 'voor de kinderen' bij je huidige relatie blijven? Ik wilde dat mijn ouders de stap eerder hadden gezet toen ze (eindelijk) gingen scheiden. Kinderen lijden er ook onder hoor!

14. Niet meer actief

@ Naatje, die nieuwe liefde kan ook weer overgaan ja.
    Gelukkig weet men ook nooit van te voren hoe lang een liefde of relatie stand houdt, je gaat er vanuit dat het voor eeuwig is en dat hopen we allemaal.
    Vreemdgaan zet je relatie zeker op het spel, daarom is het goed te bedenken met welk doel je vreemdgaat.
    Te zeggen dat je het je kinderen niet aan kan doen om niet bij je huidige relatie weg te gaan, is mischien wat kort door de bocht, en daarbij wil ik een simpel voorbeeld geven:
    Ik had al jaren en jaren ruzie met mn ex (toen nog getrouwd met hem), kinderen zaten iedere dag tussen de ruzie.
    Zodra ik gescheiden was, merktte ik hoe de kinderen opbloeide, ze waren eindelijk van de ruzies verlost.
    Soms is het voor de kinderen juist beter een punt achter je relatie te zetten, als ze er steeds de dupe van zijn..
    Dit heeft even niks met vreemdgaan te maken hoor , dat terzijde ;)
    Maar "zomaar" even vreemdgaan voor de spanning of aandacht, tja, soms was het toch beter geweest om eerst eens je gevoelens met je partner te bespreken...
    wat niet wegneemt dat ieder zijn eigen keus moet maken hierin, ook al zijn we het er niet altijd mee eens.
    Bedankt voor je duidelijke post hierover !

Rabdi, interesant feit dat verliefdheid slechts 6 weken duurt, dat is iets wat ik niet wist, zo zie je maar, we kunnen nog veel leren van elkaar :D

15. Niet meer actief

verwijderd, was dubbel gepost

16. Niet meer actief

Patroeshka, zie nu pas je post, maar zoals je hebt kunnen lezen deel ik ook die mening ja: voor de kinderen moet je niet bij een relatie blijven, je doet er niet alleen jezelf maar ook je kinderen verdriet mee.
    Kinderen zien ook wel hoe ongelukkig mama is, en hoeveel ruzie er steeds is.
    Dit staat dus geheel los van vreemdgaan overigens, je moet niet vreemdgaan omdat je toch de relatie wilt verbreken, dat is geen optie.

Maar Naatje ik denk dat jij bedoeld dat iemand bewust vreemd zou gaan, als de relatie niet meer goed is?
    en dat dat niet juist is?
    (of zie ik het verkeerd)

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik moest helaas in vullen dat ik wel ben vreemdgegaan. Ik ben nog jong dus gooi het er maar gewoon op dat ik 5 jaar geleden ook nog geen "echte" relatie had. :p En naïef was enzo. Ik zou het nu nooit meer op zo'n manier doen. Als ik mijn vriend nu zat zou zijn. Zou ik zorgen dat ik eerst mijn relatie beïndig voordat ik een nieuwe begin. Zeker omdat we nu een kindje krijgen zou ik in ieder geval niet in de verleiding kunnen komen.

18. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Maar jouw relatie was dus niet goed, dat je dan uit elkaar gaat, is iets anders. Maar als je relatie gewoon goed is, dan vind ik niet dat je zomaar mag overstappen, omdat je bij de ander ff wat meer aandacht krijgt.

Bewust of onbewust vreemd gaan, het blijft beide niet goed. Als je relatie niet goed is, moet je het gewoon uitmaken.

19. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ben je vreemd gegaan tijdens je huidige relatie?

20. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Toen ik nog getrouwd was, ben ik wel verliefd geweest. Maar als ik hem zag (was op het werk) begon ik gelijk te praten over mijn man. Mijn huwelijk was heel slecht maar was voor mij nog geen rede om vreemd te gaan. Ik vind dat zo laag.

Deel Deze Pagina