een andere kijk op "onze"sinterklaas

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Dec 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Vind ik leuk..

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0

Het is idd niet het hele verhaal maar dat van die leuke zwarte duivels wel, leuk feestje he..
    Ik heb dus óók gewoon 'een andere kijk' hierop ;).
    (valt me toch tegen van je Mamabri..normaal ben je niet zo:()

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    ha ha....maar jij geloofd toch?

Dat is net zo erg....

Of zal ik de hele wereldgeschiedenis wat betreft het geloof moeten opzoeken voor je.

Of zeg je dan....neeeeee zo doen wij dat niet hoor...

Precies hetzelfde dus met dit...

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Sexy glimmende lichaampies hoor.... wel eng voor de kids...zo heeft ieder land toch zijn feestjes...en dit is dus niet de oorsprong van ons Sinterklaas feest...

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee klopt, ik ben normaal ook niet zo, maar vindt het niet leuk dat je nu net doet of het Sint Nicolaasverhaal vroeger ook zo in Nederland werd gevierd. Zowieso al niet met zwarte duivels met hoorntjes op hun hoofd. Dat het niet pedagogisch verantwoord was ben ik wel met je eens, met roe en de kinderen ECHT heel bang maken etc,

Ik erger me er gewoon een beetje aan dat omdat iets vroeger echt zeer verkeerd werd neergezet nu niet meer gevierd kan worden op een leuke manier. En ik erger me eraan dat kinderen waar de ouders dan zo strict in zijn geen Sint, geen Kerst en ook al geen verjaardag mogen vieren. Je kunt mij zeggen wat je wilt, je maakt mij niet wijs dat kinderen dat leuk vinden.

Ik heb het dus nu niet over een ander geloof waar ze andere feesten hebben, maar over geloven waar niet gefeest wordt onder het mom van een zogenaamde oorspronkelijke viering.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Nee precies, toen ik nog op school zat had ik een meisje in de klas die Jahova getuige was (haar ouders dan ik weet niet of een kind ook al getuige is?? ) op 6 december mochten we dus allemaal een cadeautje meenemen die we gehad hadden van Sinterklaas....

Het meisje barste vaak in tranen uit ging bij de juf zitten en vroeg serieus....ben ik dan niet lief geweest juf.... ben ik geen lief meisje dat een cadeautje verdiend... heel zielig vond ik dat altijd.....

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan hadden die ouders of juf het beter aan moete pakken.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ja fout van de ouders...

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Is het ook maar daar heeft dat kind natuurlijk ook niets aan op scholen word er nu eenmaal sinterklaas gevierd...een kind geloofd er heilig in dat hij ook bestaat....ook al zeggen de ouders dat het niet zo is..

moet ineens denken aan die film met dat chinese meisje...paard van sinterklaas volgens mij...

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan moeten ze het haar goed uitleggen. Desnoods kopen ze een cadeau om mee te geven naar school vanuit zichzelf. Er zijn wel meer dingen niet leuk. Vriendin van me had laatst op school opa en omadag, haar dochter heeft geen opa en oma.. Net zoiets.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Nee ik vind het ook maar niks!!

13. adi

adi Niet meer actief

We hadden het gister nog toevallig over met oudere collega's. Zij vertelden dat de kinderen tegenwoordig helemaal niet bang zijn voor Zwarte Piet, en dat zij het vroeger wel waren. Doodsbang.
    Want Zwarte Piet had altijd de roe in zijn handen, en als je bij Sinterklaas mocht komen hoorde je of je een kado (toen gewoon wat lekkers) of de roe kreeg.
    Het zoetsappige manier zoals wij het nu vieren is eigenlijk pas van de laatste decennia.

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Ben ik de enige die zich afvraagt of die mannen geen kou hebben? :D

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    24 jaar geleden keken ze toch ff anders op de wereld als nu...werden er geen uitzonderingen gemaakt voor 'andere geloven'

16. Verox

Verox Niet meer actief

Die mannen lijken zich in ieder geval prima te vermaken.
    Leuk om te zien, die mannen die elkaar insmeren en plezier hebben met elkaar.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze hebben het bere koud maar ze krijgen bij terug komst een shot echte schnaps krijgen ze het vanzelf warm haha.

18. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Het lijkt me eigenlijk best eng voor kindjes :eek:

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wow creapy!! :$