Wie helpt? Hollanse jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yupgup, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam heeft jouw voorkeur?

1. Ruben

2. Daniel

3. Chris(topher), welke variant?

4. Thom(as), welke variant?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oke, wie kan ons helpen? We zijn op zoek naar een simpele hollandse jongensnaam die ook nog goed klinkt in het engels en niet de 'baby'stempel op zich heeft. Kortom, een naam die nog ff meegaat.

Behalve de names in de poll zijn hier o.a. de volgende namen de revue gepasseerd maar het helaas niet geworden:

Lucas
    Marcel
    Thijs
    Sjoerd
    Jasper
    Vincent
    Sebastian

Denk dat zo wel duidelijk is in welk straatje we het zoeken. Zouden jullie op de poll willen stemmen? Heb je ook nog andere ideeen? En zou je willen aangeven waarom je voor die naam kiest en niet een van de andere namen (welke associaties heb je erbij?) We komen er vooralsnog niet uit...

Alvast bedankt!

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hey! Ik zie geen Poll (kan ook aan mij liggen?) maar ik wil nog wel wat andere suggesties doen!

Adrian
    Arthur
    Ben/ Benjamin
    Christian/ Christopher
    Daniël
    Ethan
    Florian
    Fabian
    Gabriël
    Gideon
    Hugo
    Henry/ Henri
    Jesse
    Julian
    Luciën
    Max/ Maximillian
    Nathan
    Oliver/ Olivier
    Samuël
    Tobias/ Toby
    Vico
    Vince/ Vincent

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    O nu zie ik hem wel!! HEb gestemd op Thomas, vind roepnaam Tom daarbij het leukste!! Andere namen vind ik ook leuk, in deze volgorde!

1. Thomas
    2. Daniël
    3. Christopher
    4. Ruben

Maar als christopher, Christian was geweest had ik hem op 2 gezet en Daniel op 3!! Leuke namen!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou het zijn in ieder geval geen Hollandse namen in je poll maar Bijbels. Ik vind Thomas het leukst (de anderen zijn ook leuk) maar als je Nederlands wilt dan zou ik er Tom van maken.
    Een echt leuke Nederlandse naam vind ik Jeroen

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb gestemd op Ruben, mooie naam!

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Bijbels, echt? Gaaf :p
    Jeroen is leuk, maar niet makkelijk. Mijn naam begint met een J. Namen met een H zijn ook afgeschreven, trouwens ;)

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Thom vind ik het leukst! :)

Ranglijstje:
    1. Thom - leuke naam, voor nu, voor later, niet moeilijk, maar wel leuk!
    2. Ruben - leuk, speelse naam vind ik, maar Thom vind ik toch leuker
    3. Daniël - wel ok, maar deze naam spreekt me gewoon niet zo aan
    4. Christopher - Chris vind ik geen mooie naam, ik vind Christopher mooier, maar ook niet echt super, te Engels misschien.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Thomas of Ruben

Vind ze beide even leuk. Nadeel van Thomas vind ik dat ie heel vaak voorkomt, nadeel van Ruben vind ik de betekenis (niet dramatisch, hoor, maar ik vind hem gewoon niet zo leuk). Thom en Tom vind ik minder leuk dan Thomas.

9. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chris vind ik leuk maar mag ik zeggen dat ik Bastiaan ook erg erg leuk vind, als variatie op de niet-gehaalde Sebastiaan?

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Eventuele suggesties verder nog: Alwin, Bas(tiaan), Berend, Boris, Bram, Daan, David, Dennis, Felix, Floris, Fons, Frank, Gerben, Giel, Gijs, Guido, Lars, Luuk, Maarten, Mark, Max, Melle, Michiel, Nanne, Niels, Olaf, Onno, Paul, Pim, Ralf, Rik, Robert, Roel, Rutger, Sander, Seb(be), Sep(pe), Sieb, Simon, Sebas, Stef, Stefan, Tibbe, Wessel, Wout(er).

11. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Rens / Jens

Misschien een idee?

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Thom of Tom vind ik leuk!

13. Noi

Noi Actief lid

2 jan 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Ruben!
    Daniël ook mooi, Thom(as) en Christopher vind ik niks.

14. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thom! He-le-maal geweldig!
    Ruben vind k een goede 2de :)

Succes

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind alleen Christopher/Chris niet leuk, maar Daniël, Ruben en Thomas zijn alledrie leuk. Tom vind ik zelf te kort, maar wel een prima naam, Thom vind ik geen leuke spelling.

16. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou voor Ruben of Daniël gaan, hoewel die laatste lastig is met de trema. Zelf hebben we een zoon, Alex. Hoor je ook niet heel vaak maar is wel lekker hollands en makkelijk in het Engels ;)

17. AngelaK

AngelaK Bekend lid

1 dec 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    #17 AngelaK, 10 dec 2011
    Laatst bewerkt: 10 dec 2011
    Ik heb op Ruben gestemd; mooie naam! De andere namen vind ik wel mooi en idd tijdloos, maar komen wel erg veel voor ;)

Andere namen die ook in het Engels goed klinken: Oscar, Dion,Dorian, Florian, Evander, Lysander (zit zelfs in werk van Shakespeare ;)), Ian, Fabian, Otis, Max... Ook mooi vind ik bijv. Mason, Owen, Ryan etc., maar die spreek je sowieso al op z'n Engels uit natuurlijk :p En Bijbelse namen die hetzelfde zijn in het NL + Engels :D :Felix, Amos, Silas, Micah, Ephraim, Peter, Paul, John, Jonathan, Nathaniel, David, Levi, Ezra, Boaz, Omar, Sam(uel), Noah, Cyrus, Abel, Gabriel, Raphael, Benjamin, Darius, Clement, Isaac, Job, Joel, Tim(othy), Gideon, Jacob, Adam, Alexander, Julian, Julius, Abraham, Simon/Simeon, Steven, Aaron, Emmanuel, Immanuel, Justus, Kenan, Lucas, Lucius, Laban, Elias, Isaiah, Sam(son), Solomon, Michael, Cornelius, Marcus, Mark, Matthias, Nic(h)olas/Nick, Saul, Philemon, Thaddeus, Theo(philus), Timon, Timotheus, Tobias, Titus, Balthasar/Balthazar, Melchior, Caspar/Casper/Jasper, Dimas/Demas ...
    en nog wat Engelse Bijbelnamen die ook in NL gebruikt worden: Jason, Ishmael, James, Oliv(i)er, Jesse, Joas(h), Jordan, Joachim/Joaquin, Asher, Jared, Jethro, Joshua, Jude, Jonas/Jonah, Seth, Luke (= Lucas), Matthew (= Mattheus, Matteo), Moses, Zach(ary), Eli(jah) (= Elias, Elia, Ilias), Andrew, Cain, Caleb, Ethan, Stephen, Linus, Malachi, Philip, Rufus, Nathan...

Misschien biedt dit nog inspiratie?! Leuk hoor dit; ik heb zelf ook weer nieuwe ideeen opgedaan :) Maar Ruben vind ik iig ook prachtig! Succes! :)

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik vind Thom erg mooi of Chris(tiaan) ook erg mooi.

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Geweldig dames, we hebben weer veel inspiratie gekregen!

Bedankt!

20. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ben nou wel erg benieuwd wat t gaat worden;)

Deel Deze Pagina