Wanneer leren flesje geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mommy2be, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi,

Ik wil mn dochtertje leren flesje geven, omdat ik over een maandje ga vliegen en in het vliegtuig graag gekolfde melk wil geven. Ik heb gehoord dat baby's niet meteen goed kunnen drinken uit een flesje als ze de borst gewend zijn. Vanaf wanneer kan ik hiermee ''oefenen''? Ik wil haar niet in verwarring brengen met de speen en borst.

Wie geeft de borst en af en toe afgekolfde melk, hoe ging/gaat dat? Raakt je babytje niet verward? Alle tips zijn welkom!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geadviseerd word om rond de 4-6 weken te gaan beginnen met het drinken uit een flesje.

In het vliegtuig wil je afgekolfde melk geven, maar houd je er wel rekening mee dat als de kleine honger heeft je borsten ook denken dat het tijd is? Je moet dan dus eigenlijk ook kolven. Weet niet hoe lang het vliegen is, maar anders zou je vlak voor vertek en meteen na aankomst kunnen kolven om ploftieten & erg lekkende borsten te voorkomen en natuurlijk je productie, dat is normaal gezien vraag=aanbod. Door een gekolfd flesje melk kan dat wat in de war raken.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Inderdaad zoals hierboven staat: gaan oefenen vanaf 4-6 weken. En dan wel dagelijks (of om de dag, als het goed gaat) een keer blijven oefenen, ze kunnen het zo weer verleerd zijn!

Ik vond het zelf overigens veel handiger om live te voeden in het vliegtuig: dat is gelijk op temperatuur! Voor je kind is het fijn om te kunnen drinken tijdens het stijgen en het landen; juist dan is het voor de stewardessen lastig om je flesje op te warmen (zijn dan druk met alle veiligheidsdingen).
    Bovendien kan het vliegen zelf best stressvol zijn voor je kleintje; juist dan biedt mama's borst veel troost.
    Mocht je het vervelend vinden om dat te doen tussen vreemden, dan kun je altijd een dunne omslagdoek of lakentje gebruiken om jou en je kind te bedekken.

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Soumaya.

En ben je al een beetje aan het oefenen met flesjes geven. Hier hebben wij een flesje gegeven met afgekolfte melk vanaf 2 weken, hij pakte hem meteen en pakt hem gelukkig nog steeds.

Ik zou er niet al te lang mee wachten, ook al adviseert het CB tussen de 4-6 weken, want er zijn baby's die hem dan niet willen pakken dusss.

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik gaf mijn mannetje na 2 weken een flesje mamamelk. Ik had een afspraak buitenshuis en daarvoor het flesje mee. Eenmaal thuis heb ik hem weer aangelegd om de druk van mijn borsten te halen, hij dronk ze gewoon weer leeg hoor, haha.

Ik heb hem niet 'leren' drinken uit een flesje, hij heeft bij de eerste keer gewoon na even wennen het flesje zo opgedronken.

Ik zou zoals eerder gezegd is, voor vertrek kolven en dan als je thuis aankomt ook meteen weer kolven of aanleggen.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier gisteravond voor het eerst een flesje gegeven door papa. Ik heb de tommie tippi gekocht en ze dronk hieruit alsof het mijn borst was.
    Ze heeft dus niet hoeven wennen...ze deed t zo.

Deel Deze Pagina