Is dit verantwoord (fles weigeren)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dreumesmama, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Onze dochter wordt volgende week 3 maanden en aankomende maandag begin ik weer met werken.
    Ze is nu een paar keer wezen wennen op het kdv en dit gaat aardig. Ze drinkt alleen bijna niet.
    Thuis gaat het flesje moeizaam maar dan drinkt ze wel ongeveer 50 - 90 cc. Op het kdv drinkt ze over de hele dag maar 70cc. Ze blijft er zelf vrij rustig onder. Huilt niet heel de dag van de honger ofzo. Ze slaapt wel minder maar dat lijkt me logisch.

Maar is het wel verantwoord om haar de hele dag (8.00 - 17.30) bijna zonder voeding te laten?

Zodra ik haar opgehaald heb drinkt ze tot half 9 bijna non stop om daarna zo'n 12u te slapen.

Ze hapt de speen trouwens wel goed aan maar zuigt niet door heb je daar nog tips voor?
    Ik gebruik nu een tommee tippee fles.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    70ml vocht is inderdaad wel weinig door de dag heen, maar ze haalt het dus op een ander moment wel in dus dat is dan heel goed!

Wat kan je nog doen:

De CALMA fles is voor haar denk ik echt wel goed: als ze wel aanhapt maar niet doorzuigt zit het hem niet zozeer in het weigeren als wel in de techniek. De CALMA fles gaat hetzelfde als aan de borst dus zal denk ik echt wel beter gaan.

Wat ze verder nog op het KDV kunnen doen: veel vaker aanbieden dan de normale frequentie, eventueel met de lepel melk geven (werkte bij mijn dochter prima) zodat ze wel wat binnenkrijgt.
    Als ze er zelf verder rustig onder is, dan zal jij er waarschijnlijk meer last van hebben dan zij ;)

Hoeveel dagen gaat ze straks naar het KDV?

Deel Deze Pagina