Oja en naast een draagdoek/zak heb ik ook een duo wagen en die vind ik ook onmisbaar. Dat zal misschien persoonlijk zijn, maar met boodschappen doen en de vakanties waar we naartoe zijn gegaan met ze was het echt ideaal.
Leuk om te lezen Mijn oudste is bijna 15 maanden en de jongste 10 weken (ze schelen 12 maanden en 19 dagen). Dus alle tips zijn welkom! Zag gisteren dit artikel https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.fabmama.nl%2Ffabulous-mamas%2Fmama-blogs%2Fin-1-jaar-tijd-2-kinderen-krijgen-respect&h=wAQHDgu6R&enc=AZN1-4dsRn_14fh_AHYyMhQXuEu12hj9fw3L-1_3kD09cudyAEmV0gQPZOitxAE8YMY&s=1 Ook ik een een duowagen (enkele wagen en buggy ) en een draagdoek. Erg handig en onmisbaar allemaal
Mijn oudste twee schelen 16 maanden. De meeste tips zijn al gegeven, maar vond het zelf het handigst om ze (na een maand of 4) zoveel mogelijk in hetzelfde ritme te krijgen qua eten & slapen. Anders blijf je de hele dag bezig, haha! Je moet keuzes maken en niet teveel willen, met name in het huishouden, anders maak je jezelf gek. Duowagen kwam er bij ons pas met de komst van de derde. Met 2 heb ik hem echt niet gemist (draagdoek & enkele wagen) De interactie is echt super tussen de kids. Tuurlijk is het af en toe zwaar en ben je blij dat ze op bed liggen, maar over het algemeen is het zo leuk! In januari verwachten wij de vierde (dan hebben we er 4 binnen 4,5 jaar), dus dat zegt wel genoeg over hoe leuk wij het vinden
Hier schelen ze 15 maanden Ik dacht van te voren ook na zoals jij.. Hoe ga ik het doen etc. Maar uiteindelijk gaat het allemaal vanzelf. Als ik terugkijk vond ik het niet zwaar en dat terwijl zoontje nog steeds alle nachten wakker wordt. Ik gaf in het begin ook borstvoeding maar doordat zoontje een te kleine tong had, en dus niet genoeg kracht had om uit de borst te drinken, moest ik na een week stoppen. Maar wat hielp was wat nieuw speelgoed/cadeautjes in een bak doen, zodat je daar in het begin steeds wat uit kan geven op momenten dat je even met de baby bezig bent. En proberen het zo te plannen dat je bijv net fruit geeft voor dat je gaat voeden bijv. Daar wordt je vanzelf handig in. Dan doe je van alles tegelijk Qua slaapjes was dochter rond de 18 maanden even "lastig". Toen weigerde ze te slapen terwijl ze het wel nodig had. Dus schaf een draagzak aan is mijn tip. Ik heb heel wat rondjes gelopen met zoon in de draagzak en dochter in de kinderwagen (zodat ze sliep) Ook hadden we een dubbele kinderwagen. Ook veel plezier van gehad. Qua huishouden gewoon tussendoor dingen doen. En vooral leren loslaten. Je kinderen gaan voor. Schoonmaken is hier soms nog steeds een uitdaging met een dreumes en een peuter Verder is het ook afwachten. Je kunt van te voren van alles bedenken maar je weet niet of je kindje makkelijk slaapt of niet bijv. En laat je inderdaad niet bang maken door je omgeving. Iedereen ervaart het anders. Van de week zei iemand ook nog tegen mij: "wat moet jij het druk hebben gehad zeg" nou dat vind ik dus zelf reuze meevallen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap Super leuk! Ik wil ook graag reageren ook al zijn er al veel tips gegeven. Ik heb een dochter van 14 maanden en een zoontje van 2 maanden. Zit 364 dagen tussen. Het is druk maar erg leuk. De jongste slaapt nog op onze kamer, omdat hij in de eerste dagen stikte in zijn bedje. We waren er op tijd bij! Nu slaapt hij bij ons in een wiegje. Onze dag begint om half 8. Ik ga dan snel douchen en dan de jongste de fles geven. Vaak word de oudste daarna wakker. Is ze al wakker zet ik de deuren open zodat ze me kan zien en dan is het gezellig zingen, kletsen en zwaaien. Is ze nog niet wakker dan maak ik haar daarna wakker. Snel douchen (doe ik elke ochtend.) En dan zet ik haar weer in bed (veilige plek) met een boek. Dan doe ik 1x in 2 dagen de jongste in bad. Kleed hem eventueel aan op haar kamer en kijkt ze mee. Dan breng ik snel de jongste naar beneden, dan de oudste. Dan geef ik de oudste eten en zet ik de tv aan. Met haar lievelings filmpjes. Dan ruim ik op leg het verschoonkussen beneden. Heb een verschoonstation op tafel . Nog meer tips? . Het is druk maar onze eerste was een huilbaby, dus nu moet ik wennen aan onze tweede. Hij is een tevreden en rustige baby.
We hebben ook 2 boxen en een duowagen. Ideaal! We hebben ook de kinderwagen 2x gekocht. 1 dezelfde via marktplaats. We hadden een gewone wagen gekocht, maar konden we niets meer bij bestellen. Hebben we dezelfde voor weinig erbij gekocht. Dus 2 onderstellen, 2 wandelwagenbakken en 2 buggys en 1 duowagen. Heb 1 kinderwagen in de huiskamer en daar ligt de jongste in.
Hier zit er 21 maanden tussen de oudste en de tweeling. Ik vind het eerlijk gezegd soms wel heel heftig allemaal, dan denk ik waaaaarom wilde ik dit ook alweer?, als ze zoals vanmiddag alle 3 tegelijk huilen en niet zo makkelijk te troosten zijn. Maar dat zijn momenten, over het algemeen is het super mooi en gewoon één en al liefde, haha. Onmisbaar; Ergonomische draagzak of draagdoek Duowagen (lijkt mij dan, ik heb de duowagen al nodig voor de tweeling en kan er dus niet echt heel makkelijk op uit met alle meisjes, al zou de tweeling een eenling zijn geweest,zou ik zeker blij zijn geweest met de duowagen) En verder je mindset veranderen. Eerst jij en de kindjes, dan het huishouden.