Bij de oudste woonden wij in een kleinschalig complex op de eerste etage. Ik liet de kinderwagen gewoon in de algemene ruimte staan en de bak nam ik later mee naar boven. Als zoon lag te slapen kon ik hem gewoon al slapende naar boven tillen en in zijn box oid neerleggen. Natuurlijk is een lift of begane grond prettiger maar het is niet onmogelijk.
Wij woonden 7 jaar 3 hoog zonder lift. De oudste is in die tijd geboren en we hebben daar gewoond tot hij anderhalf was. Naar mijn mening prima te doen. Ik moet zelfs even verzinnen hoe ik dat ook alweer deed. De wagen stond beneden in de hal of in de berging. Een draagdoek was nog idealer, geen heen en weer geloop maar boodschappen en kind tegelijk mee naar boven. Ik deed in mijn eentje alleen kleine boodschappen, de wekelijkse boodschappen haalden we samen.
Wij hebben ook een berging beneden dus daar zouden we evt de kinderwagen neer kunnen zetten (als de berging uitgemest is haha) maar t is wel vrij vochtig daar.. Ik hoop toch dat we een ander huis vinden want dat is logistiek gezien een stuk handiger maar als het niet lukt kunnen we het hier ook wel aan, jullie konden het ook
Ja ik, de eerste 3 jaar, had de buggy en kinderwagen onder in de kelder staan, en met boodschappen was ‘t af en toe wel ‘n gedoe, dus was erg blij dat ik ‘n gezinswoning heb gekregen na 3 jaar haha, maar heb er wel 3 jaar met plezier gewoond, alleen die trappen blehhh maar goed, dat was maar effe iedere keer
Ik heb nooit in een flat zonder lift gewoond, maar heb nu zon klein halletje in ons huisje dat ik ook in etappes naar binnen moet. Eerst kind naar binnen, dan boodschappen, dan wagen uit elkaar halen etc. Ideaal is anders, maar goed, het is zo. Nooit mijn kinderwens daarvoor uitgesteld in ieder geval. Het zijn maar praktische zaken, het weegt niet op tegen het babygeluk
Wij woonden tot vorig jaar in aan appartement op 1 hoog, met lift. Maar die had vaak kuren. Die deed het soms wel, soms niet, dus was altijd maar afwachten als ik terug kwam met de kinderwagen en boodschappen. Ik zette de wagen dan in de berging, of tijdelijk even beneden in het portiek. (was een afgesloten portiek, goed contact met alle bewoners) En dan eerst m'n dochter naar boven, zette ik haar in de box. En dan terug voor de boodschappen. Het was niet anders. Maar ik heb regelmatig staan vloeken, haha. Met een drager/doek heb je de last van de kinderwagen niet, dat scheelt wel. Overigens hebben we met onze dochter 5 jaar gewoond in dat appartement. Wilden wel eerder weg, maar ons appartement stond in zo'n ongunstige buurt/prijsklasse dat het lang niet verkocht. Vorig jaar zijn wij verhuisd naar een eengezinswoning.
Ja, gaat prima. Een draagdoek is dan echt een uitkomst. En wel handig als je de kinderwagen niet altijd mee omhoog hoeft te nemen. Mocht dat wel nodig zijn: koop een zo licht mogelijke en ga vooral dragen! Baby én peuter is een stuk onhandiger
Ik ken veel mensen die op deze manier wonen: Hen lukt het ook. Maar het lijkt me wel onhandig, omdat je de wagen dus altijd mee omhoog moet sjouwen.
Hier 1 hoog zonder lift. Nooit problemen mee gehad. Kinderwagenbak tilde ik eerst omhoog, daarna haalde ik onderstel en boodschappen. Je bent er zo aan gewend....
Ik woon met 3 kinderen 8 trappen hoog (4de verdieping) is redelijk te doen, kinderwagen in de berging kleinste optillen (2 jaar) loopt soms ook zelf en de oudste twee lopen ook zelf. Boodschappen me man laten halen en tillen . Alleen nu ben ik zwanger van een tweeling dus ben nu wel dringend op zoek naar andere woning!! haha door de trappen en door te kleine woning.
Ik woon ook 3 hoog zonder lift. Mijn dochter is 19 jaar maar onze buren hebben 3 kleintjes en er wonen meer gezinnen met kleine kinderen. Beneden bij de berging zie ik altijd autostoeltjes en buggy 's staan. Onze buren willen graag verhuizen maar de wachttijden zijn lang helaas.
Wij hebben het eerste jaar met de oudste ook op tweehoog gewoond. De berging was weer een halve verdieping lager en er waren trappen buiten. De kinderwagen heb ik dan ook zelden gebruikt. Kind in draagdoek en gaan. Voor kleinere boodschappen had ik dan mn rug en twee handen vrij, dat deed ik lopend. Voor grotere boodschappen gingen we samen, mocht mn man sjouwen. Ik was blij toen we weg konden, maar dat was meer door de ruimte, gebrek aan fatsoenlijke verwarming of isolatie en verpauperende buurt.
Niet alles gelezen, maar bij de oudste woonden we ook 3 hoog zonder lift. Ik had het onderstel van de kinderwagen in de berging staan. de bak (joolz) kon ik makkelijk van het onderstel afhalen en naar boven sjouwen. Wat mij het meest is bijgebleven; die 6 trappen op na de bevalling!!!! men viel dat even tegen.