Hallo dames, wij hebben een Nikon D3100 en al een tijdje erger ik me er kapot aan dat als ik de foto's op de pc zet alle foto's er dubbel op komen te staan :x. Helaas wordt ik er op internet ook niet veel wijzer van, vandaar dat ik het hier probeer. De ene foto opent hij in Windows photo viewer, de andere wordt geopend in een programma van Windows 8 ofzo?? Zijn er meer mensen met dit probleem? Of nog belangrijker, weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen ?
Als je je camera aansluit op de computer verschijnt er dan een schermpje met dingen die je kan aanklikken zoals openen in windows photo viewer? Misschien klik je daarop en voer je je ze daarna ook nog handmatig in? Ik klik dat schermpje in ieder geval altijd weg en ga gewoon via mijn documenten naar de camera en klik daar het mapje open en selecteer de foto's en knip en plak ze in een map op mijn computer. Dan krijg ik ze igg maar 1 x. Daarna wel je geheugenkaart formateren. (als je een backup hebt gemaakt natuurlijk)
Ik heb geeeeeen idee wat er mis gaat, we hebben Windows 8 en daar snap ik nog geen biet van haha. Ga nu eerst de kleine man de fles geven, zal daarna even kijken hoe hij de foto's op slaat.
Het ligt waarschijnlijk niet aan je pc maar aan de camera. Ik heb ook een nikon en kan aangeven of ik alleen raw wil of alleen Jpeg, maar allebei kan ook. Omdat raw bestanden niet met alle programmas geopend kunnen worden zoekt je computer naar iets anders dan de simpele viewer.
Als je trouwens geen RAW bestanden wilt (die zijn makkelijk zo'n 20MB per foto) dan kan je die functie trouwens beter uitzetten. Je hebt daar alleen wat aan als je je foto's daarna in een bewerkingsprogramma nabewerkt. Als dat niet van toepassing is is 'JPG hoge kwaliteit', ook goed genoeg.
Hoe zet ik die Raw uit ?? :O Foto's zijn ook altijd erg groot trouwens! Als ik ze op facebook wil zetten moet ik ze altijd eerste verkleinen, heel irritant! 1 foto is ongeveer 6 MB van de Windows photo viewer, en dat andere programma 12 MB!!!!
6 MB is vrij normaal voor een foto van een spiegelreflexcamera.. Maar dat kan je in je camera instellen. Hoe precies weet ik nie uit mn hoofd, maar anders pak je toch ff je handleiding erbij?
Super dankje voor de antwoorden! Ik ga de camera er eens bij pakken en kijken hoe ik het uit kan zetten.
Echt, ik kan je aanraden om een keer de handleiding echt goed door te nemen en eventueel nog aanvullend een boek te lezen. Echt zonde als je niet gebruik maakt van alle mogelijkheden die juist een spiegelreflex heeft.
Nou, mijn tante heeft aangeboden om mij een workshopje te geven, zei is beroeps fotograaf. Verder heb ik van beroepsfotografen in mijn omgevving wel beetje tips gekregen dus ik red me qua foto's maken er prima mee Alleen inderdaad zoals jij zegt, alle mogelijkheden weet ik me geen raad mee haha.
Ik ben ook echt een nerd met die camera....hij staat altijd op auto en als ik dan eens een andere stand probeer is het altijd drama.
Het is ook niet makkelijk fotograferen. Je moet precies weten wat je wil bereiken en hoe je vervolgens je camera instelt. Als je dat 'onder de knie' hebt moet je ook nog goed op je compositie letten want daar wordt een foto mee gemaakt, of niet. Maar ja, ik zou zelf ook geen spiegelreflex maar eerder een systeemcamera kopen als ik niet zou weten hoe het werkt.