Heb een heel leuk tijdschrift van mijn man gekregen met heel veel bakrecepten Nu wil ik graag iets maken met strudeldeeg en om die strudeldeeg te maken moet ik gebruikmaken van Bloem type 405. Na een zoektocht ben ik er dus achter dat dit een duitse aanduiding is die slaat op de maling van de bloem. Maar ik kan dus nergens vinden waar ik dit kan kopen en of het misschien anders heet in nederland. Heel stiekem heb ik dus de hoop dat iemand hier het wel weet en mij wijzer kan maken.
1 minuutje Googelen levert mij dit op : De Patenbloem type 405 koop ik bij de Aldi en kost Eur. 0,19 voor 1 Kg. Dit type bloem is ook verkrijgbaar bij veel Turkse zaken, maar daar weet ik de prijs niet van. Gezien de hoeveelheid Turken, die dit meel bij de Aldi kopen, denk ik dat het daar iets duurder is. In Italie worden de echte verse pastas meestal gemaakt van meel type 00″, maar dat is in Nederland moeilijk te vinden. Ik heb het een keer bij een Molen gehaald. Kost Eur. 1,49 per Kg. Maar het type 405 (is een Duitse aanduiding) is nagenoeg dezelfde bloem en kost zeker bij de Aldi aanzienlijk minder.
Potverdorie dus type 405 is dus hetzelfde als Patentbloem (en ik maar denken dat het iets heel speciaals zal zijn) In ieder geval dank je wel voor het meezoeken.