Een bank welke raad jij mij aan ?

Discussie in 'De lounge' gestart door joepy, 27 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.504
    12.053
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    joepy vindt dit leuk.
  2. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Is impregneren zo giftig dan ? Daar houd ik niet van o_O

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij hebben de Kivik van Ikea. Hij staat er nu 3 jaar en geen greintje spijt van. Heerlijk grote bank. 2 zitter met chaise longue. Geen doorzit plekken (en wij zijn toch geen lichtgewichten) een kind en honden en een kat. Nog steeds perfect. Ik wil er hooguit een andere hoes over met de tijd maar van de bank geen spijt.

Neuzeke en joepy vinden dit leuk.
  4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Huismuisie vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hier precies dezelfde ervaring en wat ben ik ontzettend blij met de wasbare hoezen.

joepy vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Als ik morgen het huurhuis krijg, 50% kans, dan zal ik ook op zoek moeten gaan naar een andere bank. Online best leuke banken gezien, en vooral betaalbaar. Maar ja, om een bank online te kopen zonder proef te zitten, vind ik wel een dingetje. 9 van de 10 banken zitten niet goed voor mij (nekprobleem)

Ik heb wel al hele mooie banken gezien bij de Karwei, lichtelijk verliefd op een okergele. Uit voorzorg er maar nog op gezeten. En vaak worden ze nog gratis bezorgd of tegen een lage prijs. Ook fijn.

joepy vindt dit leuk.
  7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Bij Ikea heb je wel goede garantie, ik dacht 10 jaar, mits je bon goed bewaard.
    Hoezen kan je vervangen, makkelijk als je vaak wisselt van interieur/kleur in je kamer.

Nu moet ik wel zeggen, ik heb 2 kinderen, 3 honden en een man. We kopen gewoon niet zo dure bank. En dan maar om de 3 jaar of zoiets een andere uitkiezen.

joepy vindt dit leuk.
  8. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wij zijn ook aan het kijken naar een nieuwe bank, we kijken nu bij Woonexpress. Hebben nu ook een bank van die winkel, en is na 5 jaar nog heel mooi en zit heerlijk (wel geïmpregneerd). Helaas past het niet meer goed in ons nieuwe huis, dus moeten we op zoek naar een nieuwe.

joepy vindt dit leuk.
  9. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Dat wordt hier eigenlijk standaard gedaan. In scandinavie zijn ze daar strenger in blijkbaar. Wat er precies in zit weet ik niet.

joepy vindt dit leuk.
  10. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb mijn bank bij de Kwantum gekocht en hij ziet er nog steeds als nieuw uit.Het is stof maar lijkt een beetje suède achtig, vlekken zie je er niet op.Voor ik hem kocht heb ik proef gezeten ,fijne van deze bank is de diepe zit wat erg lekker zit omdat ik best lang ben.

joepy vindt dit leuk.
  11. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben onze bank van meubella.nl, ben er heel blij mee!

Grote bank voor een vrij kleine prijs

joepy vindt dit leuk.
  12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier ook de Nockeby nu al 2 jaar en nog zeer tevreden. Hier zitten er ook regelmatig aardig wat kilo's tegelijk op de bank en nog nergens zit hij door. Heerlijk dat je de kussenhoezen kan wassen altijd prettig met kinderen en katten

joepy en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.504
    12.053
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    t is een modulaire bank, dus dan zou ik wel minimaal 3 delen kopen ;)

Op de laatste foto staan het aantal onderdelen.

joepy vindt dit leuk.
  14. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf heel zwaar, en inderdaad naar verloop van tijd zakken de kussens wat door, maar je kan er nog prima op zitten hoor. Ik heb ze nu 5 jaar, ben altijd thuis, zit veel, en zit altijd op dezelfde plek. Ik ben nu op het punt dat ik nieuwe kussens wil halen, en bij de klantenservice vertelden ze me dat die dan gratis zijn omdat de bank nog garantie heeft (10 jaar) en ook echt zo lang mee zou moeten gaan.

Dus, in conclusie, de bank is goedkoop, en mooi (vind ik dan) zakt inderdaad in, maar de service en garantie is goed. Ik zou dus net zo lief voor deze goedkope bank gaan. Uiteindelijk gaat hij net zo lang mee. Én de hoezen zijn wasbaar, wat ik echt een groot voordeel vind.

Oh en de kussens elke week even opschudden helpt ook enorm.

joepy vindt dit leuk.
  15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op de IKEA site zijn de reviews erg wisselend, maar jullie zijn er dus tevreden over? Ik vind het een fijn idee dat ik een nieuwe hoes zou kunnen kopen en het kan wassen, maar ik wil ook goed kunnen zitten.

joepy vindt dit leuk.
  16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.808
    7.406
    113
    Wij hebben de Rodeo van Bepurehome. Die heb je in verschillende maten en kleuren. We hebben hem bij Eijerkamp gezien en op gezeten. En later bij Wehkamp besteld, omdat die veel sneller leverden.
    We hebben hem pas een paar weken dus ik weet niet hoe goed hij blijft. Ik vond het een drama om een fijne bank te vinden. We zijn kort dus ik wil geen diep zitgedeelte, en ook geen zachte hangbank. Maar wel comfortabel. Deze zit écht fantastisch voor ons.

Blosjes en joepy vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik vind her heerlijk zitten onze kivik. Echt niks mis mee.

joepy vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben de norsborg van Ikea. Zonder chaise longue in de kleur Finnsta donkergrijs. Heerlijke bank.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik had eerst een 2e hands IKEA ektorp. Prima ding en geen klachten . Ik wilde een grotere ivm kinderen en heb toen een 2e hands kivik gekocht. Hij ziet er nog prima uit en geen doorgezakte kussens. Ja, af en toe de rugkussens maar m'n kinderen hangen daar ook vaak op. Ik keer ze regelmatig om en dan trekken ze weer recht. Handig dat hij verwisselbare en wasbare hoezen heeft.

20. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

deze hebben wij ook, zit echt heerlijk! We hebben hem nu 3 jaar! Zou alleen niet meer voor witte hoezen kiezen, zeker niet met kinderen!

joepy, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina