Honger!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ratatosk, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben 20 weken zwanger en ik heb HONGER!
    De hele dag kan ik wel eten. Ik eet zo veel mogelijk komkommer, tomaatjes en dat soort dingen maar er is geen houden aan. Natuurlijk heb ik wel wat zelfbeheersing maar ooit is het op..
    Hellep!!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoeveel brood eet je in de ochtend en middag? Want een boterham extra mag ook gerust he?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb ook alleen maar trek in lekkere dingen.
    Erg gevaarlijk!!! Hahaha

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pfie ik at op een gegeven moment wel 6 boterhammen per dag ofzo... Normaal 2/3 haha
    En savonds vaak nog een bak yoghurt oid...

Hier dus ook zoon vreetzak geweest :p

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb het nu al... :(
    Totaal andere ervaring dan bij Thirza, toen ik totaal GEEN eetlust had, (ook niet erg grappig, kan ik zeggen, vooral niet toen dat bij 8 weken omsloeg in extreme misselijkheid).
    Toch maar liever dit :)

Ik probeer zo vezelrijk mogelijk te eten, (volkoren), en zo weinig mogelijk (geraffineerde) suikers: die laatste laten je bloedsuikerspiegel erg schommelen, wat een hongergevoel alleen maar versterkt... :(

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    joh.... als je maar gewoon "gezonde" dingen gaat eten....
    brood ofzo.....

heb hier altijd periodes gehad van "volvreten"..... afgewisseld met weer geen honger...

Gewoon naar je lichaam luisteren.. het vraagt er niet voor niets om.....

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik eet drie à vier boterhammen per dag, en dan een pakje koekjes (liga of een mueslireep ofzoiets) en dan na de middag fruit, groente, yoghurt, alles om het avondeten maar te rekken.

Als ik mijn laatste boterham op heb dan kijk ik echt zo naar mijn bord van "Huh waar zijn mijn boterhammen heen". Ik kan er wel acht op! En eigenlijk betwijfel ik of ik dan wel genoeg heb :p.

's Avonds eet ik één à twee borden avondeten en een paar uur daarna val ik in slaap :p. Als ik wakker blijf heb ik nog weleens zin in iets lekkers dus eigenlijk ben ik blij als ik slaap.

En het ergste is, de kilo's vliegen eraan! Ik ben nu al bijna vier kilo aangekomen. Dat lijkt niet veel maar afgelopen week was het bijna 1 kilo en de week daarvoor 1 hele kilo. Mijn vorige zwangerschap was ik bijna 30 kg aangekomen :S. Daarom wil ik wat voorzichtiger zijn.

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ben in mn zwangerschappen
    25,31 en 27 aangekomen.....

Zit nu op ongeveer 18 kilo erbij.. (en gaat hard door het vocht)....

Was de kilo's altijd wel weer kwijt.. (NA het stoppen met bv..)...
    kilo's die je niet aankomt door snoepen raak je vaak wel weer kwijt...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zoveel aankomen lijkt mij idd teken dat je het voor de zwangerschap dus niet nodig hebt en jezelf dan toch moet remmen, hoe moeilijk ook :(
    Ik heb hier gelukkig de mazzel dat ik dan wel de hele tijd honger heb, maar dan ook wel snel weer vol zit. Ik kom dus nog weinig aan, en wat ik aankom zit ook nu weer, voornamelijk in m'n borsten, (ben m'n eigen cup, die een paar weken terug ruim zat), nu bijna aan het uitbarsten :( Ik voorzie weer een groei van 3-4 cupmaten :(.

10. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Ratatosk: ik ben vorig jaar onder begeleiding van een diëtiste 15 kg afgevallen en moest zes tot zeven boterhammen per dag eten (en nog steeds). Dusseh... Lekker een paar extra boterhammetjes eten hoor! Ik zou ook honger hebben met 3-4 boterhammen per dag!

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had het ook heel erg rond die termijn hoor! Honger honger honger, er zat haast geen rem op. Gelukkig stabiliseert het nu weer wat en eet ik weer normaal twee boterhammetjes per maaltijd ipv 4+ :) Het zal wel te maken hebben gehad met een groeispurt van de beeb ofzo? De vorige keer had ik het ook, flink aangekomen maar het was er ook zo weer af. Hoe dan ook zou ik er niet te moeilijk over doen, je lichaam heeft het blijkbaar nodig. Gewoon idd proberen zoveel mogelijk gezonde dingen te eten, en af en toe een keertje lekker zondigen ;)

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zal het eens een week proberen met meer brood en minder tussendoortjes, dus geen koekje en minder fruit.
    Het lijkt me heerlijk om zo'n enorme stapel brood op mijn bureau te hebben liggen :p.
    Aankomen doe ik momenteel toch wel dus ik kan het minstens een weekje proberen. Als ik dan ineens TWEE kilo aankom dan is dat niet de manier voor mij haha!

Mijn dertig kilo's waren er trouwens binnen negen maanden weer af maar ik ben er niet mooier op geworden met al die strepen :).
    En als ik mijn bevallingsfoto's terugkijk denk ik och meid wat zag je eruit.

13. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb daar nu ook veel last van. na mijn misselijkheid sloeg het direkt om in vreetgedrag. was nu al 5 kilo aangekomen en trap sinds 2 dagen op de rem. Eet nu echt alleen maar wat normaal is . 3x per dag. alleenuh.... de trek is niet weg hoor!"!!!

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    je "startgewicht" bepaalt ook veel hoor...(wat betreft aankomen0

ik ben normaal iemand die heel snel verbrand... alleen dus niet tijdens zw.schap en bv periode.....

hier trouwens geen strepen gekregen.. dus wat dat betreft maakte gewicht hier niet uit....

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ooooohhhh ik heb ook zo'n honger steeds! dat gevoel gaat gewoon niet weg! net 4 bollen weggestouwd en nu zit ik alweer te bedenken wat ik nu kan gaan eten....
    ik ben nu 14 wkn en al 4 kilo aangekomen!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dat denk ik idd ook. Ik heb normaal een bmi van krap 19 (richting 18 dus) en hoef daar weinig moeite voor te doen. Maar als ik zwanger ben dan vliegen de kilo's er aan, terwijl ik weinig anders eet! Vandaar dat ik er vanuit ga dat je lichaam het wel nodig zal hebben...

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn bmi is normaal gesproken 21.
    Ik weeg(woog) 62 kilo, best redelijk vind ik, maat 38.

18. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @Rozemarijke: Dikke Proficiat. Wat leuk om zoveel dames van "ons" clubje zwanger te zien. Blijdat je over de laatste echo goed was.

Ik ben hier inmiddels 5 kg aangekomen en ben nu bijna 25 weken. Heb af en toe echt van die hongerbuien. Vooral met de lunch. Met het avondeten heb ik dan weer wat minder honger omdat ik dan gewoon nog vol zit. Ik las ook ergens dat je vanaf de 22 weken ongeveer iets extra's moet eten omdat je kindje dan voornamelijk in gewicht moet groeien en dat merk ik wel. Die extreme honger is echt iets van de laatste weken. Hoop wel dat het snel stopt. Kijk er zo naar uit om weer lekker te sporten en af te vallen... voel me echt enorm!

19. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb er de laatste week last van. En helaas niet in gezonde dingen. Ik kan kwijlen van de gedachten aan een broodje rookworst van de HEMA. En dat voor een overtuigd biologisch eter en praktisch vegetarier...

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ohh die lust ik ook! Eigenlijk lust ik momenteel ALLES!

Deel Deze Pagina