@adi precies, gelukkig denkt deze ka er anders over. we proberen tot dat ze 1 jaar is, dan afbouwen kijken hoe dat gaat , mochten de klachten weer terug komen dan mogen we van hem gewoon nog veder gaan. @Kwebbel het is idd niet dat ze MOET afvallen, maar wat zonnestraal zegt, ze krijgt nu de juiste hoeveelheid voeding, kruipt de hele kamer rond dus daarom zal ze nu wel afvallen. omdat ze minder voeding krijgt en dus actief is . En met minder bedoel ik , de normale hoeveelheid voor een baby van 9 maanden , mijn dochtertje at eerst zo 2 borden leeg en dan wilde ze nog meer. @Zonnestraal blij dat iemand me begrijpt haha ! en idd ze krijgt nu gewoon de juiste hoeveelheid voeding , en dat in combi met actief bezig zijn maakt denk ik dat ze wat grammetjes is afgevallen. Ja hoor 180/6 heeft ze altijd aangekunt, in de tijd dat wij nog geen pepti hadden niet, want toen spuugde ze alles met bogen weer uit. maar nu met de pepti gaat dat prima. Uit eindelijk is het ook de bedoeling dat we weer terug gaan naar de normale hoeveelheid in een fles. dus niet 180/4 , maar dus 180/6 Nutriton gebruiken wij sinds het spugen al, dat was met 3 maanden toen ik gestopt was met bv. nu gebruiken we het nog steeds 2-3 schepjes. Ik wilde het eerst gaan afbouwen maar volgens de ka was dat ook nog helemaal niet nodig. lekker blijven gebruiken zei hij.
Ik snap deze venijnige ondertoon niet zo goed. Jij stelt toch een hulpvraag? Melk bevat veel meer calorieën dan een groente-/fruithap (of bevatte 'het vele eten' andere calorierijke dingen?) dus ik snap die gewichtstoename niet. 3x groente/fruit en 2x melk bevat minder kcal dan 5x melk. 1 week wegen en een gewichtstoename zien is trouwens helemaal niet interessant, dit zou je enkele weken na elkaar moeten doen omdat 2 weegmomenten geen eerlijk beeld creëren i.v.m. poepen en plassen. Wel eens gekeken wat een goede luier weegt? Een baby die net gegeten heeft en nog niet gepoept kan zo 400 gram meer wegen. Anyway: IK vind het altijd vrij bizar om het bij baby's te hebben over te zwaar en afvallen. We hebben het hier niet over een buitensporig te dikke baby die boven de bovenste lijn uittorent. Maar goed, ik ben dan ook geen kinderarts, die is natuurlijk expert op voedingsgebied.
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar ons zoontje word morgen 9 maanden en ons schema is nu zo; S morgens bv (werkdagen soms 180/6) + brood zoveel hij eet (meestal 4 a 5 stukjes -09.00 fruit -11.30-12.30 brood, 1,5 boterham met Thee, afhankelijk van de hoeveelheid thee en brood geef ik fles na, vaak is dit nog wel 160/5 -na slaapje tussendoortje (komkommer of iets) met water of sap - avondeten met griekse Yohurt na en met dit warme weer ook vaak nog met wat drinken - bv Top dat het weer zo goed gaat met jullie kleine!