Jeetje ik kan me voorstellen dat je er geen lekker gevoel bij heb. Ik zou idd ook een melding maken bij de politie en aangeven dat het je gewoon niet lekker zit. Misschien kunnen ze je een beetje gerust stellen door wat vaker langs je woning te rijden of iets dergelijks. Sterkte ermee.
Kan de politie het nummer niet traceren? En ik weet niet of je nog goed contact hebt met je ex man, maar kun je hem niet vragen of hij de man herkent n.a.v. de omschrijving van je buurvrouw en de legerbroek op de foto?
Wat eng. Ik zou ook bang worden. Wist hij info over je? Zou het idd een collega van je ex kunnen zijn?
Heh gatver, wat eng zeg. Ik zou ook de wijkagent inschakelen. Als je iemand in je leven wilt, is haar een foto van je piemel en op ongehoorde tijden aanbellen niet de manier, toch? Sterkte met de situatie!
Je zou je provider kunnen bellen en aangeven dat je enorm angstig bent en wil weten wie er achter het nummer zit.. Meestal moet je dan eerst een soort logboek bijhouden van de contacten maar als je een beetje aandringt en aangeeft dat je de politie ook hebt ingeschakeld willen ze dat misschien wel doen? Kpn heeft mij zo ooit geholpen door de naam van de persoon te geven die achter het telefoonnr zat waarmee hij me lastig viel.. Heel veel succes! Lijkt me echt een shit situatie waar je in zit.. Negeer hem verder en schakel idd wijkagent/huismeester in.. Dit is niet prettig! Hopelijk stopt hij snel..
[/QUOTE]Hij stuurt mij verder ook geen berichten per sms ofzo zodra ik hem blokkeer dus echt stalking lijkt het in dat opzicht ook weer niet?[/QUOTE] Nou ja, hij staat wel voor je deur. Hoe je het ook went of keert, hij weet waar jij -en je kind!- wonen... Voor stalken is het nog te vroeg, maar vind het absoluut geen normaal gedrag zelfs al zou hij goede bedoelingen hebben.
Inderdaad doorgeven aan de wijkagent, licht je buren in. Volgende x dat er weer zo een engerd op de bel staat te drukken gelijk politie bellen. Neem iets mee als je naar buiten gaat om je zelf en je zoon te beschermen. Ook binnen in het huis!!
Ie! Wat een enge situatie! Inderdaad: wijkagent bellen, buren vragen om wat alerter te zijn, melding bij politie maken, logboek bijhouden van de berichten, het aankloppen/ aanbellen en eventueel andere verdachte dingen. Ik wil trouwens even opmerken dat ik helemaal begrijp waarom je de blokkade hebt opgeheven en met hem bent gaan praten! Jij hebt er géén schuld aan dat je wordt lastig gevallen door een creep. Ik zou hetzelfde doen. Hij smst misschien niet als je 'm blokkeert... Maar hij staat dus wellicht wel voor je deur en dat is echt super eng. Ook dat soort "toevalligheden" als "laatst online op 5.22 uur" en dat er rond die tijd aangeklopt word zullen heel goed kunnen suggereren dat het om dezelfde persoon gaat. Ik zou het volledig begrijpen als je hem niet blokkeert. Hij heeft geen enkel recht je lastig te vallen. Hij moet er gewoon mee kappen. Bovendien denk ik dat een stalker of creep je gemakkelijker thuis gaat opzoeken als je 'm blokkeert... Want als hij per se contact met je wil is dat dan nog de enige manier... Je eerste instinct is misschien "wegrennen" en "verstoppen", maar als iemand echt een predator dan zal hij zich daardoor niet laten stoppen... Dan zoekt ie gewoon een meer invasieve manier om bij je in de buurt te komen. Ik vind dat je er hartstikke goed mee omgaat. Dat je bang bent is heel logisch... Maar je komt goed voor jezelf op en gaat niet alleen in je huisje zitten bibberen! Super knap van je! Go you! Heel veel succes, sterkte en kracht in deze crappy situatie! Hopelijk is het allemaal snel opgelost en gebeuren er geen enge dingen meer.
Ik heb nog geen contact gehad met de politie. Maar ik denk dat ik dan eerst zeker moet weten dat hij echt bij mij voor de deur heeft gestaan. Misschien was het gewoon een dronken persoon die bij de verkeerde deur stond en maak ik mij druk om niks haha. Als het morgenochtend weer gebeurd ga ik in ieder geval al mijn moed verzamelen om door het kijkgat bij de deur te kijken. Ik spreek mijn ex niet meer, hopelijk neemt hij binnenkort eindelijk contact op, dan kan ik hem vragen of hij hem kent.
Hij wist alleen de naam van mijn ex te noemen en hij zei dat hij vlakbij mij woonde. Maar hij heeft niet specifiek mijn adres genoemd. Ik heb een andere collega van mijn ex gevraagd of hij het nummer herkent, maar die kende het nummer niet.
Nou ja, hij staat wel voor je deur. Hoe je het ook went of keert, hij weet waar jij -en je kind!- wonen... Voor stalken is het nog te vroeg, maar vind het absoluut geen normaal gedrag zelfs al zou hij goede bedoelingen hebben.[/QUOTE] Ik vermoed inderdaad dat hij voor mijn deur stond, maar ik weet dit natuurlijk niet 100% zeker omdat ik te bang was om te gaan kijken. Straks was het gewoon een dronken vent die voor het verkeerde huis stond en maak ik mij druk om niks.
Klopt, hij kan hem natuurlijk ook gewoon van internet hebben geplukt. Daarom twijfelde ik er ook aan of het misschien mijn ex was. Aan zulke foto's kan je makkelijk komen.
Ik heb gelukkig altijd deo in mijn tas, hopelijk kan ik dat in zijn ogen spuiten als het nodig is haha. Verder ga ik vanaf vanavond een koekenpan naast mijn bed leggen! Gelukkig slaap ik bij de galerij dus ik hoor het gelijk wanneer er weer iemand tegen de deur klopt.
Bedankt voor je lieve reactie! Ik heb hem alleen op whatsapp geblokkeerd dus hij kan mij nog wel bellen/smsen als hij perse contact wilt opzoeken. Ik hoop nu vooral dat het gewoon toeval was en dat de persoon aan de verkeerde deur stond vanochtend.
Misschien kan je de foto matchen in google . Daar is toch zo'n trucje voor ? Dan weet je of de foto van internet geplukt is en dan is de militaire broek ook geen aanknopingspunt meer ,
Google image search heeft helaas niet opgeleverd. Ik krijg alleen veel armen en handen te zien hahahaha.
Wat een nare situatie, heel veel sterkte gewenst in ieder geval! Ik vraag me nog af: als hij je een app stuurt, heeft hij je nummer, ofniet? Het zou dus op zich een bekende moeten zijn? Helemaal in combi met dat hij (als het dezelfde is) ook je adres kent?