Een beetje bloedverlies maar wordt steeds meer (17 weken)

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tine29, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tine29

Tine29 Lid

31 jan 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum nadat ik ben gaan zoeken naar informatie over bloedverlies.
    Ik ben nu ruim 17 weken en heb sinds vorige week last van bloedverlies. Eerst alleen na het toiletbezoek een klein beetje. Afgelopen dinsdag bij de vk geweest en een inwendige echo gehad. De placenta ligt wel een beetje voor de baarmoedermond maar verder hebben ze geen aanwijzigingen voor het bloedverlies kunnen vinden. Het leek vorige week vanzelf te verdwijnen maar nu heb ik het sinds gisteren weer heviger, moet zelfs weer maandverband gebruiken.(!)

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Kan ik iets doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt.

Groeten,
    Tine29

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou gelijk bellen naar de VK want het klinkt wel als veel bloedverlies als je er een maandverbandje bij moet gebruiken.
    Misschien is er niets aan de hand maar denk dat de VK dat beter kan beoordelen.
    Veel suc6 en sterkte

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik zou ook a la minute de vk bellen, beter 100x voor niets dan 1x te laat.
    Sterkte!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zou met de placenta te maken kunnen hebben, denk ik. Meteen vk bellen, ECHT daar zijn ze voor, ook op zondagen!!!

5. Tine29

Tine29 Lid

31 jan 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik twijfel met bellen naar de vk omdat het weekend is. Vorige week zeiden ze na de onderzoeken dat ik na een week weer moest bellen als het nog zo was, dus dan zou ik dinsdag pas moeten bellen.
    Ze zei dat ze dan eventueel met een eendenbek de baarmoedermond zou gaan bekijken. Ik heb helemaal geen ervaring met inwendige onderzoeken, vond de inwendige echo al erg vervelend....

Het is nu weer (even?) gestopt. Alleen bij het vegen is het nog een beetje lichtroze. Het lijkt de afgelopen 2 dagen wel alsof er na het liggen/slapen opeens veel bloedverlies is. Nu ben ik al een paar uurtjes op de been en rustig bezig in huis en nu verlies ik niks meer...

Ik snap er niks van. Heb gelukkig geen kramp ofzo dus dan zou het toch wel goed zijn??

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Vind ECHT dat je moet bellen.
    Ik had tijdens mijn 1e zwschap ook bloedverlies en de afspraak was dat ik moest bellen als t erger werd. Echt doen dus; zeker als je maandverband moet gebruiken....Stel dat er iets misgaat en je hebt niet gebeld dat heb je daar echt spijt van. Gewoon belen; ze hebben gewoon dienst hoor.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    gewoon bellen echt ook al is het weekend. Dadelijk is er wel iets met je beeb en dan vergeef je het nooit.
    Je bent nog maar 17 weken en dan hoor je eigenlijk geen bloedverlies te hebben hoor.

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik zou ook gewoon bellen!!! ze zijn er niet voor niks en anders als ze het vervelend zouden vinden hadden ze maar geen verloskundige moeten worden!!!

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zou ook bellen meid. Echt hoor, laat jezelf niet gek maken met de gedachte dat je pas vanaf a.s. dinsdag weer mag bellen omdat het dan een week geleden is. Beter 100 x teveel dan 1 keer te laat.

Ik heb vooral aan het begin van mijn zwangerschap last gehad van bloedverlies, en heb bijna dagelijks aan de lijn gehangen. Jammer dan als ze me een zeur zouden vinden, maar dan hadden ze inderdaad maar een ander vak moeten kiezen.

Echt, bellen hoor!

10. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    wat een onzekerheid, ik zou ook meteen bellen. En desnoods vragen of je terecht kunt in het zkh voor een onderzoek, het zal dan denk ik wel inwendig zijn maar ik zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen. Het gaat wel over jouw en je kindjes welzijn. Ik duim voor loos alarm, maar toch sterkte!

11. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb met mn eerste ook bloedverlies gehad met 3 maanden maar was niks aan de hand.. maar je kan beter het zeker voor het onzekere nemen en bellen!

12. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    meid,
    Je moet je niet te veel voelen dat je gaat bellen. Ik heb tot 20 weken ook een hoop bloedverlies gehad, en elke keer belde ik weer naar mijn gyn om te kijken of alles oke was. Je moet echt bellen, want stress is ook niet goed voor jou en je kleintje. Bij mij had het met mijn placenta te maken, er zat een bloedpropje naast, en door het groeien van de placenta ging het bloed weg, en dat was het bloedverlies. Bloedverlies komt meer voor tijdens je zwangerschap dan je zal verwachten. Maar je moet het altijd controleren. Ondanks dat ik wist waar het vandaan kwam, ging ik elke keer naar het ziekenhuis voor een echo. Succes meid, en probeer je niet te druk te maken. Je bent 17 weken zwanger, en geloof in je zelf

gr vinkje

13. Tine29

Tine29 Lid

31 jan 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke bedankt allemaal voor jullie reacties en medeleven!

Vinkje, hoe hebben ze dat propje bij je ontdekt?

Ik heb nu sinds vanmiddag geen druppel meer verloren dus we wachten toch af tot morgenochtend. Dan bel ik wel meteen.
    Ik laat het jullie weten!

14. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Via een echo, ze zagen naast mijn vruchtzak (beginnende placenta) een donkere vlek zitten (en dat was het bloedpropje) Je kan het zien ook op mijn echo foto op mijn profiel. er zit een zwarte vlek naast het kindje. Als je op de foto drukt zie je het duidelijker. Dat is nu al een heel tijd weg, bij de 20 weken echo was het weg.Ik ben blij voor je dat het gestopt is, en gewoon aan de bel trekken hoor. En ik zal voor de zekerheid, ook al is het dadelijk helemaal verdwenen wel melden bij je verloskundige

gr vinkje

15. Tine29

Tine29 Lid

31 jan 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Allemaal,

Vandaag gebeld met de verloskundige en meteen doorverwezen naar het ziekenhuis.
    Met de baby is nog steeds alles goed (gelukkig!).
    Deze arts was het er niet mee eens dat er vorige week gezegd was dat de placenta te laag lag. Gek maar ook positief natuurlijk.
    Een inwendig onderzoek heeft uitgewezen dat ik een wondje heb aan mn baarmoedermond. En hier komt het bloedverlies vandaan zei ze. Zelfs de grote hoeveelheid van zondag.
    Het zou vanzelf over moeten gaan dus ik heb goede hoop.

Bedankt voor jullie adviezen en medeleven en ik wens iedereen een gezonde zwangerschap!

Groetjes Tine

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Fijn dat er niets aan de hand is nu kun je ook weer lekker genieten i.p.v je zorgen te maken. Suc6 met de zwangerschap

17. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Fijn dat alles goed is met het kleintje!! En dat je weet waar dat bloedverlies vandaan komt. Ga lekker genieten meid, en het komt allemaal goed! Over 23 weken heb je een mooi kindje in je armen.

gr vinkje

Deel Deze Pagina