We hebben gister te horen gekregen dat het hartje niet klopt van ons kindje helaas.... Mijn eerste reactie was curetage..maar nu weet ik het niet het is toch gewoon een operatie en ik weet niet of ik dat wil. Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat de miskraam begint....ik ben ook bang voor de miskraam....
dikke knuffel meid... ik heb destijds een curretage gehad. Mijn zus ging in die week trouwen en ik wilde niet dat de miskraam op haar bruiloft zou beginnen. Ik heb de curretage niet als vervelend ervaren. Hele aardige verpleegkundige die begripvol was, ik kreeg een eigen kamer voor de operatie en ook daarna, dus geen lastige vragen van nieuwsgierige vrouwen die tegenover je liggen. Ik heb weinig last gehad van bloedverlies en geen pijn gehad. ik wens je heel veel strekte
tsjah lastige keuze wat je moet doen.. ik heb zelf toen curretage gedaan en dat viel allemaal erg mee.. eng vond ik het wel van tevoren natuurlijk.. bij mij begonnen de krampen na een week nadat het niet meer leefde maar het vruchtje liet niet los dus ik had geen keuzen wat je ook kiest. veel sterkte
Cindy, Ik heb de vorige keer te horen gekregen dat het hartje gestopt was met kloppen toen ik 9 weken en een paar dagen zwanger was. Het vruchtje is niet ouder geworden dan 6,5 week. Met 10 weken verloor ik wat oud bloed, dit heeft een week geduurd. Met 11 weken heb ik veel bloed verloren, een maandverbandje vol binnen het halfuur. Diezelfde avond heb ik het vruchtje verloren. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb mijn lichaam de kans gegeven om het zelf te doen. Dit gaf mij een goed gevoel. Heel veel sterkte meid, ik weet hoe je je voelt. Knuffel
Je zou het een weekje kunnen afwachten of het doorzet en anders als nog voor curetage kiezen...! Ik begon vrijdag avond wat oud bloed te verliezen, zaterdag overdag wat rood bloed (niet veel) en zaterdag avond weer bruin, ik dacht nog.... mis geen MK??? omdat ik helemaal niet veel vloeide. Maar helaas toen ik zondag ochtend opstond kwam het vruchtje met navelstrengetje en het moederkoekje er uit, nu nog veel last van buikkrampen trouwens. Succes met de beslissing, en denk erom: iedere beslissing die je maakt is GOED! Liefs
hoihoi, toen wij bij een zwangerschap van 9 weken er achter kwamen dat het kindje gestopt was met groeien was onze eerste reactie ook curretage, zo snel mogelijk weer verder kunnen... (het verhaal kennende van een schoonzusje waarbij het nog 3 weken in haar buik bleef zitten, en uiteindelijk toch een curretage werd). mn vriend moest namelijk ook binnen 2 weken naar het buitenland waarschijnlijk en ik wilde niet alleen zitten met een vruchtje dat er nog uit moest komen. we hadden op woensdag de echo en meteen een afspraak gemaakt voor maandag, dan hadden we het weekend om het een beetje een plekje te geven, dat voelde goed. Maar uiteindelijk is het vloeien op zaterdagmiddag begonnen en zondag ben ik het vruchtje verloren. Voor mijzelf is het zo beter geweest, ergens geloofde ik niet dat het niet meer leefde, ik was misselijk, mn borsten deden zeer etcetc. Nu dat mn lichaam het zelf had afgestoten was voor mij de bevestiging dat het echt niet goed was. Ik vroeg me ook steeds af of ze voor de curretage nog wel een echo zouden doen, voor de zekerheid, want stel je toch voor dat er nog eentje zou zitten of dat het hartje toch nog klopte... Kortom, voor mij was het echt beter zo, maar je moet doen wat goed voelt! dat is op dit moment het belangrijkste, doe wat je hart je ingeeft, dan moet het goed zijn!
Veel sterkte Cindy! Wat een naar nieuws. Je moet inderdaad voor jezelf een afweging maken en wat je ook kiest het is altijd goed. En geef jezelf tijd om te beslissen. Ik zou sowieso nog een tweede echo laten maken als bevestiging dat het inderdaad niet goed is. Daar kan je gewoon om vragen. Verder: een natuurlijke miskraam kan (hoeft niet) lang op zich laten wachten (soms wel 4 tot 6 wkn). Ook lees je vaak dat na een natuurlijke miskraam of een opgewekte miskraam dmv pillen toch nog een curretage moet plaatsvinden als blijkt dat de baarmoeder niet goed schoon is. (is heb zowel een natuurlijke als een opgewekte meegemaakt en beide keren moest ik daarna nog gecurreteerd worden). Ik zou als ik nog een keer voor de keuze zou komen te staan meteen kiezen voor een curretage. Maar goed dat is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Succes meid!
Bah Cindy, wat ontzettend vervelend! Mijn verloskundige gaf aan dat ze me over een week weer wilde zien voor een controle echo. Zelf was ik er naar vijf dagen wachten "klaar" mee. Had al een beetje op internet gekeken en zag dat er ook medicijnen waren om een miskraam op te wekken; ik wilde absoluut geen curretage. Heb de vk gebeld en kon meteen langskomen voor de tweede echo. Helaas was er ook toen geen hartje. Ik heb aangegeven dat ik de medicijnen wilde gebruiken en kon meteen door naar de gyn. Die heeft mij de medicijnen voorgeschreven. Ik heb ze gebruikt en weet nog dat ik dacht "valt me best mee." Helaas begon het twee dagen daarna pas echt, met als gevolg dat ik een nacht in het ziekenhuis moest blijven met pijnstilling. Als het de volgende ochtend niet weg zou zijn, zou ik een curretage moeten. Gelukkig bleek dat het die nacht goed heeft doorgezet en ik hoefde geen curretage. Ik heb veel pijn gehad en het was ook zeker geen fijne ervaring, maar toch zou ik, als ik het over moest doen, weer voor de medicijnen kiezen. Je moet me niet vragen waarom; dat is gewoon een gevoel. Heel veel sterkte de aankomende tijd! Neem de tijd om te beslissen en ook om het te verwerken!
hey cindy Wat ontzettend jammer zeg dat het mis is. Ik wil jou heel veel sterkte wensen ook met de keuze wat je gaat doen. Groetjes sunny
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik persoonlijk zou voor een curretage kiezen als het ooit weer zo ver zal komen, maar goed ik heb de nodige miskramen al gehad waarbij ik de natuur op zijn beloop heb gelaten en ik ben er nu wel klaar mee. Maar jij moet echt doen waar jij je het prettigst bij voelt! Want het kan ook een beter gevoel geven dat je, je eigen lichaam het laat doen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik wens je in elk geval veel sterkte de komende tijd, het is niet niks wat er gebeurt...
hoi cindy wat k*t dat het niet goed is, ik weet er inmiddels alles van.. heb al drie miskramen gehad en vrijdag wordt ik voor de vierde keer gecurreteerd.. ik heb alle zwangerschappen afgewacht tot het vanzelf kwam maar bij mij gebeurde er of na 4 weken nog niks, of ik verloor weken lang een klein beetje bloed, en heb ook een keer een super heftige bloeding gehad toen ben ik met spoed gecurreteerd.. nu heb ik weer 4 weken gewacht, maar het komt niet op gang helaas.. ik wachtte altijd meer voor mijn eigen gevoel van misschien is het toch nog goed! maar het sloopt je ook dat wachten vind ik.. van de curretage opzich heb ik nooit last, wel van de narcose daar heb ik nog weken last van, maar dit zal ook komen doordat je je gewoon kl*te voelt door de miskraam.. heel veel sterkte!!
dat is het zeker Cindy. Tsja ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel... doe waar jij je "goed" bij voelt. Dikke knuffel!
Je kan het toch nog even afwachten Cindy? Mijn ervaring (4 mk die alle 4 natuurlijk op gang gekomen zijn) dat als je eenmaal weet dat het niet goed zit, dat je lichaam hier ook op reageert. Dit is natuurlijk niet voor iedereen zo, zie het verhaal van Lana, maar ik vond het heel fijn dat mijn lichaam het zelf op kon lossen. Bovendien is een curettage ook niet zonder risico's, zeker als je nog een kinderwens hebt, zou ik eerst even afwachten. Als het te zwaar wordt of als je het echt niet trekt, kun je altijd om een curettage vragen. Toch? Sterkte meis!
Het is inderdaad een k*t situatie maar helaas moet je er doorheen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en op het tempo dat jij wilt. Je kan jezelf een deadline stellen, bijvoorbeeld als het maandag nog niet is gekomen dat je dan met de gyn gaat praten over een curetage. Of zo iets. Ik heb in december het zelfde gehad, kreeg bij de 12 weken echo te horen dat het niet leefde. De vk zei dat ik een weekje af moest wachten of het vanzelf kwam, maar het zat er waarschijnlijk al 6 weken dus ik had zoiets van dat komt toch niet. De volgende avond begon het met oud bloed dus heb ik de afspraak met de gyn maar af gebeld. 5 dagen later kwam met heftige weeën het vruchtje er uit. Daarna nog zeker twee weken gevloeid. Ik zelf zal bij een volgende miskraam (ik hoop natuurlijk dat die niet meer komt) niet meer afwachten en gaan voor een curetage. Vooral het onzekere trek ik niet, wanneer begint het, komt het helemaal los, is alles weg, wanneer stopt het vloeien, zit het allemaal wel goed. Met een curetage heb je iets meer duidelijkheid denk ik (maar kan niet vergelijken want heb dat nooit mee gemaakt.) Dus heel veel sterkte en hopelijk is het snel opnieuw raak en gaat het dan wel goed.
Bedankt voor jullie lieve woordjes en raad... Ik heb besloten om de curretage af te zeggen, ik had als eerste gedacht ik wil het eruit heel cru maar dat denk je dan omdat je teluergesteld en boos bent... Nu vindt ik dat mijn lichaam het zelf moet doen dit lijkt me ook beter voor mijn lichaam en de cyclus die weer op gang moet komen. Daarbij is een cureetage een operatie met narcose dat is niet niks en er zitten toch risico`s aan vast....het kan altijd nog..Ook voor mijn verwerking is het beter an geloof ik het meer denk ik als ik het zelf verlies..ben nu alleen aan het afwachten tot het moment en dat is niet leuk we willen het achter ons laten en verder...niet vergeten natuurlijk maar we hebben ons erbij neergelegd dat het niet voor niks is dat het hartje is gestopt en het zo moest zijn...