Hoi, Wij gaan van de week op vakantie naar Frankrijk met onze dreumes van 16 mnd en zat me af te vragen wat handig is om mee te nemen qua geneesmiddelen. Zetpillen en pleisters zijn logisch, maar misschien nog dingen waar je niet zo snel aan denkt? Hebben jullie tips? Ook heerst op het kdv de waterpokken en ben bang dat hij ze net krijgt als we op vakantie zijn. Wat werkt goed bij waterpokken? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij zijn in mei naar Tsjechië geweest en toen hebben we het volgende meegenomen: - VSM Calendulan kinderemulsie (er heerste toen ook waterpokken, niet nodig gehad gelukkig) - ors - neusspray (wat ze was verkouden) - paracetamol En als we weer gaan neem ik ook hoestdrank mee, want ons meisje kreeg een heel vervelende hoest en toen moesten we dus op zoek naar hoestdrank... Fijne vakantie!
Als ik eerlijk ben zou ik niets extra's meenemen, behalve eventueel voorgeschreven medicijnen van de dokter, en de zetpillen en pleisters zoals je al zegt. De rest koop ik altijd op bestemming als het nodig is, zeker in Frankrijk hebben ze van alles in die mega supermarkten hoor!
Ik neem strakjes als we op vakantie gaan het volgende mee; Thermometer Neusspray Iets tegen waterpokken, heb ik in bald gezien maar naam kwijt Paracetamol Kinderpleisters en gaasjes Dettol
even ons complete lijstje: paracetamol zetpillen ORS vallen en stoten creme muggenspray voor kinderen neusspray / zoutoplossing voor kinderen (kinder)pleisters / pleisterspray thermometer bepanthen maar het zijn eigenlijk allemaal dingetjes die we standaard in huis hebben, m.u.v misschien van de muggenspray
wij hadden op vakantie bij: Paracetamol Alcohol ORS Neusspray Anti-bite After-bite Hoestdrank Genoeg pleisters&gaasjes etc. Pleisterspray Ontsmettingsmiddel En dan nog een EHBO 1e hulp set voor onderweg Ik had ook nog 2 boekjes gekocht, een EHBO boekje voor kinderen en een boekje over de meest gangbare kinderziektes. tja beter safe than sorry toch?
Als je kindje waterpokken krijgt, neem dan havermout of zemelen mee. Supergoedkoop en is heel fijn voor het huidje .de jeuk Je doet een washandje vol met havermout, even dichtbinden met een elastiekje en dat in het badwater doen.
Hoi allemaal, Ik was me ook af aan het vragen wat ik mee zou nemen op vakantie maar als ik het zo zie dan zijn het dingen die ik zelf ook al had opgeschreven. Je moet toch even nadenken is anders dan wat je voor jezelf zou meenemen.