volgende week moet ik naar de tandarts; controle en uitgebreid tandsteen verwijderen. Voorheen paste mijn moeder dan op, maar ze is erg ziek en dat gaat niet meer. Ik heb niemand anders die op kan passen op dat tijdstip. Omdat ik parttime werk mag ik van mijn baas niet onder werktijd naar de tandarts, ik moet dat dus op mijn mama-dagen regelen of ik moet vakantie opnemen. Maar dat laatste doe ik dus liever niet, ik heb mijn vakantiedagen heel hard nodig voor andere dingen. De controle bij de tandarts is op de begane grond, maar de mondhygieniste is een trap op. Ik kan mijn kindje dus niet in de kinderwagen meenemen. Hoe doen jullie dat? Zou ik de kinderwagen beneden bij de assistente kunnen laten staan?
Vorige week ben ik bij de tandarts geweest, mijn verstandskies moest eruit. Gelukkig kon de tante van mijn vriend oppassen. Misschien heb je vriendinnen, familie of buren die even een uurtje kunnen oppassen? Voor controle en tandsteen verwijderen zou ze mee kunnen of vind je van niet? Weet niet hoe lang het gaat duren? Misschien dat je kleine ook wel even in de stoel kan zitten en zo spelenderwijs gewend raakt aan controle bij de tandarts?
O dat zou hier totaal niet lukken met mijn dochter. Dus ik wens je veel succes. Is er echt niemand die even kan oppassen? Of de papa of zo?
Ik hoor van een vriendin van mij dat zij haar dreumes van anderhalf ook gewoon meeneemt. Ik heb dat nog niet gedaan en het lijkt me best wel spannend; want wat als je in die stoel ligt en je dreumes gaat iets lopen uitspoken? Of hij gaat huilen/klimmen/vallen/bewegen/dingen aanraken, etc. Want de mijne doet dat... Misschien kun je je dreumes bij de assistente achterlaten? Ik assisteer namelijk zelf altijd bij mijn tandarts (zelf vasthouden van dingen in mijn mond, eigen spuug afzuigen, kleine niet belangrijke dingetjes).
de assistente bij ons 'doet niks' bij een controle en tandsteen verwijderen (doet mn tandarts bij de controle) dus hier zou de assistente dr nog kunnen vermaken
hier gelijk meegenomen. mocht na jaren gelijk mijn ellendige verstandkies laten trekken en de kies er voor laten restaureren. ze vond het heel eng dat geluid. maar verder deed het haar niet veel. hebben tandjes (geprobeerd) te tellen en dat ging redelijk. volgende keer beter hihi
Wat kleine speelgoedjes of kijkboekjes mee en kind gewoon meenemen. En vragen of je de wagen beneden mag laten.
Oh dat zou ik echt niet doen. Al die geluiden. Mama die niets kan zeggen. En een tandarskamer is nou niet bepaald ingericht op een ontdekkende dreumes. Stopcontacten, lades met scherpe mesjes... Nee dan zou ik de afspraak verplaatsen naar wanneer je wel oppas hebt.
Buggy mee naar boven? Begrijp dat het ergens boven is? Hier mijn dochter ook een keer mee en met een banaantje in de buggy laten zitten. Ze vond het reuze interessant! Ik heb ook niet altijd oppas.
Haha als je mijn zoontje als dreumes had dan gebeurde dat echt idd, en nu nog als peuter zijnde, als er vanalles in je mond gebeurd kan je niets zeggen. En niets zien ook als je in de ligstand ligt. Ik nam en neem ze wel mee als ze nog in de maxicosie liggen of kinderwagen en nog niet willen lopen en klimmen en ontdekken. Tandsteen verwijderen duurt ong een kwartier, tenminste ik moet altijd terug voor die behandeling en die duurt gemid 15 min. Das best lang. Een geluk, bij ons zijn de tandartsen ook savonds en op zaterdag werkzaam. Ideaal. Ik ga als papa thuis is
Heb zoontje van 15 maanden vorige week ook meegenomen. In zijn buggy vastgezet, iets te eten gegeven en meneer keek zijn ogen uit. Toen het wat lawaaierig werd en hij wat bangig keek, kreeg hij van de tandarts een plastic bekertje en een tandenborstel. Zelfs toen we thuis kwamen was hij er nog niet mee uitgespeeld.
De assistente kan toch wel even de wagen voor je naar boven tillen terwijl jij je kindje tilt? Zelfde weer naar beneden Hoe doen ze dat met mensen in rolstoel? Zou zelfde manier kiezen
Ik zette mn oudste vroeger altijd gewoon bij me op schoot bij de tandarts. Kon zij lekker om zich heenkijken en mee kijken op de tv naar mama's rare mond, terwijl de tandarts zn ding deed. Onze tandarts is sowieso altijd erg leuk met kinderen, dus dat ging prima gelukkig. Ik denk dat je de wagen echt wel even bij de receptie mag stallen.
Ik denk dat de wagen beneden stallen het probleem niet is, maar het niet mee kunnen nemen naar boven om kindje in vast te zetten. Hier vorige maand naar de tandarts geweest en dochter meegenomen. Ze liep los, maar is over het algemeen heel braaf (niet het type wat lades opentrekt, zeker niet in vreemde omgeving). Maar ze ging dus al huilen bij het geluid dat de stoel naar beneden ging, en toen zei de tandarts beetje nors 'ja, dat is het risico van meenemen'. Toen dacht ik al o jee, ik moet nog 10 min en liggend op die tafel kun je niet zoveel! Gelukkig vond ze het geluid van tandsteen verwijderen/speeksel afzuigen niet eng, maar interessant dat ze pal naast de tandarts stil stond te kijken. Te dichtbij, dus moest ze weer stapje achteruit. Tandarts praatte wel wat naar dochter om haar wat erbij te betrekken 'en nu kijken we of mama's tandjes mooi schoon zijn', dat soort dingen. Al met al liet de tandarts wel blijken dat hij liever kinderen pas na 2 jaar mee ziet komen (omdat je ze dan beter dingen kan uitleggen). Ik had de buggy niet bij me, niet aan gedacht. Lijkt me wel een slimme oplossing! Maak je je toch wat minder druk dat ze in ieder geval nergens aan kunnen komen of in de weg lopen/staan. Ik zou dus een paraplubuggy meenemen (als je die hebt), die kun je wel naar boven tillen met hulp van iemand in de wachtkamer of assistente die even op je kind let. En dan vast in de buggy met rozijntjes/banaan, dan heb je iets minder zorgen dan dat ze loslopen. Al lijkt het me toch echt vervelend als ze 15 min zou huilen of nog erger krijsen, dus ideaal is het niet.
ik heb zoon altijd meegenomen, op mijn schoot met zn gezicht na mij en kijken wat de tandarts doet, machtig interessant joh! hier stimuleert mijn tandarts dat alleen maar, ze kunnen er maar vast wat aan wennen!
Niet om je onnodig bang te maken, maar mijn oudste zoontje werd hysterisch toen hij in de buggy zat en ik in de tandartsstoel. Hij snapte er niks van en vond het maar niets dat die vreemde mevrouw over mij heen hing. Het was gelukkig alleen een routine controle en we stonden 3 minuten later weer buiten...
Ik moet toevallig komende week weer. Mijn dochtertje gaat gewoon mee. Neem wel wat speelgoed voor haar mee en verder mag ze gewoon rondwandelen. Mocht dat een drama worden dan weet ik dat voor de volgende keer.