ik heb een zoon van (overmorgen) 7mnden oud en sinds we 4 maanden zijn is het een chaos hier. hij sliep sinds hij 1mnd oud was van 21,30-07,30 zonder nachtvoeding dit dus tot hij 4mnd oud was. in die tussentijd hebben we een hardnekkige spruw gehad wat maar niet weg ging en heeft hij een heel tijd heel slecht gedronken ik geef bv op verzoek en heb miss. hierdoor te vaak aangeboden zodat hij maar wat dronk want zn groei werd opeens heel wat minder. hij kwam daarna 1x snachts daarna 2,3 dit is op sommige dgn tot 6x opgelopen in 1 nacht wat dus ergggg slopend voor me is geweest. hij weigert de fles momenteel hij heeft tot nu toe denk ik in tot. zo'n 10x uit een fles gedronken sinds zn geboorte en dit zonder moeite maar nu vertikt hij het. wat mijn probleem nu is dat hij sinds een paar dgn de borst ook weigert en hij never nooit aan 500 ml melk komt (met goed geluk miss. 250 ) sinds een paar dgn ziet ons schema er als volgt uit: 5 uur bv 7 uur bv 08,30 120ml pap uit bord slapen van 8,45 tot 11,00 11,15 paar slokjes bv 13,00 iets meer als een paar slokjes bv slapen van 13,00 tot 15,00 15,00 120 gr vers fruit (maar hij zou meer eten als er was) en dan zitten we in de knoei, hij is niet te trooten en zeurt/huilt niks is goed hij is moe maar slaapt niet, van de honger ? ik weet dat hij ondertussen aardig wat op heeft alleen naar mijn idee te weinig melk (wat ik ook aan mn zeer pijnlijke volle borsten voel ) maar omdat hij op verzoek bv krijgt en fles weigert weet ik niet of het daadwerkelijk ook zo is. ik heb hem een koekje aangeboden de borst sap weigert hij kv uit tuitbeker geprobeert voor het eerst maar dat wil hij ook niet heb van die 90cc melk pap gemaakt dat ging er redelijk goed in maar hij wil niks vloeibaars hebben hoe krijg ik het voor elkaar dat hij vold. melk/ vocht binnenkrijgt? zn ontlasting is ook best hard en hij moet best wel persen en kreunen gisteravond ging er 19uur een potje groente in van 125 gr en voor het slapen weer pap uit bord en slapen om 21uur ik hoop dat ik nog te volgen ben met mn lange verhaal maar ik kom er zelf momenteel echt niet uit kortom: helpppp!!!! (sinds we met pap zijn begonnen gaat slapen al veel beter hij komt nu in de ochtend 5 uur)
Hoi Nisa, Wat vervelend dat je zoontje nu een stuk slechter drinkt. Heb je het idee dat er misschien tandjes aankomen of voelt hij zich niet zo lekker? Het is vaak tijdelijk in ieder geval. Heb je een kolf? Als je dat hebt dan kan je na het geven van een voeding evt. nog wat afkolven zodat in ieder geval de spanning weg is. Zo blijft je borstvoeding ook op peil. Misschien kan je eens proberen om een afgekolfde voeding iets kouder aan te bieden. Dat wil nog wel eens helpen. Ook kan je het eens in een tuitbeker aanbieden in plaats van in een fles. Hopelijk gaat het snel beter! Als je nog vragen hebt laat je het dan even weten? Groetjes Linda
hoi bedankt voor je reactie tuitbeker heb ik geprobeerd helaas geen succes, op kamertemp. wil hij ook niet melk kan er ALLEEN in als pap maar dan zou ik hem 3 keer pap moeten geven od als hij snachts drinkt 2x op een dag is dat niet te veel?? ik kolf idd. als mn borsten erg gespannen zijn en probeer dat dan later als pap te geven maar dat bind zo slecht dat wil hij niet en begint gelijk met spugen (meer sproeien ) het kan miss. idd komen door de tandjes die door proberen te komen. hij is voor de rest lekker vrolijk heeeel nieuwsgierig een druk mannetje wat ook snel afgeleid is ik mag van hem niet praten als ik de borst geef of aankijken want dan lacht ie vrolijk terug en wil hij spelen tis een mannetje met een heel eigen wil hoor . MAAR hij kan wel al zelf goed zitten sinds zondag en zelf vind hij dat ook heel knap zou dat er ook mee temaken hebben ? ben bang dat hij straks helemaal stopt met de borst hij drinkt 1x echt goed op een dag en dat is snachts hopelijk beseft hij dat drinken bij mama gezellig en lekker is
Hoi, 2 keer per dag pap geven is geen probleem, als de melk daardoor beter gedronken (gegeten) wordt is dat een prima alternatief. Groetjes Eveline