Vragen of voeding zoontje 6,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Christina83, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    ik heb wat vraagjes over het voedingsschema van mijn zoontje van 6,5 maand Hij weegt 9,5 kilo en is 73 cm. ik zal eerst even zijn schema opschrijven:

7:00 papfles (210+7 + brinta)
    8.45 slapen
    11.00 fruit met verkruimelde liga
    12.00 boterham met smeerkaas/appelstroop/leverpastei
    12.30 fles 210+7
    12.45 slapen
    15.00 diksap/roosvicee met een koekje
    17.00 groente en toetje
    19.00 papfles (210+7 en rijstebloem)
    slapen

Om 15.00 krijgt hij zijn diksap uit een tuitbeker, maar het lukt niet er wat uit te krijgen. Ook uit een normaal flesje wil hij dan niet drinken. Hij krijgt dan dus geen vocht binnen. Hij drinkt in principe dan tussen 12.30 en 19.00 niets. Is dit erg? Of zijn die 3 flessen 210+7 (met of zonder pap) voldoende?

Hij moet vaak huilen tijdens het eten van z'n groente. Maar hij eet het wel vaak op. Een toetje eet hij dan weer zonder problemen. Heeft dit met smaak te maken?

Ook moet hij soms huilen als hij zijn boterham eet. hij eet hem dan wel altijd op. Zit er misschien te weinig tijd tussen de fruithap en de boterham?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Met 3 flessen van 235 ml krijgt je zoontje op zich voldoende vocht en voeding binnen. Misschien kan je eens proberen om wat sap of rooibosthee uit een beker of met een rietje te geven?
    Met de groente kan het inderdaad zijn dat hij hier even aan moet wennen, aan de smaak en de structuur. Soms moet een kindje iets wel 10 keer geproefd hebben voordat hij aan de smaak gewend is.
    Tussen de fruithap en de boterham en daarna nog een volle fles melk zit inderdaad niet heel veel tijd. Misschien kan je kijken om het fruithapje net wat eerder te geven?
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina